Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
mijn T4 vervangen
mijn T4 vervangen
na een jaar of 8 met plezier gereden te hebben in mijn verlengde T4 met dubbele cabine ben ik nu op zoek naar vervanging.
Destijds heb ik die bus voor 6000€ gekocht en hij had nog geen 100000 gereden. Ik dacht dus dat ik voor tweeduizend euro mee een gelijkwaardige vervanger zou vinden, al of niet verlengd. Maar ik schrok bij het zoeken. Pas voor 15000€ zag ik iets soortgelijks als ik destijds kocht. Zijn de prijzen van de T4's zo dramatisch omhoog gegaan? Of had ik in 2003 enorm geluk?
Weet iemand wat tegenwoordig nog haalbaar voor 10000€ ? T4 (of T5) diesel en eventueel dubbele cabine?
Destijds heb ik die bus voor 6000€ gekocht en hij had nog geen 100000 gereden. Ik dacht dus dat ik voor tweeduizend euro mee een gelijkwaardige vervanger zou vinden, al of niet verlengd. Maar ik schrok bij het zoeken. Pas voor 15000€ zag ik iets soortgelijks als ik destijds kocht. Zijn de prijzen van de T4's zo dramatisch omhoog gegaan? Of had ik in 2003 enorm geluk?
Weet iemand wat tegenwoordig nog haalbaar voor 10000€ ? T4 (of T5) diesel en eventueel dubbele cabine?
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: mijn T4 vervangen
Is je T4 slecht aan het worden, of wil je gewoon wat anders ?
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Re: mijn T4 vervangen
sorry ik dacht dat het voldoende was:
mijn T4 is een verlengde TDI uit 1997,1900CC, diesel, 284000km, wit
er zijn enkele gebreken die per stuk een paar honderd € kosten en er is wat carosseriewerk. Veel kleine dingen ook. Ik heb overwogen om hem te laten opknappen maar het blijft een oude auto met alle risico's van dien. Voor een trip naar de Pyreneeën laat ik hem alvast staan.
Ik hoef niet perse een verlengde maar wel een dubbele cabine. Bij die links zit wel iets aardigs. Daar ga ik eens naar kijken. Bedankt alvast! Ik zit in België, ik moet hem dus exporteren. Wat zijn nog meer goede zoeksite's?
mijn T4 is een verlengde TDI uit 1997,1900CC, diesel, 284000km, wit
er zijn enkele gebreken die per stuk een paar honderd € kosten en er is wat carosseriewerk. Veel kleine dingen ook. Ik heb overwogen om hem te laten opknappen maar het blijft een oude auto met alle risico's van dien. Voor een trip naar de Pyreneeën laat ik hem alvast staan.
Ik hoef niet perse een verlengde maar wel een dubbele cabine. Bij die links zit wel iets aardigs. Daar ga ik eens naar kijken. Bedankt alvast! Ik zit in België, ik moet hem dus exporteren. Wat zijn nog meer goede zoeksite's?
Re: mijn T4 vervangen
de officiële Belgische instanties raden mij sterk af om een wagen uit Nederland te importeren vanwege maandenlange procedures in België en hoge kosten. Je moet zelf met een monteur naar een keuringsstation gaan om aan één zijde de vensters en de wielen te demonteren. Bovendien moet je veel geld betalen. Dan is het twee maanden wachten vóór je mag rijden.... Vroeger kon je naar de importeur in Brussel die dan onmiddellijk een gelijkvormigheidsattest maakte. Acht jaar geleden was het nog eenvoudig. Maar dat doen ze niet meer; je moet nu naar een keuringsstation van de overheid. Ondertussen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand weet blijkbaar precies wat er allemaal bij komt kijken. Wat een middeleeuwse toestanden daar! Toch maar in België een wagen zelf zoeken dan.
Re: mijn T4 vervangen
waarom zou dit niet meer mogelijk zijn?? ik ben deze week naar d'ieteren in anderlecht geweest en heb een gelijkvormigheidsattest meegekregen...hansl schreef:Vroeger kon je naar de importeur in Brussel die dan onmiddellijk een gelijkvormigheidsattest maakte. Acht jaar geleden was het nog eenvoudig. Maar dat doen ze niet meer; je moet nu naar een keuringsstation van de overheid.
Re: mijn T4 vervangen
het is mogelijk maar uit de forums blijkt dat de een wel, de ander niet mag komen voor zo'n keuring bij importeur d'Ieteren, die het monopolie heeft en die willekeurig mag beslissen.
