Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

loskoppelen RNS510

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

loskoppelen RNS510

Bericht door gertned »

mijn auto staat nu sinds gisteravond bij een autoradio inbouwcenter.
er wordt een achteruitrijcamera ingebouwd in combinatie met de originele rns 510
dus ze halen mijn rns er uit en plaatste deze weer terug om te testen met camera en de vrijschakeling.
dat feest ging dus mooi niet door de rns vroeg om een pincode .
ze vonden dat vreemd want normaal moet hij corensponderen met de originele auto.
ze zouden dus vanmorgen met de dealer bellen om de code op te vragen.
ik belde dus later naar dit inbouwcenter of ze de code achterhaald hebben
ik kreeg als antwoord dat het niet nodig was want vanmorgen deed hij het gewoon.

dat vond ik dus vreemd en belde zelf met mijn dealer daar kreeg ik het antwoord dat als de spanning van de rns510 af is geweest dat ik alleen bij een vw dealer de code kan achterhalen.
dus ik moet komen met de bus om hem uit te lezen.
wat moet ik met het verhaal van dat inbouwcentrum dat hij het vanmorgen gewoon deed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: loskoppelen RNS510

Bericht door Multivan Generation »

Je niet drukmaken..
Als je hem op gaat halen en alles doet het,
dan is het toch prima?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: loskoppelen RNS510

Bericht door gertned »

Multivan Generation schreef:Je niet drukmaken..
Als je hem op gaat halen en alles doet het,
dan is het toch prima?
je hebt waarschijnlijk gelijk maar stel dat ze hem gekraakt hebben zonder mijn toestemming
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: loskoppelen RNS510

Bericht door Inbouwer »

En wat dan nog als hij gekraakt is.

Als een RNS 510 gestolen wordt maakt het de dief echt niet uit dat hij gekraakt is.

De heler waar hij het toestel inlevert voorziet het systeem van de nieuwste software en dan vindt je ze vaak terug op Marktplaats met een nieuwe code.
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: loskoppelen RNS510

Bericht door gertned »

Het blijkt dus dat de code er niet uit te halen valt.
De nieuwste rns 510 zijn volgens de importeur beter beveiligd door middel communicatie log met de auto de rns is dus nu specifiek voor de auto.
Ook de dealer geeft de codes niet meer af je moet dus met de betreffende auto en rns naar de dealer.
rns code zit er niet alleen software matig in maar ook op een andere mannier.
Dit werd mij vandaag verteld
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: loskoppelen RNS510

Bericht door Inbouwer »

gertned schreef:Het blijkt dus dat de code er niet uit te halen valt.
De nieuwste rns 510 zijn volgens de importeur beter beveiligd door middel communicatie log met de auto de rns is dus nu specifiek voor de auto.
Ook de dealer geeft de codes niet meer af je moet dus met de betreffende auto en rns naar de dealer.
rns code zit er niet alleen software matig in maar ook op een andere mannier.
Dit werd mij vandaag verteld
Trekt de crimineel zich niets van aan hoor. Een 510 blijft een super apparaat maar is bijna niet te verzekeren. VW heeft dit gewoon K*T gemaakt, dit is te makkelijk te pikken.
Je kunt in 1 keer het hele systeem er uit halen, met uitzondering van de GPS antenne.

Er is bijna geen BMW waar een navigatiesysteem uit gehaald wordt, simpel omdat dit niet te doen is en dat hij echt in geleerd moet worden op de auto. Display en computer zitten dan ook verspreid over de auto.
Lijkt dat het VW gewoon baat heeft bij inbraak waar een RNS 510 wordt gestolen, omdat zij dan een nieuwe kunnen leveren. Ik ken klanten die aan hun 4e RNS 510 bezig zijn.

Natuurlijk moet iedereen van ander mans spullen afblijven, maar 1 code op het apparaat gaat de dieven echt niet afschrikken. :T4politie
Plaats reactie