Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor storing

vragen over de T4
Plaats reactie
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Motor storing

Bericht door j.d.hukema »

Zondag middag is mij het volgende overkomen.Rijdend in Winsum[Groningen]reed ik over een ophoging in de weg en viel mijn motor uit.Wou niet weer aan slaan en heb de wegenwacht gebeld.Na enig zoeken vond hij de storing.
De storing zat bij de brandstofpomp. Er heeft volgens hem een startonderbreker opgezeten die verwijderd is. Nu blijkt er een blokje aan de zijkant van de brandstofpomp te zitten die door de schok los is gekomen en kortsluiting veroorzaakt heeft.Bij starten kwamen er ook vonkjes af Daarop hij een draad van brandstofpomp naar de stadsverlichting bracht en ja hoor als ik de verlichting aan zet kan ik gewoon weer starten en als ik hem weer uit doe slaat de motor weer af.
Heeft temaken met het afsluiten van de klep zij hij. Hij heeft overigs wel het blokje er uit gehaald en vond het vreemd dat de garage dit niet gedaan had.Maar waar loopt deze draad naar toe . en welkezekering Of relais is het. Ook kwam hij er achter dat er nadat de zekeringvan de stadsverlichting er uitsprong er nog eenzekering van 15 amp helemaal bovenin de zekering kast zit die te maken heeft met de verlichting.
Wie heeft hiet een antwoord op want als ik het zelf kan verhelpen dan kan ik het dure geld van de garage aan andere dingen besteden
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

motorstoring

Bericht door j.d.hukema »

Vandaag storing verder opgelost.Bleek inderdaad dat er kortsluiting door het blokje veroorzaakt was.En breuk in de kabel naar contactslot.Nieuwe kabel getrokken en hier op een plek die ik niet noem een schakelaar tussen gezet .
Goedkope manier van start onderbreker.

Dick
Plaats reactie