Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

cruise contol slaat op hol...

vragen over de T5
Plaats reactie
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

cruise contol slaat op hol...

Bericht door fapa »

een tweetal jaar geleden hoorde ik s'avonds op de radio, oudere man achtervolgd in renault vanuit belgie tot in frankrijk aan + 200 km/u.
De man beweerde bij hoog en laag dat zijn cruise control op de autostrade flipte en dat de wagen maar gas bij gaf,...
ik vanuit mijn luie zetel had onmiddellijk de reflex, wie gelooft dat nu, druk je ontkoppeling of je rem in en je cruise control slaat af....

nooit meer iets van gehoord ;-)

tot ik deze week gezellig op de autostrade tegen 110 aan het rijden ben, ik moet wat vertragen voor een camion eenmaal er voorbij drukte ik op de cruise control knop om terug te komen
naar mijn oorspronkelijke snelheid die 110 dus... raar is mijn verbazing als ik op de km teller keek en zag dat ik al 140 zat ?? :nuts
tverhaal van die oude man spookte door mijn hoofd , dus ik probeer opnieuw.. en ja hoor hij stopt niet aan de snelheid waar ik hem op had gezet voor ik ontkoppelde...

de ganse week probeer ik dit al, en ik moet zeggen hij heeft er niet altijd last van, maar wel af en toe , wat wel vervelend is, want ik ga zonder het te beseffen nog eens in iemand zijn gat hangen, je verwacht dat hij zal stoppen maar hij blijft gaan en geloof me hij stopt niet... aan 180 heb ik het opgegeven ;-)

ik heb hier de forum topics ivm cruise control erop nagelezen allez de eerste 100 en zag dat niemand dit ooit rapporteerde?

ooit al iemand ervaring mee gehad?

enig idee wat het zou kunnen zijn? bij de garage langsgaan denk je dan maar ik ben het afgelopen al 1000'en euros kwijt aan problemen die ze zogezegd gaan oplossen en achteraf is het probleem er nog steeds :muur (dat slaat niet op mijn california maar wel op onze A3) ik sta dus niet te popelen om hem binnen te steken...

groetjes
Patrice

mijn california is van 2008 T5 een 2,5 174ps
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: cruise contol slaat op hol...

Bericht door Lammert »

Hallo,
kan het zijn dat je reset blijft hangen? Want daar voer je normaal toch de snelheid een beetje mee op in stapjes. Vuiligheid in de handel? Ik doe maar een gooi. :ie
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: cruise contol slaat op hol...

Bericht door fapa »

hey lammert,

dat was ook mijn eerste reflex, maar neen alles ziet er perfect uit, de wagen blinkt van binnen en van buiten, en geen vuiligheid te bespeuren?

groetjes
Patrice
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: cruise contol slaat op hol...

Bericht door fapa »

hebben jullie geen inspiratie ;-) ?

of niemand dit ooit al tegengekomen?

gr
Patrice
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: cruise contol slaat op hol...

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou de cruisecontrol hendel vervangen.
Ik vermoed dat het het daar inzit.

Maar dat valt ook te testen met bijvoorbeeld vagcom..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie