Ben weer van plan een T4 te gaan kopen.
Heb altijd een 2.4 gereden, maar kan nu een 1.9 Td kopen met 280.000 km op de klok.
Rijdt dit een beetje, heb hier dus geen ervaring mee.
Wat is een redelijke prijs?
bj.1999, dc, lwb nieuwe APK
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2.4 D of 1.9 Td
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 2.4 D of 1.9 Td
Rijdt vergelijkbaar,
alleen heeft de 1,9 TD net even wat meer punch, als het naar boven gaat.
1,9 TD zal ook iets goedkoper zijn in onderdelen,
en je kunt overal wat gemakkelijker bij, als je wilt sleutelen.
De 1,9 TD zal waarschijnlijk wel iets meer toeren maken op de snelweg,
120 km/u kan zo rond de 3800 rpm zijn.
Maar ga er eens mee rijden, en geniet weer van het rijden in een T4
alleen heeft de 1,9 TD net even wat meer punch, als het naar boven gaat.
1,9 TD zal ook iets goedkoper zijn in onderdelen,
en je kunt overal wat gemakkelijker bij, als je wilt sleutelen.
De 1,9 TD zal waarschijnlijk wel iets meer toeren maken op de snelweg,
120 km/u kan zo rond de 3800 rpm zijn.
Maar ga er eens mee rijden, en geniet weer van het rijden in een T4

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 2.4 D of 1.9 Td
van de 2.4 D kun je alleen nog maar oude bussen kopen
de 1.9 TD zit in bussen t/m 2003
dus ook de latere die minder last van roest enz hebben dan die van voor 1996 / 1998
toen er minder verzinkte plaatdelen werden toegepast.
1.9 TD dacht ik dat bij 140 km/h (dan is ook
alles op!!!)
dat die toen boven de 4000 rpm draaide
maar met de 1.9TD is het echt niet fijn om uren aan een stuk (zoals ik naar Polen)
140 te rijden, het maakt zoveel herrie en toeren op die snelheid voor de 1.9TD
is eigenlijk 120 km/h genoeg.
Dat is ook een van de redenen geweest (ook de airco) dat ik destijds naar de 2.5TDI ben gegaan
die is veel en veel stiller (draait veel minder toeren op de snelweg en is dan ook zuiniger)
maar eigenlijk zou ook die een 6e versnelling moeten hebben
de ACV motor is meer als sterk genoeg om met 140 km/h maar een 2000 rpm te draaien.
ipv zo'n 3200 rpm.
de 1.9 TD zit in bussen t/m 2003
dus ook de latere die minder last van roest enz hebben dan die van voor 1996 / 1998
toen er minder verzinkte plaatdelen werden toegepast.
1.9 TD dacht ik dat bij 140 km/h (dan is ook

dat die toen boven de 4000 rpm draaide
maar met de 1.9TD is het echt niet fijn om uren aan een stuk (zoals ik naar Polen)
140 te rijden, het maakt zoveel herrie en toeren op die snelheid voor de 1.9TD
is eigenlijk 120 km/h genoeg.
Dat is ook een van de redenen geweest (ook de airco) dat ik destijds naar de 2.5TDI ben gegaan
die is veel en veel stiller (draait veel minder toeren op de snelweg en is dan ook zuiniger)
maar eigenlijk zou ook die een 6e versnelling moeten hebben
de ACV motor is meer als sterk genoeg om met 140 km/h maar een 2000 rpm te draaien.
ipv zo'n 3200 rpm.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: 2.4 D of 1.9 Td
Mijn 1.9TD rijdt het fijnst zo rond de 110-115 boven de 120 wordt het lawaai wat overheersend.
100 is inderdaad zo rond de 3000, 115-120 zo rond de 3500 en daarna gaat het idd naar- en over de 4000.
Mijn top lag op 135 maar ik heb dan ook een Westfalia en geen 'lege bus'
Als je wilt inhalen en je moet per ongeluk een beetje gas terugnemen dan is de fut er uit en duurt het even om weer op snelheid te komen. Maar ik ben er blij mee, destijds ook een 2.4 overwogen maar bewust gekozen voor de 1.9TD
En een 1.9TD is nog wat op te peppen;
viewtopic.php?f=2&t=30873#p205825
Groeten,
Odorf
100 is inderdaad zo rond de 3000, 115-120 zo rond de 3500 en daarna gaat het idd naar- en over de 4000.
Mijn top lag op 135 maar ik heb dan ook een Westfalia en geen 'lege bus'

Als je wilt inhalen en je moet per ongeluk een beetje gas terugnemen dan is de fut er uit en duurt het even om weer op snelheid te komen. Maar ik ben er blij mee, destijds ook een 2.4 overwogen maar bewust gekozen voor de 1.9TD
En een 1.9TD is nog wat op te peppen;
viewtopic.php?f=2&t=30873#p205825
Groeten,
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<