Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Taxatie inbranden reflectoren multivan koplampen!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Dus nu is het voor je afgedaan? en klaar?

Je hebt maar een partij waar je mee te maken hebt en dat is de verkopende partij.

Je kan de verkopende partij vertellen dat je zeer tevreden bent met je bus.

Je vind dat deze kwestie te veel in het belang van de verkoper beslecht word.

Dat je hoogst waarschijnlijk in de toekomst best wel weer een VW bus zal kopen, maar dat je onderhoud en aankoop kan overwegen dit bij een dealer te doen die meer klant gericht is indien ze bij hun standpunt blijven.

Dit moet je dan ook werkelijk uitvoeren en iedereen die met dit soort problemen te kampen heeft of krijgt. Want wie niet horen wil moet maar voelen.

Ik wordt na elke beurt bij de garage gebeld door een callcenter van PON om een tevredenheids onderzoek.
Kan me dan ook niet voorstellen dat PON de enige is die moeilijk doet in deze maar dat het een spelletje is waar je je tussen laat zetten en het nu op een impasse eindigt.

Waarschijnlijk hoort dit garantie geval bij de dealer te liggen die er niet voor wil betalen, of er een te lage vergoeding van PON voor krijgt. En dat daarom de onwillendheid ontstaat.

Je bent bij een taxateur geweest aangewezen door PON. Deze taxateur vertelde je dat er een coulance regeling is voor deze koplampen. Lijkt me in deze dan tijd worden voor een briefje naar je aftersalesmanager van je dealer.


Sterkte Berrie
Gebruikersavatar
kleijntje
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:23

Bericht door kleijntje »

Kobus schreef:Vergeet Pon; je hebt je auto bij de dealer gekocht en niet bij Pon. Je dealer moet dus jouw problemen oplossen. Gewoon duidelijk stellen wat je wilt en er een redelijke termijn aan stellen. Altijd vriendelijk blijven maar duidelijk laten merken dat je je niet laat afschepen met "dat moeten we bij Pon navragen".

Wat betreft de koplampen: je hebt als consument meer rechten dan je denkt en je mag toch niet verwachten dat je koplampglazen bij normaal gebruik na 60.000 km ingebrand zijn. Of hebben alle auto's dat en mag het dus als normaal beschouwd worden? Ik denk van niet.... Kwestie van weten waar je staat en je poot stijf durven houden als je idd in je recht staat. Zoals hierboven al is gemeld: vraag het gerust eens na bij de juridische afdeling van de ANWB. Zij hebben vaak een onpartijdig advies. Succes!
Dit geldt alleen als je een product als particulier koopt.
Zakelijke kopers hebben dit recht niet.

Wim
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

kleijntje schreef:
Kobus schreef:Vergeet Pon; je hebt je auto bij de dealer gekocht en niet bij Pon. Je dealer moet dus jouw problemen oplossen. Gewoon duidelijk stellen wat je wilt en er een redelijke termijn aan stellen. Altijd vriendelijk blijven maar duidelijk laten merken dat je je niet laat afschepen met "dat moeten we bij Pon navragen".

Wat betreft de koplampen: je hebt als consument meer rechten dan je denkt en je mag toch niet verwachten dat je koplampglazen bij normaal gebruik na 60.000 km ingebrand zijn. Of hebben alle auto's dat en mag het dus als normaal beschouwd worden? Ik denk van niet.... Kwestie van weten waar je staat en je poot stijf durven houden als je idd in je recht staat. Zoals hierboven al is gemeld: vraag het gerust eens na bij de juridische afdeling van de ANWB. Zij hebben vaak een onpartijdig advies. Succes!
Dit geldt alleen als je een product als particulier koopt.
Zakelijke kopers hebben dit recht niet.

Wim
Ik ben pariculier!!!
Erik 230
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Erik, als je ze niet vergoed krijgt en toch nieuwe koplampen wilt kun je ze altijd nog op Ebay Duitsland kopen. Ik heb ze net ook besteld voor in m'n T5 voor € 184,- inclusief verzenden. Dit zijn nieuwe units !

http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-VW-Bus- ... dZViewItem
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
kleijntje
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:23

Bericht door kleijntje »

erik 924 schreef: Ik ben pariculier!!!
Erik 230
Dan zou ik het niet accepteren.

Wim
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Vraag ook eens aan je VW-verkoper hoeveel auto's hij nog aan je denkt te gaan verkopen. Het is toch te zot voor woorden.... nieuwe koplampen moeten kopen bij 60.000 km?!
Ik ben bij dergelijke berichten toch wel blij dat ik extra garantie heb bijgekocht; hoewel ik het natuurlijk niet nodig hoop te hebben.
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Bericht door paulscs »

