hallo iedereen
wij rijden heel ons leven al met transporter
t2,t3,t4 en t5 nu hebben we 2 t5 rijden en hier hebben we al 2 keer hetzelfde probleem gehad dat de achters remklauw blijft hangen enkel recht bij onze t4 net hetzelfde
weet iemand hier de oorzaak van of gewoon fabrieks fout? mvg sven
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
remklauw rechts achter
Re: remklauw rechts achter
hmm, oorzaak is mij nu nog totaal onbekend.
vermoed wel dat wel meerdere merken hiervan last hebben,
mijn vorige Astra G blijkbaar ook.
is dit dan de passagierskant achteraan wat je wil zeggen ?
ik heb namelijk ook gemerkt dat vooral deze remblokjes ongelijk lijken afgesleten te zijn,
blijkbaar meer slijtage binnenkant wagen.
vermoed wel dat wel meerdere merken hiervan last hebben,
mijn vorige Astra G blijkbaar ook.
is dit dan de passagierskant achteraan wat je wil zeggen ?
ik heb namelijk ook gemerkt dat vooral deze remblokjes ongelijk lijken afgesleten te zijn,
blijkbaar meer slijtage binnenkant wagen.
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Re: remklauw rechts achter
nee je hoort bij het rijden echt de remblokken schuren enkel passagierskant
mvg sven
mvg sven
Re: remklauw rechts achter
bij mij is het links achter geweest
oorzaak was stof hoes kapot, dus stof hoes weg gehaalt schoon gemaakt met wd 40 en lucht
paar keer heen en weer gedaan en deed het weer
'daarna hoes besteld , maar als je de zuiger niet uit de klauw haalt is het nagenoeg onmogelijk
de nieuwe hoes er in te krijgen , dus ik heb de rand er af geknipt en er zo om gedaan
nu ongeveer 1 jaar en 20.000 km verder doet nog steeds goed
alleen de klauw moet nog een keer uit elkaar om een nieuwe hoes te monteren
waar je ook erg op moet letten zijn de handrem kabels als deze maar minimaal weerstand geven dan
kan ie ook blijven hangen
ook de veer (t4) kan "moe" worden
maar of het een transporter kwaal is betwijfel ik want soortgelijke systemen worden door diverse fabrikanten
gebruikt en bij goed onderhoud is er zelden iets mis mee
p.s. dat de blokken aan de zuiger kant iets eerder versleten zijn is normaal als dit verschil groter word
dan controleren of de klauw én zuiger wel gangbaar zijn
oorzaak was stof hoes kapot, dus stof hoes weg gehaalt schoon gemaakt met wd 40 en lucht
paar keer heen en weer gedaan en deed het weer
'daarna hoes besteld , maar als je de zuiger niet uit de klauw haalt is het nagenoeg onmogelijk
de nieuwe hoes er in te krijgen , dus ik heb de rand er af geknipt en er zo om gedaan
nu ongeveer 1 jaar en 20.000 km verder doet nog steeds goed
alleen de klauw moet nog een keer uit elkaar om een nieuwe hoes te monteren
waar je ook erg op moet letten zijn de handrem kabels als deze maar minimaal weerstand geven dan
kan ie ook blijven hangen
ook de veer (t4) kan "moe" worden
maar of het een transporter kwaal is betwijfel ik want soortgelijke systemen worden door diverse fabrikanten
gebruikt en bij goed onderhoud is er zelden iets mis mee
p.s. dat de blokken aan de zuiger kant iets eerder versleten zijn is normaal als dit verschil groter word
dan controleren of de klauw én zuiger wel gangbaar zijn
Re: remklauw rechts achter
oke bedankt voor de info
Re: remklauw rechts achter
ok, handige info.
de wielen achteraan draaien bij mij zonder problemen.
vooraan daarentegen vind ik wel dat ze meer schuren,
maar dat is misschien eerder normaal dan ?
de wielen achteraan draaien bij mij zonder problemen.
vooraan daarentegen vind ik wel dat ze meer schuren,
maar dat is misschien eerder normaal dan ?
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Re: remklauw rechts achter
mja tis ook meer een piepend geluid heb het al bij al onze t4 en t5en gehad en heb wat rond gevraagt blijkbaar toch een probleem bij die t5
Re: remklauw rechts achter
Hallo wjwellers,
Het is natuurlijk zaak optijd je remolie te vervangen.
Deze is zeer sterk wateraantrekkend en opnemend.
Mocht je dit netjes hebben onderhouden dan is er nog wel een andere mogelijkheid voor het probleem.
Bij mijn onderhoud aan de remmen kwam naar voren dat de dat de sleuven of uitsparingen waarin de remblokken in de remklauw liggen nogal waren opgeroest.
De ruimte waarin de remblokken bij slijtage hiervan en tijdens het gebruik van de remmen kunnen bewegen was eigenlijk dicht geroest.
Ter indicatie, ongeveer 1 mm materiaal wat verroest neemt ongeveer 4x zoveel ruimte in als zijn oorspronkelijke dikte.
Remblokken verwijderen goed de roest wegkrabben, slijpen, beetje kopervet eraan en blokken terug monteren.
Ehhh meestal is het dan al zover gekomen dat de remschijven meestal aan de binnen kant veel minder zijn afgesleten dan in het midden.
Afdraaien, slijpen maar meestal nieuwe schijven is dan meestal het devies, dan ook maar gelijk nieuwe remblokken monteren.
Met een beetje onderhoud blijkt dat de schijven bij mij althans de 200000km wel zullen halen.
Succes allemaal
Het is natuurlijk zaak optijd je remolie te vervangen.
Deze is zeer sterk wateraantrekkend en opnemend.
Mocht je dit netjes hebben onderhouden dan is er nog wel een andere mogelijkheid voor het probleem.
Bij mijn onderhoud aan de remmen kwam naar voren dat de dat de sleuven of uitsparingen waarin de remblokken in de remklauw liggen nogal waren opgeroest.
De ruimte waarin de remblokken bij slijtage hiervan en tijdens het gebruik van de remmen kunnen bewegen was eigenlijk dicht geroest.
Ter indicatie, ongeveer 1 mm materiaal wat verroest neemt ongeveer 4x zoveel ruimte in als zijn oorspronkelijke dikte.
Remblokken verwijderen goed de roest wegkrabben, slijpen, beetje kopervet eraan en blokken terug monteren.
Ehhh meestal is het dan al zover gekomen dat de remschijven meestal aan de binnen kant veel minder zijn afgesleten dan in het midden.
Afdraaien, slijpen maar meestal nieuwe schijven is dan meestal het devies, dan ook maar gelijk nieuwe remblokken monteren.
Met een beetje onderhoud blijkt dat de schijven bij mij althans de 200000km wel zullen halen.
Succes allemaal