Héj vrienden
Onlangs heeft de Touring Wegenhulp mij gedepanneerd door mijn T4 openen, waarvan de deuren dichtgevallen vallen. Zie forum “Ongewenst sluiten van de deuren”.
En dat gewoon met een kunststof wig tussen de deur en met een geplooide ijzerdraad werd het deurpinnetje naar boven getrokken..
De laatste jaren rij ik via Polen, Litouwen, Letland en Estland naar Finland. Deze zomer wil ik via St Petersburg gaan. De “oneerlijke” mensen in deze landen zijn nogal tuk op onze Volkswagens, en ik heb al rare verhalen gehoord.
Dit voorvalletje heeft me doen nadenken, dat het zoooo gemakkelijk is om een T4 te openen.
Wat zouden jullie mij aanraden om mijn T4 beter te beveiligen.
De enige beveiliging dat ik heb is een zwaar pedaalslot, maar daarmee is de inhoud niet beveiligd.
Groeten
Armin
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Diefstalbeveiliging?
Re: Diefstalbeveiliging?
bij mijn golf 3 had ik ooit de deurpinnen die je in kan drukken verwijdert zodat je deze niet om hoog kan trekken.
Re: Diefstalbeveiliging?
Daar had mijn vrouw er een idee over, ze afvijlen tot ze een pyramidevorm hebben?
Ik wil ze niet volledig wegdoen.
Ik wil ze niet volledig wegdoen.
Re: Diefstalbeveiliging?
losdraaien kan ook
Re: Diefstalbeveiliging?
die deuren daar moet je je maar niet teveel van voorstellen,
het heeft trouwens ook geen zin, want als je een raampje intikt dan is die ook open.
dus geen dure spullen erin leggen,
de bagageruimte blinderen (als je niet ziet wat erin ligt......)
Verder anti diefstal: de UBU stekker verplaatsen
(daarmee kan de van de fabriek aanwezige diefstal beveiliging uitgezet worden.)
wat een originele diefstalbeveiliging van VW groep is dat kun je ook vergeten want daar hebben ze speciale apartuur voor.
Wat helpt:
Bearlock als je vaker in Polen komt (poznan) kun je die daar laten monteren dat kost daar maar
30% van wat het hier kost,
klem op het stuur / pedalen (ook open te maken maar dat kost tijd)
met de wielen gedraaid parkeren altijd (dan is het lastiger om hem op een oprijwagen te trekken)
je kunt ook denken aan electronische beveiligings middelen
of bijv een verstopte schakelaar tussen het brandstofsysteem evtl meerder schakelaars die in serie moeten staan.
het heeft trouwens ook geen zin, want als je een raampje intikt dan is die ook open.
dus geen dure spullen erin leggen,
de bagageruimte blinderen (als je niet ziet wat erin ligt......)
Verder anti diefstal: de UBU stekker verplaatsen
(daarmee kan de van de fabriek aanwezige diefstal beveiliging uitgezet worden.)
wat een originele diefstalbeveiliging van VW groep is dat kun je ook vergeten want daar hebben ze speciale apartuur voor.
Wat helpt:
Bearlock als je vaker in Polen komt (poznan) kun je die daar laten monteren dat kost daar maar
30% van wat het hier kost,
klem op het stuur / pedalen (ook open te maken maar dat kost tijd)
met de wielen gedraaid parkeren altijd (dan is het lastiger om hem op een oprijwagen te trekken)
je kunt ook denken aan electronische beveiligings middelen
of bijv een verstopte schakelaar tussen het brandstofsysteem evtl meerder schakelaars die in serie moeten staan.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Diefstalbeveiliging?
In Polen zie ik vaker mbt de 2 achterdeuren dat ze er 2 lippen aan gelast hebbenarmin schreef:Héj vrienden
maar daarmee is de inhoud niet beveiligd.
Groeten
Armin
vooral de grotere mecedes/fiat bussen
en er zo'n rond hangslot (waar je de zaag niet op kunt zetten) aan hebben hangen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: Diefstalbeveiliging?
als jullie hier alle tips neerzetten is het dievengilde goed voorbereid......
de remedie: iets verzinnen wat niemand verwacht. Deurpinnen afveilen heef geen zin, of ze rammen in een gunstig geval het raam er uit met een glashamertje (gaat bijna zonder geluid) of ze slaan eenvoudig weg een gat in de portier. Als je even goed kijkt hoe de stelmotor werkt dan weet je ook waar je van buiten moet zijn.
bij m'n buurman (schadebedrijf) al vaker vw deuren in de spuitcabine zien hangen waar een priem doorheengeslagen was.
de remedie: iets verzinnen wat niemand verwacht. Deurpinnen afveilen heef geen zin, of ze rammen in een gunstig geval het raam er uit met een glashamertje (gaat bijna zonder geluid) of ze slaan eenvoudig weg een gat in de portier. Als je even goed kijkt hoe de stelmotor werkt dan weet je ook waar je van buiten moet zijn.
bij m'n buurman (schadebedrijf) al vaker vw deuren in de spuitcabine zien hangen waar een priem doorheengeslagen was.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Diefstalbeveiliging?
bij passat en audi heb ik al exemplaren gezien waar gewoon een groot gat in de buitenplaat van de deur gemaakt was om via dat gat in de deur ergens bij te kunnen om te ontgrendelen.....
je kunt doen wat je wil, als de binnen willen komen ze binnen
je kunt doen wat je wil, als de binnen willen komen ze binnen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon