Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23
ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Wie heeft er ervaring met het tunen T5 GP 140 PK DSG?
Mis toch nog wat koppel.
Verder trouwens erg blij met mijn nieuwe aanwinst.
Mis toch nog wat koppel.
Verder trouwens erg blij met mijn nieuwe aanwinst.
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Hoe lang heb je hem al en hoe hard ging je max..?
Ik ben er benieuwd naar omdat mijn werk bus binnenkort eraan komt :)
Ik ben er benieuwd naar omdat mijn werk bus binnenkort eraan komt :)
T5 gp 140PK DSG
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Heb 'm 12 januari gekregen. 1400 km mee gereden.
Moet zijn top nog testen, gaat denk ik dit weekend wel gebeuren.
Laat het weten.
Gr. richard
Moet zijn top nog testen, gaat denk ik dit weekend wel gebeuren.
Laat het weten.
Gr. richard
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Rustig inrijden scheelt heel veel olie verbruik.....
waarom koop je dan geen 180 pk uitvoering?
deze heeft een koppel van 400 Nm wat mij onwaarschijnlijk lijkt met een 1900 cc blokje en 4 cil. Heb zelf cil meer en EGR kort gesloten en zo boven 180 pk en net meer dan 400 nm en dat is genoeg in mijn optiek..
waarom koop je dan geen 180 pk uitvoering?
deze heeft een koppel van 400 Nm wat mij onwaarschijnlijk lijkt met een 1900 cc blokje en 4 cil. Heb zelf cil meer en EGR kort gesloten en zo boven 180 pk en net meer dan 400 nm en dat is genoeg in mijn optiek..
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Een 180 PK is 2500 euro meer aftikken en ik zou dan ook weer nieuwe winterbanden moeten kopen aangezien onder 180 pk minimaal 17" velgen moeten.
Het is trouwens niet zo dat ik als eerste bij de stoplichten weg moet, rij zelfs rustig maar merk dat hij gewoon wat vermogen mist.
Vooral met stevige wind moet ie werken, zie je ook aan zijn brandstofverbruik.
Als ik dan wat meer Nm heb gaat het toch wat makkelijker en is ie zuiniger.
Gr. Richard
Het is trouwens niet zo dat ik als eerste bij de stoplichten weg moet, rij zelfs rustig maar merk dat hij gewoon wat vermogen mist.
Vooral met stevige wind moet ie werken, zie je ook aan zijn brandstofverbruik.
Als ik dan wat meer Nm heb gaat het toch wat makkelijker en is ie zuiniger.
Gr. Richard
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Ik heb ook een 140 PK DSG en die van mij weegt leeg 2200 KG door de aanpassingen.Ik rij met de rolstoel achter het stuur,en er is een lift en veel cylinders en electro bij gekomen om alles te bedienen.Ik rij met een normale rijstijl en met winterweer Temp. rond het vriespunt zo rond de 1 op 11 dus niet echt zuinig maar valt mij ook niet tegen.richardveltman schreef:Een 180 PK is 2500 euro meer aftikken en ik zou dan ook weer nieuwe winterbanden moeten kopen aangezien onder 180 pk minimaal 17" velgen moeten.
Het is trouwens niet zo dat ik als eerste bij de stoplichten weg moet, rij zelfs rustig maar merk dat hij gewoon wat vermogen mist.
Vooral met stevige wind moet ie werken, zie je ook aan zijn brandstofverbruik.
Als ik dan wat meer Nm heb gaat het toch wat makkelijker en is ie zuiniger.
Gr. Richard
Ben benieuwd als het wat warmer wordt,top nog niet geprobeerd maar is snel zat voor mij.
Wimke.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Heb mijn top even gecheckt.
Tot 140 gaat het allemaal erg vlot maar dan begint het knap lastig te worden.
Uiteindelijk met pijn en moeite 165 op de teller.
Conclusie; hij moet echt "gekieteld" worden om er wat meer pit in te krijgen.
Wie heeft een adres voor me met goede ervaring om mijn 140 pk dsg te tunen?
Gr. Richard
Tot 140 gaat het allemaal erg vlot maar dan begint het knap lastig te worden.
Uiteindelijk met pijn en moeite 165 op de teller.
Conclusie; hij moet echt "gekieteld" worden om er wat meer pit in te krijgen.
Wie heeft een adres voor me met goede ervaring om mijn 140 pk dsg te tunen?
Gr. Richard
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Hallo Richard,
Ik krijg met pijn en moeite 210 op de teller.
Laten tunen, ik beveel graag Jeroen Dik aan in lochem.
Succes.
Ik krijg met pijn en moeite 210 op de teller.
Laten tunen, ik beveel graag Jeroen Dik aan in lochem.
Succes.
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Misschien is het raadzaam om hem eerst "los" te rijden.richardveltman schreef:Heb 'm 12 januari gekregen. 1400 km mee gereden.
Moet zijn top nog testen, gaat denk ik dit weekend wel gebeuren.
Laat het weten.
Gr. richard
Als het motorblok "los" is, dan zal de vermogens afgifte gemakkelijker gaan,
en zal het vermogen ook hoger worden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Totalloss is toch ook losMultivan Generation schreef:Misschien is het raadzaam om hem eerst "los" te rijden.richardveltman schreef:Heb 'm 12 januari gekregen. 1400 km mee gereden.
Moet zijn top nog testen, gaat denk ik dit weekend wel gebeuren.
Laat het weten.
Gr. richard
Als het motorblok "los" is, dan zal de vermogens afgifte gemakkelijker gaan,
en zal het vermogen ook hoger worden..

Je mag zeker wel even 10000km normaal inrijden
Re: ervaring met tunen T5 GP 140 PK DSG
Ik had een Ferrari gekocht dan,een bus is niet om te racen.richardveltman schreef:Heb mijn top even gecheckt.
Tot 140 gaat het allemaal erg vlot maar dan begint het knap lastig te worden.
Uiteindelijk met pijn en moeite 165 op de teller.
Conclusie; hij moet echt "gekieteld" worden om er wat meer pit in te krijgen.
Wie heeft een adres voor me met goede ervaring om mijn 140 pk dsg te tunen?
Gr. Richard

De staat wil straks voor iedereen een black box,dat krijg je met die
opgevoerde dingen en toestanden er om heen.
En nee,ik ben niet tegen hardrijden,maar wel op plaatsen waar het kan.
Gisteren ook weer een mallotige koerier die me echt dik inhaalde op een 80km weg,en bijna een
tegenligger ramde.
Jammer voor hem stond er net een controle punt van de gemeente politie.
Hij stond zo aan de kant met zijn Crafter.
Van mij mag hij nooit meer rijden.

Je begint met een pc....en eindigt met Mac.