De man bij d'Ieteren Brussel (Bergense Steenweg)
die ik aan de lijn had zei resoluut nee, nooit! Kun je ook ergens anders terecht dan? Heb je een rechtstreeks telefoonnummer van een bepaalde persoon in Anderlecht voor me?
Ook de dame van de officiële keuring raadde me sterk af er aan te beginnen. Zeer vreemd allemaal.
De man bij d'Ieteren Brussel (Bergense Steenweg)
die ik aan de lijn had zei resoluut nee, nooit! Kun je ook ergens anders terecht dan? Heb je een rechtstreeks telefoonnummer van een bepaalde persoon in Anderlecht voor me?
Ook de dame van de officiële keuring raadde me sterk af er aan te beginnen. Zeer vreemd allemaal.
Re: mijn T4 vervangen
Voor een homologatiekeuring om hem om te keuren naar Camper/Lichte vracht/personenbus zeggen ze in brussel resoluut nee. Ik probeer al maanden mijn California om te keuren naar kampeerwagen en d'Ieteren werkt daar absoluut niet in mee. De homologatiedienst van het ministerie van verkeer nog minder.
d'Ieteren wil wel een duplicaat geven voor het oorspronkelijke gelijkvormigheidsattest
Wat mijn camper betreft. Na 4 brieven, waarvan 2 aangetekend, talloze mails en zelfs een persoonlijk bezoek aan de homologatiedienst heb ik nu met de stationschef van de keuring afgesproken om gewoon een homologatiekeuring te doen en het dossier op te sturen naar het ministerie. Zonder garantie op succes. Terwijl voor de California verschillende processen verbaal van Goedkeuring bestaan. Gewoon een belachelijke code op een stukje papier bepaalt hoeveel wegentax je betaalt
Dan is het in Nederland toch een stuk handiger.
d'Ieteren wil wel een duplicaat geven voor het oorspronkelijke gelijkvormigheidsattest
Wat mijn camper betreft. Na 4 brieven, waarvan 2 aangetekend, talloze mails en zelfs een persoonlijk bezoek aan de homologatiedienst heb ik nu met de stationschef van de keuring afgesproken om gewoon een homologatiekeuring te doen en het dossier op te sturen naar het ministerie. Zonder garantie op succes. Terwijl voor de California verschillende processen verbaal van Goedkeuring bestaan. Gewoon een belachelijke code op een stukje papier bepaalt hoeveel wegentax je betaalt
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Dan is het in Nederland toch een stuk handiger.
- Multivan Generation
- Berichten: 33911
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: mijn T4 vervangen
@ koekie,
je zou eens aan Pascal moeten vragen hoe hij dat gedaan heeft![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
je zou eens aan Pascal moeten vragen hoe hij dat gedaan heeft
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: mijn T4 vervangen
ook bij d'Ieteren Anderlecht zegt men: alleen als de wagen al als dubb. cabine uit de fabriek is gekomen.Anders geen kans.
Re: mijn T4 vervangen
@ Peter
Ik heb het hem vorig jaar al gevraagd, hij had 1 die op z'n Europees gelijkvormigheidsattest al als camper aangeduid stond. Hij is met z'n transitplaten gelijk naar de keuring gereden. Binnen de week verzekerd en ingeschreven. Die van mij is een break. Ik had nog wat zever met de verlagingskit die ik er beter na de invoer had onder gezet en nog een paar andere banale dingen war hij voor afgekeurd was. Ik heb er bijna 2 maanden over gedaan om hem op de weg te krijgen. Om maar aan te tonen dat 2 bussen een totaal verschillend geboortebewijs kunnen krijgen. Je zou hem zelfs nog als bedrijfswagen kunnen krijgen![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
Ik heb het hem vorig jaar al gevraagd, hij had 1 die op z'n Europees gelijkvormigheidsattest al als camper aangeduid stond. Hij is met z'n transitplaten gelijk naar de keuring gereden. Binnen de week verzekerd en ingeschreven. Die van mij is een break. Ik had nog wat zever met de verlagingskit die ik er beter na de invoer had onder gezet en nog een paar andere banale dingen war hij voor afgekeurd was. Ik heb er bijna 2 maanden over gedaan om hem op de weg te krijgen. Om maar aan te tonen dat 2 bussen een totaal verschillend geboortebewijs kunnen krijgen. Je zou hem zelfs nog als bedrijfswagen kunnen krijgen
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
Re: mijn T4 vervangen
ik denk dat ik er maar van af zie. wat een ondoorzichtige boel! Een T4 die in Nl 10.000 kost, wordt in België gemakkelijk 3 of 4000 meer gevraagd. Het zou zich dus wel lonen maar ik heb geen zich in die burocraten.
