Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

handgrepen voorportier

vragen over de T4
Plaats reactie
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

handgrepen voorportier

Bericht door repelsteeltje »

Iemand al eens een definitieve oplossing gevonden voor de handgrepen aan de binnenzijde van de voorportieren??

Ik heb al eens een setje nieuwe gehaald, die er na 3 jaar weer net zo rabbig uitzien als de vorige. Ze lijken gespoten kunststof, die rommel wordt smerig en laat los. Schoonmaken is maar voor tijdelijk, het lijkt al het vuil wat zich in een bus bevind wel aan te trekken....

Zijn die dingen op een of andere manier fatsoenlijk en definitief te bekleden??

Verder, tips gevraagd om deurpanelen schoon te krijgen.....
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: handgrepen voorportier

Bericht door Harry 341 »

Is handjes wassen een optie?? :bifun :bifun :bifun
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: handgrepen voorportier

Bericht door Multivan Generation »

Harry 341 schreef:Is handjes wassen een optie?? :bifun :bifun :bifun
Daar zat ik echt ook aan te denken.
Je kunt chromen handgreepjes proberen :knipoog

De stof op de deurpanelen heb ik al eens schoongemaakt,
met Vanish Oxy action.
Daar schuim van geklopt,
in laten trekken,
en met overtollig water afspoelen/afdeppen.
Waren weer als nieuw..

Ik geloof dat anderen wel een textielreiniger van de Lidl of van de Action gebruiken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: handgrepen voorportier

Bericht door heartbeat »

Ik heb ze met leer bekleed bij mij waren ze ook altijd vies en liet de coating los nu dun zwart leer overgeplakt
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: handgrepen voorportier

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij bedoelt de topicstarter niet de hendeltjes om het slot te openen (die zijn in chrome te krijgen) maar de handgrepe waaraan je de deur dicht trekt...

die worden niet alleen vies, maar de rubber coating gaat er vanaf.... bekleden zoals hierboven genoemd lijkt me de enige manier, maar hoe lang dat goed blijft......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: handgrepen voorportier

Bericht door matje86 »

volgens mij staat het een keer beschreven in de tips en trucks :goodidea
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... et_ook.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door matje86 op 15 jan 2011, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: handgrepen voorportier

Bericht door Multivan Generation »

Als het de handgrepen zijn om de deur dicht te trekken,
daarvan heeft mijn buurman originele lederen,
en die zien er qua opbouw anders uit als die van mij.

Maar dat die rattig en goor worden :nuts
Misschien eens schoonmaken met allesreiniger?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: handgrepen voorportier

Bericht door Roger B. (11)61 »

vriend van me kocht in 2002 zijn T4, in 2003 waren de grepen al aan het slijten (rubbercoating liet los)... nieuwe gekregen onder garantie, die na 4 maanden alweer slijtage sporen vertoonden...weer een nieuwe set gekregen die hij nu bewaart tot ie de bus weg doet en dan er op zet....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: handgrepen voorportier

Bericht door ailko vos »

ik heb de handvatten vervangen door een uitvoering waar die plastic rommel niet op zit.wil ze wel een keer verwijderenom te zien of er een nummer instaat. en de bekleding maak ik schoon met textiel cleaner van de action en spuit ze als ze droog zijn in met harmisol . dit maakt het vuil en waterafstotend wat ook goed werkt om de panelen te reinigen is dasty van de wibra .heb hier onze personen bus van binnen mee gereingd en was weer als nieuw zowel de stoffen bekleding en ook het kunsof.ook na die tijd het sof behandels met een spuitbus harmisol
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: handgrepen voorportier

Bericht door repelsteeltje »

Roger B. (11)61 schreef:volgens mij bedoelt de topicstarter niet de hendeltjes om het slot te openen (die zijn in chrome te krijgen) maar de handgrepe waaraan je de deur dicht trekt...

die worden niet alleen vies, maar de rubber coating gaat er vanaf.... bekleden zoals hierboven genoemd lijkt me de enige manier, maar hoe lang dat goed blijft......
Deuropeners zijn van chroom, wist niet eens dat er anders was... Dat is het probleem niet.

inderdaad, het gaat mij om de handgrepen waar je de deur aan dicht trekt. en om die dingen vies te maken heb je geen vieze handen nodig...... Ze lijken wel alleen knap te blijven als je er alleen naar kijkt. Dus voortaan raam open en dan aan de sponning de deur dicht trekken.... :zwaai

We gaan ze bekleden, ffe kijken hoe ik aan een knap stukje vinyl of leer in muisjesgrijs kom.....

Thanks voor de tips mannen, ook voor die om de deurpanelen schoon te krijgen. Werkt dat ook op vloermat in stofuitvoering?? (california, dus dikke mat)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: handgrepen voorportier

Bericht door Pascal-141 »

Je kan ook de handgrepen plaatsen van het oudere model (model 91-95) , die zijn gemaakt van "gewoon" plastiek en zijn zwart van kleur . Daar blijft het vuil minder ophangen , en natuurlijk zie je ook minder vuil op die zwarte kleur .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: handgrepen voorportier

Bericht door heartbeat »

Ja sorry ik had nog niet gezegt dat er een foto staat bij tips en trucks daar zie je een foto van mijn handgrepen en verlichting bij de openers

en aan de vraag hoe lang blijft dit netjes bij mij zit het er al 5 jaar op en is nog steeds heel netjes af en toe een keer schoon maken met een natte lap en dan zet ik ze in het leer vet net zoals me leren stuur.

het kost je een paar uurtjes om het mooi strak te krijgen maar als je het stoom verwarmt wordt het leer heel soupel en kan je het makelijk erom heen vormen verder heb je nodig een goeie bus spuitlijm

grt rob suc6 :yes
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: handgrepen voorportier

Bericht door Roger B. (11)61 »

en waar de uiteindes van het leder zitten, laat dat niet los? heb je de greep in twee delen gedaan of in gemonteerde toestand?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
leen
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 sep 2007, 21:56

Re: handgrepen voorportier

Bericht door leen »

Gewoon netjes bekleden met skaileer een in zo goed mogelijke gelijke kleur.
Dan de chromen openers erbij en het ziet er weer keurig uit
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1687
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: handgrepen voorportier

Bericht door henkru »

Ik heb ze zwart gespoten in de kleur van de bus Black magic super mooi.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Plaats reactie