Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Misterieuse rammel

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Misterieuse rammel

Bericht door Endebendebus »

Sinds enige tijd hebben we met de bus een misterieuse rammel. Als we over klinkerwegen rijden is het te horen anders niet. Het klinkt als "klak,klak,klak" (en het is geen overreden gans :bifun )
Komt ergens rechts achter vandaan. Ben er onderdoor getijgerd...Maar kan niks vinden :muur
Iemand een idee. Schokbrekers zijn nieuw (bilstein) , banden: Nokian winterbanden,. Wie herkent dit of heeft nog ideeen.
Groeten Thomas :T4politie
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Misterieuse rammel

Bericht door Multivan Generation »

veer gebroken?
Of wat ook zou kunnen is een hitteschild van de uitlaat los.
Paspennen van de schuifdeur droog?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Misterieuse rammel

Bericht door Pascal-141 »

Zijn er nieuwe rubbers gemonteerd bij de montage van de nieuwe schokdempers ?
Zitten de schokdempers nog goed vast ? En heb je het recent gecontroleerd ?

Een een vriend had vorige week ook ineens geklapper achteraan , toen hij thuis kwam bleek er een schokdemper los te hangen , de onderste bout en de rubber was losgekomen (en verloren onderweg) . Nieuwe rubber en bout gemonteerd , en het was terug OK .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Misterieuse rammel

Bericht door Rico »

Heb ik ook gehad, weliswaar linksachter. De schroefveer linksachter bleek niet goed te zitten. Het precieze hoe en wat weet ik niet, is bij de garage verholpen. Kan me niet herinneren dat het echt veel werk was.

Rico
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Misterieuse rammel

Bericht door Harry 341 »

Endebendebus schreef:Sinds enige tijd hebben we met de bus een misterieuse rammel. Als we over klinkerwegen rijden is het te horen anders niet. Het klinkt als "klak,klak,klak" (en het is geen overreden gans :bifun )
Komt ergens rechts achter vandaan. Ben er onderdoor getijgerd...Maar kan niks vinden :muur
Iemand een idee. Schokbrekers zijn nieuw (bilstein) , banden: Nokian winterbanden,. Wie herkent dit of heeft nog ideeen.
Groeten Thomas :T4politie
Ik heb me rot gezocht naar dat kl ge klak....bleek verleden week dat er ruimte zat in de onderste draagarmrubbers...ben er nu eindelijk vanaf...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Misterieuse rammel

Bericht door Endebendebus »

Bedankt mensen ik zal al deze punten eens nalopen. 't is alleen zo verekte koud he :winter
@Harry: Was dat de achterophanging?
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Misterieuse rammel

Bericht door Harry 341 »

Endebendebus schreef:Bedankt mensen ik zal al deze punten eens nalopen. 't is alleen zo verekte koud he :winter
@Harry: Was dat de achterophanging?
Nee,de onderste linksvoor...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Misterieuse rammel

Bericht door Endebendebus »

:adhd Ik denk dat ik het lek boven heb...Eerst schokdempers gecontroleerd...OK, toen achterwiellager ...OK ,toen maar alles ff gaan smeren....OK , op het laatst ben ik maar op het interieur gaan bonzen en datzelfde klak,klak geluid kwam rechtsachter uit het plafon-paneel.
Bleek het kabeltje van de achterste binnenverlichting (= personenbus) los te liggen, zeg maar een soort van zweefstand..en als ik dan klinkers rijd dan komt dat kabeltje tegen de beplating. Stukkie schuimrubber ertussen en klaar :toppie
Hoe simpel kunnen dingen zijn.
Ik heb trouwens ontdekt dat een (ooit bij de Aldi aangeschaft printerinkt navulspuitje) een prima smeerhulpmiddel is. Vaak zit er in een spuitbus WD40 nog een restje..prik een gaatje in de bus (als de druk eraf is) en zuig het restant met je injectinaald uit het blik. Je kan er zeer gedoseerd sloten en deurschanieren mee smeren.zonder een vette zooi ervan te maken. Ook wel buitenkant raamrubbers en andere potencieële roestplekken. :zwaai :T44EVER
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Misterieuse rammel

Bericht door Rico »

Grappig hoe rammels soms totaal ergens anders vandaan kunnen komen he!

Da's een handige tip, over dat navulspuitje. Als je met zo'n klein spuitje goed kunt doseren, scheelt enorm veel smeerboel.

Groet,

Rico
Plaats reactie