Als mogelijke oplossing worden vervangen van koppeling/ tweemassavliegwiel/ drukgroep en trillingsdemper geopperd, maar lang niet altijd is daar het euvel volledig mee opgelost als ik de topics daarover teruglees. Ik kan mij een voorstelling maken van de funties van het tweemassavliegwiel en de trillingsdemper en de mogelijke invloed op het voornoemde probleem, echter wat mij niet duidelijk te verklaren lijkt, is het volgende: Soms, met koud en /of nat weer heeft mijn T5 er veel last van. Vanochtend was de temperatuur ook weer onder nul en je raad het al: Geen centje pijn. Voor het tweemassavliegwiel en/of trillingsdemper geldt toch gewoon; kapot is kapot? Oke, ik kan mij een voorstelling maken van een verschil in effect bij lagere/ hogere temperaturen die invoed hebben op bijvoorbeeld het compound van de trillingsdemper, maar waarom heb(ben wij) ik soms bij koude wel last van en een andere keer weer helemaal niet. Of: vaker bij vochtig weer maar soms ook weer niet? Wie kan mij hier een acceptabele, sluitende uitleg over geven en een oplossing die het probleem definitief oplost?
Wat zijn jullie ervaringen?
P.s. Mogelijk kan het (ook) te maken hebben met de vervroegde timing van inspuiting o.i.d? Ik krijg soms het idee dat wanneer de vervroegde timing wegens koude start er na verloop van tijd afgaat - doordat het blok op temperatuur komt - het dan opeens nagenoeg over is....