Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
tank ver leeg? niet meer te starten
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
tank ver leeg? niet meer te starten
Ik heb een 2,5 Tdi 102 (gechipt naar 120) pk uit 96
als ik mijn tank ver leeg rijdt (teller halverwege het rood ongeveer) dan merk ik tijdens het rijden niets, houdt niet in, trekt goed, geen tekenen van brandstof tekort.....
wil ik dan een dag later weer weg, is het jammer, dan kan ik met een jerrycannetje eerst 5 liter diesel gaan halen, want aanslaan doet ie dan niet of nauwelijks meer.
iemand enig idee waar de oorzaak hiervan te zoeken is (de oplossing is simpel..... ga na 750 km lekker tanken..
als ik mijn tank ver leeg rijdt (teller halverwege het rood ongeveer) dan merk ik tijdens het rijden niets, houdt niet in, trekt goed, geen tekenen van brandstof tekort.....
wil ik dan een dag later weer weg, is het jammer, dan kan ik met een jerrycannetje eerst 5 liter diesel gaan halen, want aanslaan doet ie dan niet of nauwelijks meer.
iemand enig idee waar de oorzaak hiervan te zoeken is (de oplossing is simpel..... ga na 750 km lekker tanken..
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Volgens mij : Als je rij is de diesel in de bus in beweging dus de pomp heb altijd wel een beetje diesel maar na een nacht stil te hebben gestaan is de diesel tot rust gekomen en onder het nivo van de pomp en kan geen diesel meer aan zuigen. Vandaar de bus niet meer wil starten.
Dit is volgens mijn boerenverstand ????

Dit is volgens mijn boerenverstand ????



- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
afhankelijk van hoe ver je in het rood zit met je brandstofmeter slaat ie na langer of korter doorstarten uiteindelijk wel aan, en loopt dan precies zoals een diesel met lucht in de leidingen, volgas, langzaam optoeren en daarna weer gewoon.. als je echt pech heb wil ie echt niet meer
als ie dan start moet je ECHT zsm tanken.....anders....
ik vermoed dat het met het tankelement te maken heeft, maarja, ga er geen geld aan uitgeven denk ik, tank wel iets eerder :alarm
als ie dan start moet je ECHT zsm tanken.....anders....

ik vermoed dat het met het tankelement te maken heeft, maarja, ga er geen geld aan uitgeven denk ik, tank wel iets eerder :alarm
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Staat de bus wel recht als je hem parkeert?
Die van mij start al niet meer als net het waarschuwingslampje brand, en de bus voor circa 40cm hoger staat dan achter.
Oplossijg daar is ook simpel, in zijn vrij naar achter laten rollen totdat de auto weer recht staat.
Daarna start hij na een aantal "kuch" pogingen, en eenmaal recht ook zonder problemen.
Tot het rood ben ik nog nooit gegaan, tankstations liggen in Portugal wat verder uit elkaar dan in NL.
Mvg,
Eric
Die van mij start al niet meer als net het waarschuwingslampje brand, en de bus voor circa 40cm hoger staat dan achter.
Oplossijg daar is ook simpel, in zijn vrij naar achter laten rollen totdat de auto weer recht staat.
Daarna start hij na een aantal "kuch" pogingen, en eenmaal recht ook zonder problemen.
Tot het rood ben ik nog nooit gegaan, tankstations liggen in Portugal wat verder uit elkaar dan in NL.
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Maar Roest Rust Niet
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Klopt, als je voorzijde hoger staat, krijg je de startproblemen eerder dan andersom of vlak. Ik heb dit diverse malen meegemaakt en na vervangen van het brandstoffilter (tussen bumper en linkervoorwiel) was probleem opgelost. Deze zat vol troep. Aan de onderzijde van filter zit een wit aftapdopje. Als je deze losschroeft en met bakje zo'n 100ml opvangt kan ook afdoende zijn. Er kan water in je filter zitten.
Als je filter gaat vervangen, moet je hem weer vullen met Diesel ivm gemakkelijk starten.
Succes Egbert
Als je filter gaat vervangen, moet je hem weer vullen met Diesel ivm gemakkelijk starten.
Succes Egbert
- marcel 415
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
- Locatie: grunniggerlaand
ik heb zo iets ook gehad eerst bij een kwart tank niet meer starten.na eennacht staan .een paar weeklater bij een halve tank langer dan acht uur stilstaan niet meer lopen.nu bleek dat er achter het motorblok een aanvoer slang zit endie was bij mij dus lek ,zoog lucht kwam geen diesel .kijk daar ook maar eens naar.
Groetjes Marcel 415

- Multivan Generation
- Berichten: 34498
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
de brandstofhoeveelheid in de brandstofpomp is ongeveer 0,3 liter,
dit zou genoeg moeten zijn om te kunnen starten, aanslaan is wat anders
Ik heb vanaf begin altijd doorgereden tot in het rode gebied, maar nooit problemen gehad met slecht starten.
Misschien zit er vuil in de tank waardoor de verstuivers een beetje aanslaan.
Dit zou door het brandstoffilter eruit gevangen moeten worden.
Ik heb laatst eens mijn brandstoffilter zelf vervangen, hierna opengezaagd en eens goed bekeken. Was een beetje lichtgrijs maar optisch niet veel met het blote oog te zien.
Nadat het brandstoffilter vervangen was, kon ik dat goed merken..
Trok iets beter door, ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn
dit zou genoeg moeten zijn om te kunnen starten, aanslaan is wat anders

Ik heb vanaf begin altijd doorgereden tot in het rode gebied, maar nooit problemen gehad met slecht starten.
Misschien zit er vuil in de tank waardoor de verstuivers een beetje aanslaan.
Dit zou door het brandstoffilter eruit gevangen moeten worden.
Ik heb laatst eens mijn brandstoffilter zelf vervangen, hierna opengezaagd en eens goed bekeken. Was een beetje lichtgrijs maar optisch niet veel met het blote oog te zien.
Nadat het brandstoffilter vervangen was, kon ik dat goed merken..

Trok iets beter door, ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
- Multivan Generation
- Berichten: 34498
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: