Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Project “van 2.4D naar 2.5TDi” en nu spuiten

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Ernst »

Hééééé Rinke het ziet er allemaal "gelikt" uit, mooi hoor !! Je heb toch maar een geluk met die 2 fantastische "werkpaarden"........

Ik hoop dat die het goed doet en gelijk mooi "loopt".

Tot snel, mzzl Ernst.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Multivan Generation »

gelukkig maar dat het paste :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Het uur "U" nadert nu echt vanavond de schermen en voorbumper definitief goed pas en vast maken er moet aan de voorkant nog een kleine aanpassing gedaan worden zodat de grill goed vastklikt aan de zijschermen, dan verder met de elektronica en word nog de electronica in de schuifdeur vervangen, de laatste loodjes zeg maar :bonk :jump :jumpklap
Zaterdagochtend word de bus naar buiten geduwd :ikrij en gaan we hem starten :jumpklap :jumpklap :jumpklap
Afgelopen avonden bezig geweest de binnen schermen in de tectyl zetten zodat de roest duivel geen kans meer heeft (hopen we), en is de interkoeler gemonteerd, en zijn er weer een hoop kleine klusjes gedaan. :bonk waar zijn we eigenlijk aan begonnen. :bonk Maar wel leuk en leerzaam om te doen, ben al zoveel meer wijzer geworden over de diepere geest van mijn bus. :bifun
Verder zijn we nu aan het kijken en testen of we ergens een lekstroom hebben, of dat m'n 2 jaar oude accu het begeven heeft, :muur en daar lijkt het wel op... De tip van Rene nemen we mee, we hebben het huishoud gedeelte afgekoppeld, deze accu's blijven trouwens wel op spanning.
Vanavond gaan we als eerste kijken met een meter wat een andere volle accu doet als de meter er tussen zit na een nacht los gekoppeld te zijn.
Zo dan nu weer foto tijd...
1 kant in de tectyl
1 kant in de tectyl
En dat is twee, de binnenkant van de buitenschermen zien er ondertussen ook zo uit.
En dat is twee, de binnenkant van de buitenschermen zien er ondertussen ook zo uit.
Eindelijk, de wielen met winterbanden gemonteerd.
Eindelijk, de wielen met winterbanden gemonteerd.
Groet Rinke
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Nog wat passen en meten en aansluiten.
Nog wat passen en meten en aansluiten.
Ook deze zit nu vast.
Ook deze zit nu vast.
En deze kant dus ook ;-)
En deze kant dus ook ;-)
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Scherm in de lijmklemmen.
Scherm in de lijmklemmen.
Rara hoe is de andere zijde???
Rara hoe is de andere zijde???
Super mooi allemaal maar wat ziet die bus er uit :ie
Een spuiter heb ik al, ben nu nog opzoek naar iemand die kan schuren :nouwatkostdat hoeft niet gratis maar van schuren hebben we echt geen verstand.
trouwens we willen de bus standaard VW kleur geven, natural-grey metalic. :google maar :knipoog
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door odorf »

Spannend hoor! :gekte :gekte :gekte

Maar kleine opmerking; Let er op dat de ruimte tussen de voorspatborden wel nog kan afwateren.
Niet helemaal dichtsmeren dus. Er zit normaal een ruimte bij de voordeurscharnieren en bij de bumperhoek.

Succes ook morgen! :ikrij
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Schermen zitten vast.
Schermen zitten vast.
Als je geen luchtinlaat (&quot;turbo&quot;) gleuven hebt mag je niet met de grote jongens mee doen volgens Ernst.<br />Ernst mag ik nu wel mee doen...
Als je geen luchtinlaat ("turbo") gleuven hebt mag je niet met de grote jongens mee doen volgens Ernst.
Ernst mag ik nu wel mee doen...
Ook deze kant zit nu vast.
Ook deze kant zit nu vast.
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Staat toch mooier zo met mistlampen.
Staat toch mooier zo met mistlampen.
Eindelijk het afdekplaatje erop...
Eindelijk het afdekplaatje erop...
Op z'n vier pootjes (wielen).
Op z'n vier pootjes (wielen).
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

Klaar voor de grote dag...
Klaar voor de grote dag...
maar er is nog een hoop te doen.
maar er is nog een hoop te doen.
Het interieur bv. en de elektronica verder afmaken.
Het interieur bv. en de elektronica verder afmaken.
:zwaai
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door sgsdebruijn »

Rimu schreef:
IMGP4734.JPG
IMGP4735.JPG
Ik had de uitlaat toch anders gedaan, door deze constructie was bij mij een aardig eind van de balk verrot gegaan.
Ik heb de uitlaat met een stuk ijzer wat ik in een 90gr hoek heb gebogen gemonteerd aan de steun naar de onderkant van het bumper, zit perfect en geen parkers in je chassis.
Met imbussen en zelfborgende moertje vastgemaakt dus komt ook niet los door trillen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Ernst »

Rinke.......nu mag je naast de ECHTE bus staan. :):):):)

Maarruuuuhhhh, je bent aardig opgeschoten >> morgen de grote dag, hoorde ik :gekte >> hoe laat gaat het gebeuren >> komen we even met GROOT MATERIEEL :T4politie langs en kijken naar het starten van DE nieuwe TDI !!!!!

Groetjes Ernst.
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Rimu »

:yes Vandaag is de dag... :yes
Maar eerst is m'n oude 2.4D opgehaald door rutgerlagrand.
En omdat ik de hele dag moet werken zijn Jan en Jeroen begonnen met het voorbereidend werk Front eraf, linkerkoplamp eruit, dieselfilter gevuld met diesel, ontluchten en de bus naar buiten geduwd. van de baas mocht ik even gaan kijken en luisteren bij het starten :jumpklap , Ernst onderwehg opgepikt en op naar de loods.
En daar stond ie :T44EVER sinds 4 maanden weer buiten, beetje smoezelig en stoffig, maar klaar om z'n nieuwe hart te laten kloppen. Eerst maar eens starten met steeds 1 voor 1 de verstuivers los gekoppeld om de diesel te laten doorstromen en te ontluchten en toen.....
:muur accu leeg :muur snel de startkabels aan Ernst z'n huur bus ( :ie mercedesvito :ie ) gekoppeld en...... in 1 keer starten :yes :jumpklap :yes, motor loopt in 1 keer mooi rond en geen rare bij geluiden en lekkages. Alle vloeistoffen geïnspecteerd en daar waar nodig bij gevuld, de motor warm laten draaien zodat ook de kachels gecheckt konden worden :nuts.
Heerlijk dat gevoel, na een jaar voorbereiden en dan vanaf 30 sept 2010 daadwerkelijk de loods in om te beginnen, en dan nu de start heerlijk dat gevoel.....
Jan en Jeroen een welverdiend biertje, ik weer aan het werk, maandag gaan we verder, kijken wat de accu's doen heb er nu 1 mee en aan de grote acculader op het werk gehangen misschien dat dat helpt, de kleine druppellader die ik heb is denken we toch niet echt geschikt om de grote accu's vol te krijgen maar dat gaan we komende week uitzoeken. dan word tevens het interieur weer terug geplaatst en alle elektronica gecheckt check dubbel checkt.

:zwaai Groet rinke :zwaai
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door sgsdebruijn »

gefeliciteerd, mooi resultaat!
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door odorf »

Gefeliciteerd allemaal! Een mooie bekroning :toppie
Binnenkort lekker :ikrij

Oh enneh, (edit:) dat opschuren van de oude lak is toch niet zo moeilijk lijkt mij ...
Stickers eraf met een fohn
Met 400 of 800 schuurpapier nat opschuren tot alles mat is. De vlakke delen kunnen machinaal,
randjes en hoekjes met de hand evt met een flexibel schuurblokje of kurken blokje in de juiste vorm gesneden.
Maar misschien zie ik dat veel te simpel hoor ... :knipoog
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Project “van 2.4D naar 2.5TDi”

Bericht door Multivan Generation »

Mooi. :yes
Misschien is het je ontgaan,
maarre morgen hebben we een bijeenkomst waar je welkom bent hoor :knipoog :knipoog
Hebben jullie ook wel verdiend toch?

Ga er voor het gemak van uit,
dat je toch een hele tijd "aan de paal" moet,
om de huishoudaccu's goed vol te krijgen..

Die TDI, wat voor dynamo zat daar op?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie