Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanbieding van mijn dealer: Gratis roetfilter!!!!!!!!!!

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Aanbieding van mijn dealer: Gratis roetfilter!!!!!!!!!!

Bericht door BigRuud »

Vandaag bericht van mijn dealer, ik kan bij hun een gratis roetfilter laten monteren. :groteogen Ja je leest het goed GRATIS. Zij krijgen die 500 subsidie en dan bakken zij hem er onder. Zouden ze mij hebben zien rijden met de grote rookwolken achter mij aan? :lach :lach

Nu ben ik er wat huiverig voor om zo'n ding er onder te laten zetten. Ik weet het is beter voor het milieu, maar is het ook beter voor mijn busje? Ik heb wel al mijn 174 pk'tjes nodig en kan er geen 1 missen want ben er erg aan gehecht. Het kan volgens mij nooit beter zijn voor de motor, het is altijd meer weerstand denk ik, vooral omdat je hem later inbouwt en de motor en dergelijke er niet op gemaakt zijn, dan hadden ze hem er gelijk wel ingezet.

Lieve Mona, wat moet ik doen?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Hallo Ruud,

Zo volgens alles gaat er geen vermogen verloren, mits je je filter regelmatig schoonbrandt op de autoweg. Rijdt je veel stadsverkeer met koude motor,
dan kan het filter langzamerhand gaan dicht zitten. Maar onder wisselende rijomstandigheden blijft het filter schoon. Het is wel raadzaam om V-Power of Ultimate te tanken omdat deze dieselmerken zwavelvrij zijn. Hierdoor ontstaat er minder vervuiling in het filter.
Ook al zou je door het filter een paar pk's kwijtraken, dan zou je het nog niet merken omdat je niet constant volgas rijdt(?).

Met een egr-plaatje neemt de temperatuur van de uitlaatgassen toe, waardoor het filter beter schoon blijft.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Je kan natuurlijk ook een Sonja Bakkertje tegen aan gooien, met die afgevallen kilo,s kan je makkelijk een paar pk missen. :bifun :bifun
Reageren heeft geen zin Ruud, want Painter gaat nu onder de douche, waarna hij zijn mand inkruipt, en morgenochten naar Spanje afreist.
:happy :happy :happy :happy
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Neem je wel genoeg verf mee want ze zoeken nog een soppertje die die pijlers van dat bruggetje even kan opfrissen :ie :knipoog Heb je gelijk je vakantie terug verdiend :bifun
Afbeelding
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

o ja ik kan je helaas niet helpen want ik mag pas vanaf 18 juli het land weer uit :huilen :gekte :bifun
Afbeelding
Plaats reactie