Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door BenTDI »

Heb gehoord van een Camperbouwer dat het zelfbouwen mag maar moet in overleg en met handtekening van een officiele Camper bouwer of het goed zit...met Hefdaken - Inbouw - en ook Vaste hoge daken...
En ook het kwart tarief gaat veranderen in een soort half tarief....(voor iedereen,ook die al gekeurd zijn)?
Je betaald eerst het hele bedrag en krijg dan later reductie voor de helft een soort half tarief dus .
Zo kreeg ik dat ter ore dus geef ik dat even door of er ook geluiden van anderen zijn ???

Ook het chassis van een T5 schijnt zwakker te zijn dan van een T4 met name de achter balken die bij een bepaalde kracht door kunnen buigen ,deze camperbouwer heeft pas een soort kruis tussen de achter balken van een T5 moeten plaatsen anders werd ie niet goed gekeurd.(RDW)
De T6 die er nu aankomt schijnt weer sterk genoeg te zijn ....
Wat er van waar is ????.......wie weet er meer van ????
:werkaanT4 :T44EVER :werkaanT4
Groet Bentdi
Info van dit bericht komt van Quickcamp camperbouwer uit moordrecht zuid holland
Laatst gewijzigd door BenTDI op 10 feb 2011, 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
kolebrie

Re: WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door kolebrie »

Ik schakelde na het bericht van Ben TDi, meteen over naar het camperforum.
En net wat jan2009 zegt, het zou een hot item zijn.
Heel misschien zijn ze nog niet wakker geschud daar.

Ik wacht af,


:zwaai

Richard
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door BenTDI »

BenTDI schreef:Heb gehoord van een Camperbouwer dat het zelfbouwen mag maar moet in overleg en met handtekening van een officiele Camper bouwer of het goed zit...met Hefdaken - Inbouw - en ook Vaste hoge daken...
En ook het kwart tarief gaat veranderen in een soort half tarief....(voor iedereen,ook die al gekeurd zijn)?
Je betaald eerst het hele bedrag en krijg dan later reductie voor de helft een soort half tarief dus .
Zo kreeg ik dat ter ore dus geef ik dat even door of er ook geluiden van anderen zijn ???

Ook het chassis van een T5 schijnt zwakker te zijn dan van een T4 met name de achter balken die bij een bepaalde kracht door kunnen buigen ,deze camperbouwer heeft pas een soort kruis tussen de achter balken van een T5 moeten plaatsen anders werd ie niet goed gekeurd.(RDW)
De T6 die er nu aankomt schijnt weer sterk genoeg te zijn ....
Wat er van waar is ????.......wie weet er meer van ????
:werkaanT4 :T44EVER :werkaanT4
Groet Bentdi
Info van dit bericht komt van Quickcamp camperbouwer uit moordrecht zuid holland
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door repelsteeltje »

goh, mag ie toch wel eens met een rotgang z'n site aan gaan passen.....


http://www.quickcamp.nl/kwarttarief/het ... arief.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door matje86 »

soms is internet traag :lach
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2038
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door chv »

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.
Al dat gedoe over "het schijnt dat", "ze zeggen", "ik heb gehoord....."
Misschien eerst maar eens afwachten of er van officiele kant iets komt voordat we aan paniekzaaierij mee gaan doen.
En dan nog: wat moeten we met die kennis?
Als die tarieven omhoog gaan (wat onvermijdelijk een keer gaat gebeuren) is er toch niets wat je van tevoren kunt doen om het te vermijden (behalve alvast gaan sparen).

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door Pascal-141 »

BenTDI schreef: Ook het chassis van een T5 schijnt zwakker te zijn dan van een T4 met name de achter balken die bij een bepaalde kracht door kunnen buigen ,deze camperbouwer heeft pas een soort kruis tussen de achter balken van een T5 moeten plaatsen anders werd ie niet goed gekeurd.(RDW)
De T6 die er nu aankomt schijnt weer sterk genoeg te zijn ....
Wat er van waar is ????.......wie weet er meer van ????
:werkaanT4 :T44EVER :werkaanT4
Groet Bentdi
Info van dit bericht komt van Quickcamp camperbouwer uit moordrecht zuid holland

Hoe kan die nu in godsnaam al weten dat het chassis van de T6 (die waarschijnlijk nog jaren op zich laat wachten) steviger is dan dat van een T5 ?

... En indien het chassis van een T5 zwakker zou zijn dan dat van een T4 , waarom is de T5 dan honderden kilos zwaarder dan een vergelijkbare T4 ? En waarom mag de T5 dan 2,5ton trekken , terwijl de T4 met moeite 2ton mag trekken ?

Volgens mij is het een hoop bangmakerij ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Mac
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door Mac »

Vorig jaar deden er ook dergelijke geruchten de ronde !!!
Zelf maar eens wezen vragen bij de RDW en de douane - belastingdienst, maar daar wisten ze van niets.
Het zal wel weer zo zijn van; De een denkt het, en de ander verteld het voor waarheid.
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door René »

Toen ik in 2006 over ging naar kwart tarief en daar wat fout ging zelf apeldoorn gebeld.

Meneer waarom doet u zoveel moeite voor het kwart tarief, dat is binnenkort toch over.
Ik rij nog steeds op camper tarief.

Volgens is die quickkamp zijn handel aan het beschermen met spookverhaaltjes.

Berrie
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: WAARSCHUWING (ZELF) Camperbouw 2012

Bericht door BenTDI »

Pascal-141 schreef:
BenTDI schreef: Ook het chassis van een T5 schijnt zwakker te zijn dan van een T4 met name de achter balken die bij een bepaalde kracht door kunnen buigen ,deze camperbouwer heeft pas een soort kruis tussen de achter balken van een T5 moeten plaatsen anders werd ie niet goed gekeurd.(RDW)
De T6 die er nu aankomt schijnt weer sterk genoeg te zijn ....
Wat er van waar is ????.......wie weet er meer van ????
:werkaanT4 :T44EVER :werkaanT4
Groet Bentdi
Info van dit bericht komt van Quickcamp camperbouwer uit moordrecht zuid holland

Hoe kan die nu in godsnaam al weten dat het chassis van de T6 (die waarschijnlijk nog jaren op zich laat wachten) steviger is dan dat van een T5 ?

... En indien het chassis van een T5 zwakker zou zijn dan dat van een T4 , waarom is de T5 dan honderden kilos zwaarder dan een vergelijkbare T4 ? En waarom mag de T5 dan 2,5ton trekken , terwijl de T4 met moeite 2ton mag trekken ?

Volgens mij is het een hoop bangmakerij ...
Ja of klandizie trekken maar we wachten af want die manager op mijn werk lullen ook uit hun nek alleen om de centen ....en denken niet meer aan menselijkheid .... :politie :bonk :bonk :werkaanT4 :wjw :bifun
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Plaats reactie