Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Climatronic inbouwen ?

vragen over de T4
Plaats reactie
Duncan Mcleod
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2011, 22:07
Locatie: Bergen NH

Climatronic inbouwen ?

Bericht door Duncan Mcleod »

Ik heb een T4 uit 1996 (TDI 191pk) helemaal omgebouwd naar Multivan Camper 2003, heb het volgende gedaan
buiten en binnen roest behandeld( was gelukkig niet zoveel, 4 wielkasten) en gaatjes gevuld waar de houten onderplaat was gemonteerd op de bodem en Westfalia-Hefdak geplaatst. Daarna een Multivan generation interieur uit 2003 erin gezet, nieuwe klok in het dashboard, stuur met airbag 2003, ab op mijn cv gemaakt met klapsleutel, Draadbomen getrokken voor het multivan gedeelte en aangesloten.
Aankomende week ga ik het volgende aan pakken het gehele onderstel vernieuwen cq verbeteren oa Remmen: Zimmermann-sportremschijven, Schokbrekers: Bilstein B6, Veren: Eibach pro kit, Stabilisatorstang: voor en achter , Uitlaat compleet : Rubbers: ophanging en besturing, Draagarmen: rondom, Aandrijving; vernieuwen, Stuurstang: vervangen, Fuseekogels: rondom, Wiellagers: rondom, LongLife beurt: ,Pakkingen: Pakkingen en rubberslagen waar nodig, Turbo: schoonmaken, Schuifdeurgeleider: Buiten nieuw of spuiten (mat zwart), Blinderen: ramen onder andere schuifdeur, achter (links en rechts), achterdeur (links, rechts)
Accu: 95am Accu: 1 , Knipperlichten: geblindeerde zwart
Daarna wil ik de neus van de auto aanpakken wijsneus erop zetten en airco of Climatronic inbouwen ik weet wel dat ik de oude computer moet vervangen voor een nieuwe om de airco of Clima te kunnen laten werken. nou vraag ik mij het volgende af
Is het mogelijk om Climatronic in te bouwen of kan je alleen maar een airco later inbouwen.. de t4 heeft geen voor bereiding ( heeft dus nooit een airco gehad)

alvast bedankt :werkaanT4
Laatst gewijzigd door Duncan Mcleod op 16 jan 2012, 09:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Klimatronic inbouwen ?

Bericht door Multivan Generation »

Welke motor spreek je over?
Achteraf inbouwen van airco of climatronic is mogelijk.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Duncan Mcleod
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2011, 22:07
Locatie: Bergen NH

Re: Klimatronic inbouwen ?

Bericht door Duncan Mcleod »

Motor 191 pk tdi uit 2003 met 120dkm gelopen er is het volgende aan gedaan Nieuwe distributie, spanrol waterpomp, drukgroep en koppelingsplaat vervangen... de auto heeft zelf 130dkm gelopen

:werkaanT4
Laatst gewijzigd door Duncan Mcleod op 06 sep 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Duncan Mcleod
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2011, 22:07
Locatie: Bergen NH

Re: Klimatronic inbouwen ?

Bericht door Duncan Mcleod »

Weet iemand een Klima of Climatronic te koop compleet...? heb er al 1 gevonden maar wil prijs vergelijken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Climatronic inbouwen ?

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij heeft Oskar er eentje liggen.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Duncan Mcleod
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2011, 22:07
Locatie: Bergen NH

Re: Climatronic inbouwen ?

Bericht door Duncan Mcleod »

Wederom bedankt, ik ga Oskar contacten
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Climatronic inbouwen ?

Bericht door Oskar 725 »

Duncan, je hebt bericht :toppie
Groet, Oskar.
Plaats reactie