Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2X4 naar Syncro.
2X4 naar Syncro.
Heeft er iemand een idee hoeveel werk en centen het kost om een VW T4 van '97 om te bouwen naar een 4x4 (Syncro).
Thanks
Thanks
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
Re: 2X4 naar Syncro.
Heeft een Synchro dezelfde bodemplaat als een voorwielaangedreven T4 ? Dus met uitsparing voor de aandrijfas en dergelijke ?
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: 2X4 naar Syncro.
uitsparing voor aandrijfas?? die as gaat toch niet door de bodemplaat?
versnellingsbak is anders
achterwielophanging is anders
ik meen dat de tank ook anders was
hier en daar nog wat verschil in het interieur ivm de bediening,
aan materiaal zal het een aardig bedrag zijn, en dan nog veel werk
versnellingsbak is anders
achterwielophanging is anders
ik meen dat de tank ook anders was
hier en daar nog wat verschil in het interieur ivm de bediening,
aan materiaal zal het een aardig bedrag zijn, en dan nog veel werk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
Re: 2X4 naar Syncro.
Ik bedoel met uitsparing een holling in het midden van de bodemplaat van voor naar achteren waar de cardanas loopt. Ik weet niet precies hoe dat zit bij een T4 of die bijvoorbeeld in de vrije ruimte hangt of strak tegen de bodem aan. Vandaar dat ik dat vraag.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: 2X4 naar Syncro.
als ik het me zo voor de geest haal is het erg hol onder de bodem van een T4, zitten nergens dwarsschotten die een aandrijfas in de weg zitten.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: 2X4 naar Syncro.
hoi,
vwb de brandstoftank weet ik zo niet of hij anders van vorm is, maar de uitlaat is (moet) anders omdat deze 1 keer over de cardan moet en bij het ene achterwiel zit er ook zo`n hobbel in voor de aandrijfas .
eventueel kan ik morgen wel even onder de auto kijken voor de brandstoftank.
rij zelf ook syncro.
gr.abele
vwb de brandstoftank weet ik zo niet of hij anders van vorm is, maar de uitlaat is (moet) anders omdat deze 1 keer over de cardan moet en bij het ene achterwiel zit er ook zo`n hobbel in voor de aandrijfas .
eventueel kan ik morgen wel even onder de auto kijken voor de brandstoftank.
rij zelf ook syncro.
gr.abele
Ex T4 pick-up syncro DC 102pk, ex T5 DC TDI 2004, nu T5 GP TDI 4 motion 2013
Toyota Aygo 2012
Toyota Aygo 2012
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
Re: 2X4 naar Syncro.
Ik moet zeggen dat zo een Syncro wel aardig zijn mannetje staat in het terrein. We hebben er eens 1 mee gehad tijdens een zaagcursus in de bossen van de Veluwe. Modder en stijle hellingen vol drap waren geen probleem. Aanhanger er achter zelfs. Het waren wel benzinemodellen, dat was iets minder kwa trekkracht. Af en toe een aanloopje.
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 2X4 naar Syncro.
kardan as hangt er gewoon onder, dus geen aangepaste holle bodem, maar gewoon een vlakke bodem.
Tank twijfel ik over of die aangepast is, of dat er net genoeg ruimte is..
Tank twijfel ik over of die aangepast is, of dat er net genoeg ruimte is..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 2X4 naar Syncro.
Ik heb er geen verstand van maar wat ik heb begrepen is de bodem hetzelfde en gaat het "alleen maar" om het plaatsen van een andere versnellingsbak, laatste stuk uitlaat en uiteraard aangepaste aandrijfassen en wielophanging.
Ben ook heel benieuwd hoeveel zoiets kost. En zal als je dat project gaat aanpakken zal ik het zeer geinteresseerd volgen.
Want het is al een hele tijd mijn droom om het ook te (laten) doen (maar zal wel een droom blijven).
Met vriendelijke groet,
Charles
Ben ook heel benieuwd hoeveel zoiets kost. En zal als je dat project gaat aanpakken zal ik het zeer geinteresseerd volgen.
Want het is al een hele tijd mijn droom om het ook te (laten) doen (maar zal wel een droom blijven).
Met vriendelijke groet,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: 2X4 naar Syncro.
Bedankt voor alle info gasten.
Aangezien er blijkbaar nog niet veel experimenten in deze richtng zijn geweest ga ik dit wild plan toch maar op de lange baan schuiven.
Toch bedankt.
Mazzel
Aangezien er blijkbaar nog niet veel experimenten in deze richtng zijn geweest ga ik dit wild plan toch maar op de lange baan schuiven.
Toch bedankt.
Mazzel
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2X4 naar Syncro.
Er zijn er al meerdere die zo'n ombouw gedaan hebben hoor .Michael S schreef:Bedankt voor alle info gasten.
Aangezien er blijkbaar nog niet veel experimenten in deze richtng zijn geweest ga ik dit wild plan toch maar op de lange baan schuiven.
Toch bedankt.
Mazzel
Op het Duitse T4 forum vind je vast wel die je kunnen helpen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 2X4 naar Syncro.
Ik rij in een Syncro uit 1998. Ik woon in Den Haag. Als je wilt komen kijken, dan ben je welkom.
Groet,
Groet,
