Hallo WW. Mijn uitlaat is helemaal stuk. Ik ben van plan om een nieuwe te plaatsen.
Mag ik de katalisator er ook tussenuit halen en heeft dit ook nadelen. Het gaat om een 102 pk bouwjaar 2002.
Waar kan ik het beste een nieuwe pijp bestellen met eventueel een Katvervanger.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
uitlaat
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 20:13
Re: uitlaat
Hallo Jan,
Bedankt voor de info.
Bedankt voor de info.
Re: uitlaat
zonder kat pakt de turbo ongeveer 200 rpm eerder op, dat is wel prettig
(de kat is weerstand) dus zonder gaan de uitlaatgassen sneller een hogere snelheid bereiken
dus ook het schoepenwiel van de turbo draait "eerder" sneller
dus aan de andere zijde (inlaat ook)
midden en einddemper op e bay betaald 123 euro (niet origineel)
en het stuk pijp tot aan de katpot ik dacht 5 tientjes
en dan gewoon de kat leeghalen en de nieuwe pijp aan de lege kat braden
het zit er al 2 jaar onder, en als het nog 2 of 3 jaar zou houden wat er wel naar uit ziet
danis dat nog steeds veel goedkoper dan origineel VW spul.
(de kat is weerstand) dus zonder gaan de uitlaatgassen sneller een hogere snelheid bereiken
dus ook het schoepenwiel van de turbo draait "eerder" sneller
dus aan de andere zijde (inlaat ook)
midden en einddemper op e bay betaald 123 euro (niet origineel)
en het stuk pijp tot aan de katpot ik dacht 5 tientjes
en dan gewoon de kat leeghalen en de nieuwe pijp aan de lege kat braden
het zit er al 2 jaar onder, en als het nog 2 of 3 jaar zou houden wat er wel naar uit ziet
danis dat nog steeds veel goedkoper dan origineel VW spul.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life