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: mijn T4 vervangen
Inderdaad , mijn California was binnen de 3 dagen in Belgie ingevoerd/gekeurd en ingeschreven .koekie520 schreef:@ Peter
Ik heb het hem vorig jaar al gevraagd, hij had 1 die op z'n Europees gelijkvormigheidsattest al als camper aangeduid stond. Hij is met z'n transitplaten gelijk naar de keuring gereden. Binnen de week verzekerd en ingeschreven. Die van mij is een break. Ik had nog wat zever met de verlagingskit die ik er beter na de invoer had onder gezet en nog een paar andere banale dingen war hij voor afgekeurd was. Ik heb er bijna 2 maanden over gedaan om hem op de weg te krijgen. Om maar aan te tonen dat 2 bussen een totaal verschillend geboortebewijs kunnen krijgen. Je zou hem zelfs nog als bedrijfswagen kunnen krijgen
Ik heb een jaar voordien nog een T4 uit Nederland ingevoerd : zonder enig probleem !
Ik heb een T4 gekocht in Nederland als dubbel cabine uitgevoerd . Ik heb hem op mijn aanhanger gezet en hem naar Belgie gebracht , en ben aan de grens bij de douane gestopt voor het papierwerk in orde te brengen (kostte me 0,10 cent)
Dan heb ik zodra ik thuis was contact opgenomen met de Homologatiedienst van D'Ieteren om een via het chassisnummer de info van de T4 op te vragen , en ze wisten me zo te zeggen dat die T4 zijn leven gestart was in Duitsland als een "panel van" , dus zonder ramen en enkele cabine , en na een paar jaar is hij geexporteerd naar Nederland , waar hij ramen kreeg en een dubbele cabine. Ik heb dan ook een afspraak gemaakt bij D'Ieteren voor de homologatiekeuring , en toen ik dan 1 week later mocht langsgaan bij D'Ieteren had ik er ondertussen ook de DC al uitgehaald en was het dus een enkele cabine , met ramen , zonder scheidingswand . Het was geen enkel probleem bij D'Ieteren , en ik was daar binnen het uur terug buiten , mét de nodige papieren . (homologatie kostte me zo rond de 90eur)
Dan bij de verzekering langs , platen aangevraagd , en 2-3 dagen later bij de keuring langsgeweest , en alles was in orde .
Geen enkel probleem gehad dus . En de kosten ? Alles bij elkaar , met de keuring enz zal het nog geen 200eur geweest zijn .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: mijn T4 vervangen
Op welke plaatsen zoek jij dan ? Er zit niet echt veel verschil op de prijzen tussen Belgie en Nederland hoor voor de tweedehandsjes.hansl schreef:ik denk dat ik er maar van af zie. wat een ondoorzichtige boel! Een T4 die in Nl 10.000 kost, wordt in België gemakkelijk 3 of 4000 meer gevraagd. Het zou zich dus wel lonen maar ik heb geen zich in die burocraten.
Wat voor een T4 zoek je dan , als je spreekt van prijzen +10000eur ? Zoek je een Westfalia misschien ?
Want voor een "gewone" T4 van pakweg bijna 10 jaar oud betaal je toch geen 10000eur meer ?
Er zijn T5 voor voor de helft van de prijs ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: mijn T4 vervangen
ja voor een nette t4 van 2002/2003 en ongeveer 150000 tot 180000 op de klok dan ben je tussen de 800 en 10000 euro kwijt.Ben nml al een tijdje op zoek naar zoiets nou trek je portemonee maar open ze zijn duur op moment
Re: mijn T4 vervangen
als ik zoiets in België te koop zou zien, zou ik het meteen kopen:
http://www.autokopen.nl/tweedehands-aut ... er/4629243" onclick="window.open(this.href);return false;
maar op bv, autoscout, hebbes.be, zie ik niets dat zelfs maar ik de buurt komt, jij wel?
mogelijk zijn er niet zoveel dubbele cabines in België
misschien wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden doordat er zulke grote drempels zijn om te importeren.
als je iets ziet houd ik mij aanbevolen....
http://www.autokopen.nl/tweedehands-aut ... er/4629243" onclick="window.open(this.href);return false;
maar op bv, autoscout, hebbes.be, zie ik niets dat zelfs maar ik de buurt komt, jij wel?
mogelijk zijn er niet zoveel dubbele cabines in België
misschien wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden doordat er zulke grote drempels zijn om te importeren.
als je iets ziet houd ik mij aanbevolen....