Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roken na starten

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
califloor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 aug 2009, 17:09
Locatie: ACV

Roken na starten

Bericht door califloor »

Hallo WJW's,

mijn bus (CC-102PK tdi) rookt behoorlijk na het starten, in de zomer wat minder maar toch aanzienlijk,ik krijg er veel commentaar op. afgelopen week heb ik hem uit de stalling gehaald, na 5 maanden stil staan in één keer starten!!! ik was zeer verbaasd, ook de afgelopen dagen direct in één keer starten geen enkel probleem, zelfs geen gesputter. De rook is na 200 á 300 meter rijden volledig weg. Het vermogen is ook helemaal op orde, rijd vlot en de turbo fluit zoals je het graag hoort. De gloeipennen zijn wat mij betreft helemaal OK, anders start hij niet zo snel, ze zijn nog niet zo lang geleden vervangen.

Het olieverbruik is ook 0,0.

Er is al veel over geschreven in dit forum, ik begrijp dat er twee opties zijn:
-De brandstofpomp afstelling
-of de verstuivers.
Ik denk zelf als eerste de brandstofpomp.
Als de verstuivers een probleem zijn moet je volgens mij altijd vermogen verlies hebben of gaan sputteren, is dat zo?

Groeten,
Frits
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Roken na starten

Bericht door sgsdebruijn »

,Die van mij begon ook wat meer te roken zeg maar, ook tijdens het rijden, na vervangen luchtfilter, was ruim 1.5jaar oud, niet meer.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: Roken na starten

Bericht door Franck846 »

califloor schreef:Hallo WJW's,

mijn bus (CC-102PK tdi) rookt behoorlijk na het starten, in de zomer wat minder maar toch aanzienlijk,ik krijg er veel commentaar op. afgelopen week heb ik hem uit de stalling gehaald, na 5 maanden stil staan in één keer starten!!! ik was zeer verbaasd, ook de afgelopen dagen direct in één keer starten geen enkel probleem, zelfs geen gesputter. De rook is na 200 á 300 meter rijden volledig weg. Het vermogen is ook helemaal op orde, rijd vlot en de turbo fluit zoals je het graag hoort. De gloeipennen zijn wat mij betreft helemaal OK, anders start hij niet zo snel, ze zijn nog niet zo lang geleden vervangen.

Het olieverbruik is ook 0,0.

Er is al veel over geschreven in dit forum, ik begrijp dat er twee opties zijn:
-De brandstofpomp afstelling
-of de verstuivers.
Ik denk zelf als eerste de brandstofpomp.
Als de verstuivers een probleem zijn moet je volgens mij altijd vermogen verlies hebben of gaan sputteren, is dat zo?

Groeten,
Frits
De gloeistiften kunnen ook het probleem zijn, ik heb hetzelfde euvel.
Plaats reactie