Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie lampje

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1965t4gek
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2011, 16:44

olie lampje

Bericht door 1965t4gek »

Hallo
ik heb een t4 1900 td
bij mij gaat al een paar dagen af en toe het olielampje knipperen en piept onder het rijden en dan gaat hij weer uit.
gekeken als het olie pijl goed was die was in orde maar toch knipperde het weer
ik heb er vandaag nieuwe olie op gedaan en test gaan rijden en hij doet het weer wat kan dat zijn of hoe moet ik dit oplossen.
graag hulp
joris
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2011, 18:40

Re: olie lampje

Bericht door joris »

Ik weet niet of het voor jou ook van toepassing is, maar bij mijn 2500 ook zoiets aan de hand gehad. Op vakantie beetje aan de auto zitten prullen. Wilde verder rijden, toen ook het olie lampje begon te branden. Heel de vakantie stress want oorzaak was niet te vinden. Terug thuis naar de garage, was het een kabeltje dat los zat... Ik weet niet welke het zou kunnen zijn, ik weet enkel dat ik aan de kabels achter de zekeringen heb zitten prullen...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: olie lampje

Bericht door Multivan Generation »

aansluitingen op de dynamo nog goed vast?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
renevanh
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2010, 10:40
Locatie: Driebergen

Re: olie lampje

Bericht door renevanh »

1965t4gek schreef: bij mij gaat al een paar dagen af en toe het olielampje knipperen en piept onder het rijden en dan gaat hij weer uit.
gekeken als het olie pijl goed was die was in orde maar toch knipperde het weer
Dat lampje is van je olieDRUKsensor, heeft dus niks met het olieniveau te maken (zie gebruikershandleiding!).
Gebruikersavatar
1965t4gek
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2011, 16:44

Re: olie lampje

Bericht door 1965t4gek »

hallo
ik heb de garage gebeld die zijden dat het de oliedrukmeter is .
maar kan iemand mij vertellen waar die zit ik heb alles afgezocht en ik kan er maar een vinden met een kabel er aan en die zit op het filterhuis maar er moest er ook nog een in het blok zitten heeft iemand een tekening of een foto met die drukmeters en op .


mvg marco
Gebruikersavatar
1965t4gek
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2011, 16:44

Re: olie lampje

Bericht door 1965t4gek »

hallo probleem is op gelost het was de olie drukmeter op het filterhuis gelukkig

bedankt voor de reactie's

gr marco
Plaats reactie