Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stickers duitsland

vragen over de T4
Plaats reactie
pedroV
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 jul 2009, 17:09

stickers duitsland

Bericht door pedroV »

wie kan mij vertellen waarom een t4 met een acv motor (5cil tdi 102 pk ) van voor 1-1-2001 een rode sticker krijgt in duitsland en de zelfde motoren na die datum een gele sticker. mijn vraag is dan ook, is er toch wat verandert na 1-1-2001 aan de emissie van de acv motoren. met vriendelijke groet
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: stickers duitsland

Bericht door Pim 328 »

Voor 1-1-2001 zitten er nog euro 2 katalysatoren onder en na die datum euro 3 katalysatoren.
Dus de euro norm is verandert en dus krijg je bij de ene een rode sticker en bij de andere een gele sticker
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: stickers duitsland

Bericht door BenTDI »

Pim 328 schreef:Voor 1-1-2001 zitten er nog euro 2 katalysatoren onder en na die datum euro 3 katalysatoren.
Dus de euro norm is verandert en dus krijg je bij de ene een rode sticker en bij de andere een gele sticker
Kan er dan niet een euro 3 cat onder die van voor 2001... ik heb ook een ACV 2,5 tdi van 2000 dus ben benieuwd :bifun :bifun :werkaanT4
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: stickers duitsland

Bericht door Roger B. (11)61 »

de bepaling van je euronorm wordt in Duitsland gedaan naar aanleiding van een tweetal coderingen op het kentekenbewijs. Ik neem aan dat ze het bij buitenlandse voertuigen a.d.h.v. het chassisnummer kunnen uitvogelen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ron.h
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 mei 2009, 10:01

Re: stickers duitsland

Bericht door ron.h »

weet niet of het veel scheelt wat betreft de stickers maar mocht je veel rijden in duitsland... er staan op ebay.de mini katalysators die je gewoon tussen je rechte buis kunt zetten waarbij ze een door tüv erkende verklaring mee geven zodat je in lager tarief komt waren niet eens zo gek duur.
misschien een idee? groetjes
Plaats reactie