Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

handrem

vragen over de T4
Plaats reactie
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

handrem

Bericht door Pieter E »

Ik heb sinds het weekend een probleem met mn handrem. Ik moet hem nu vrij ver aantrekken wil hij erop blijven staan. Het lijkt wel alsof de eerste twee standen 'weg' zijn.

Normaal kon je per ongeluk met handrem op lichtste stand wegrijden en dan herrinerde het lampje je eraan, nu kom je niet weg als handrem op lichste stand staat, dus er is zeker iets veranderd.

De bus loopt alleen niet aan, en het op de handrem gaat zwaarder als ie een stukje gereden heeft, heeft iemand dit wel ns eerder gehad? Ik vind het nl een beetje een vreemd verhaal.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: handrem

Bericht door repelsteeltje »

Trommels of remschijven achter??

waarschijnlijk trommels, die kun je open gaan maken om het zelfstellende mechanisme gangbaar te maken. dat werkt namelijk niet naar behoren als de slag van de handrem al groter wordt.
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: handrem

Bericht door Pieter E »

Bij mijn weten heb ik schijfremmen achter. Ik moet er misschien even bij zeggen dat het een TDI uit 2003 is.

Verder is het zo dat de handrem wel remt als ik hem aantrek voordat hij in de vergrendeling valt. De handrempook valt echter gelijk naar beneden als ik hem loslaat. Ook het stiftje voorop zie je heen en weer bewegen maar wil ook gewoon niet in vergrendeling vallen.
Plaats reactie