Ik heb net de berichten zelfs 2 keer doorgelezen en ik ben perplexs, ik lees dat je in aanmerking komt voor coulance maar je daeler werkt nog steeds niet mee. Heb je je probleem al eens bij een heel andere vw dealer verteld. ?
En wat ik al helemaal niet voor kan stellen is als je je wagen altijd volgens het boekje zijn beurten krijgt je een normale behandeling mag verwachten.
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
nico 42
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:10

garantie

Bericht door nico 42 »

ik heb een probleem met de versnellingsbak moeten nieuwe sinchromes in volgens de dealer daarvan word een 3de vergoed door pon bus is 3en een half jaar oud en heeft 41000 km gelopen
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

paulscs schreef:Ik heb net de berichten zelfs 2 keer doorgelezen en ik ben perplexs, ik lees dat je in aanmerking komt voor coulance maar je daeler werkt nog steeds niet mee. Heb je je probleem al eens bij een heel andere vw dealer verteld. ?
En wat ik al helemaal niet voor kan stellen is als je je wagen altijd volgens het boekje zijn beurten krijgt je een normale behandeling mag verwachten.
Dit is een zaak van garantie welke altijd via de importuer gaat. Pon in dit geval wil uiteindelijk niets!! De taxateur heeft zijn mond voorbij gepraat!!
Uiteindelijk niets gedaan gekregen,
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ook mijn koplampen zijn ingebrand, auto is 23 maanden oud. Mijn dealer laat gewoon niets meer van zich horen. Heb van pure nijd, eigenhandig de MV koplampen eruit gehaald en de originele koplampen gemonteerd.

Maar de alom bekende Bedrijfswagendealer in Amsterdam Zuidoost ziet mij NIET meer terug.

Het is het zoveelste probleem wat niet naar behoren wordt opgelost.
23 maanden en 271.642 km verder.....

:gif
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Even bellen met je advocaat/rechtsbijstand?

Je kunt lang en kort praten, maar ingebrande koplampen hoef je vandaag de dag toch bij NIET ÉÉN moderne auto te verwachten?
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

P@ the T5 courier schreef:Ook mijn koplampen zijn ingebrand, auto is 23 maanden oud. Mijn dealer laat gewoon niets meer van zich horen. Heb van pure nijd, eigenhandig de MV koplampen eruit gehaald en de originele koplampen gemonteerd.

Maar de alom bekende Bedrijfswagendealer in Amsterdam Zuidoost ziet mij NIET meer terug.

Het is het zoveelste probleem wat niet naar behoren wordt opgelost.
23 maanden en 271.642 km verder.....

:gif
Net bij een onafhankelijk keuringsstation geweest vlak bij de zaak in Zwaagdijk-oost. Deze man vond het eigenlijk wel logisch dat de reflectoren inbranden.
De daglicht schakeling zorgt ervoor dat de dimlichten ten alle tijden branden(behalve bij stadlicht instelling)
Door het gebruik van relatief zware halogeen lampjes krijg je zo'n warmte ontwikkeling welke niet netjes kan worden weggevoerd. De koplamp is zo geconstrueerd dat de warmte niet weg kan en in de reflector blijft hangen met alle gevolgen van dien. Verder is het brandpunt boven het lampje en het hoedje voor de lamp is hier ook debet aan!
Volgens hem op te lossen door de daglicht schakeling eruit te halen!
Dit kan echter alleen software matig en moet bij de dealer gedaan worden!

Verder heb ik een klacht via een brief richting Pon gestuurd.
Maar vanwege de vacanties (hoelang hebben ze daar dan vacantie?)
kon de daadwerkelijke reactie nog wel 4 weken deuren en vanwege de vacantie moest ik rekenen op enkele weken meer!

Wat is dit in hemelsnaam voor een bedrijf het is dus met de klachtenafhandeling net zo gesteld als met de afleveringstermijnen van je nieuwe bus.

Ps ik rijd als ik er aan denk alleen met stadslicht!
De schade komt vooral met deze hogere temperaturen!!
I
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

En dit verhaal kan ik meteen voor je ontkrachten!! MIjn koplampen zijn ook ingebrand, alleen heb ik vanaf nieuw met XENON verlichting gereden. XENON produceerd nog geen 25% van de hitte welke een halogeen lamp produceerd.

Ik weet het niet meer...... ik heb de moed op een eerlijke afhandeling met VW opgegeven.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

P@ the T5 courier schreef:En dit verhaal kan ik meteen voor je ontkrachten!! MIjn koplampen zijn ook ingebrand, alleen heb ik vanaf nieuw met XENON verlichting gereden. XENON produceerd nog geen 25% van de hitte welke een halogeen lamp produceerd.

Ik weet het niet meer...... ik heb de moed op een eerlijke afhandeling met VW opgegeven.
Het is niet mijn verhaal maar een onafhankelijk persoon!
Ik weet dus niet of xenon werkelijk maar 25% van de warmte produceerd in vergelijk met halogeen.
Als dit zo zou zijn dan zijn de reflectoren gewoon van een piskwaliteit en zou de producent daarvoor verantwoordelijk moeten worden gesteld!
Wie is de producent van deze orginele vw mv koplampen? Bosch? ik weet het niet.
Zijn er ook problemen met de "gewone "koplampen?
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Heb mijn originele Transporter lampen er weer in zitten, met wederom Bi-XENON, en ook nu zie ik al weer lichte verbrandings/verdampsporen.

Kwaliteit Uitermate Teleurstellend
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Plaats reactie