Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Turbo ?

vragen over de T5
Plaats reactie
richardt5
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2007, 22:03
Locatie: Rijswijk

Turbo ?

Bericht door richardt5 »

ik ben in bezit van een t5 174 pk automaat bouwjaar begin 2005 met ongeveer 85000 km dealer onderhouden. Het volgende nl. alleen bij een bedrijfswarme motor na het afzetten en ongeveer 10 tot 20 minuten daarna weer de motor starten gaat direct na het stationair lopen , na 2 of 3 seconden een fluittoon gehoor geven en dit duurt dan ongeveer 3 tot 4 seconden en blijft dan ook weg.Bij koude start gebeurt dit niet , ook niet als de motortemperatuur bijvoorbeeld 70 graden is.Als de motor wordt uitgezet bij 90 graden komt die fluittoon ook terug bij het terugdraaien van de contactsleutel en duurt dan mischien 1 seconde.De plaats van het fluiten is dicht bij de turbo.De dealer weet het niet , ik zat zelf te denken aan het uitzetten van verschillende materialen turbohuis/ turbine , voor de rest een hele fijne auto.Herkent iemand dit,alvast bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door carl »

als de turbo niet meer fluit dan zou ik zorgen maaken en verder lekker laten fluiten :lach

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Polleke
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mar 2007, 20:18

Re: Turbo ?

Bericht door Polleke »

hallo, maakt hij ook (af en toe) een fluitend geluid als je stilstaat en dan een beetje gas geeft en weer los laat? Was bij mij wel, en dat bleek een lek in de uitlaatspruitstuk-pakking te zijn. Het geluid leek op een piepende V-snaar. (maar die zit er bij een 96 en 128 kw niet in) Was ook alleen op bedrijfstemperatuur.
Als de motor helemaal uit is (na omdraaien van de sleutel) dan kan dát het natuurlijk niet zijn.
Groetjes Polleke T5 nr. 35
Plaats reactie