Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

mijn T4 vervangen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
the body docter
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:11
Locatie: grote brogel

Re: mijn T4 vervangen

Bericht door the body docter »

als je een te importeren wagen wil aanbieden in "originele" staat, dus in dit geval zonder de dubbele cabine, kun je blijkbaar inderdaad altijd bij d'Ieteren terecht. Anders niet, want een dubbele cabine zit er nooit "af fabriek" in.
daar zit inderdaad het probbleem die dubbel cabien daar doet dieteren moeilijk over een gewone bestelbus twee of drie zetels of carravelle is 123 klaar maar als ze dubbel uigevoerd zijn doen ze moeilijk ik heb nogthans de nederlandse papieren dat mijn bus nieuw besteld is en nieuw geleverd werd met dubbel cabien maar dieteren aanvaard het niet

zelfde als trekgewicht ik had 2000 kg en nu maar 1820 krijg zelfs nog geen antwoord van het ministerie je betaald een pak geld om een 1 malig voertuig te hebben dan moeten ze het trekgewicht ook maar eenmalig maken
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: mijn T4 vervangen

Bericht door Multivan Generation »

wellicht zijn de eisen voor een dubbele cabine in België wel anders als in Nederland?
Maatvoering bijvoorbeeld... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
hansl
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:03
Locatie: Maastricht

Re: mijn T4 vervangen

Bericht door hansl »

Wat ik begreep is dat de positie van de bevestigingspunten voor de achterbank op een andere plek kunnen zitten. Daarom willen ze er bij voorbaat niet naar kijken. Bij een verlengde bus blijken die punten wel altijd hetzelfde te zijn, daarom wilde men in eerste instantie wel een verlengde bus accepteren. Maar bij een volgend telefoontje werd weer ontkend dat dat gezegd was (ondanks alle details die ik over het gesprek kon melden).

Ik houd niet van zeuren maar dit wil ik wel kwijt: Ik ben niet te spreken over de rotzooi die het in België is: de verzameling van ministeries, ACT, verzekering, douane, keuringsstation en wellicht is die lijst niet compleet. Daar moet je allemaal doorheen, soms is een instantie dagenlang niet telefonisch te bereiken wegens "bezette" medewerkers. En men weet van elkaar niet wat de ander doet of niet doet; niemand kent het hele verhaal. Zelfs als je de informatie met veel tijd en moeite hebt verzameld, kan er nog van alles afwijken in de procedure, gezien het verslag hierboven van body doctor.

Ik zag een site van iemand die eens duidelijkheid wilde scheppen en alles op een rij wilde zetten voor mensen die een auto importeren. Maar ook wat hij voorstelt is niet compleet m.b.t. de bijzondere situatie bij dubbele cabines en tegenstrijdig met wat ik van anderen hoorde.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: mijn T4 vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Welkom in België ---> het nieuwe Griekenland? :alarm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
hansl
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:03
Locatie: Maastricht

Re: mijn T4 vervangen

Bericht door hansl »

Ik ben zeer tevreden over mijn nieuwe TDI 2,5. Toch nog in België gevonden, voor een mooie prijs. Wel geluk gehad en gelukkig ging een garagist mee voor een kleine vergoeding.

wat mij betreft mag dit topic worden afgesloten.
Gebruikersavatar
the body docter
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 dec 2008, 22:11
Locatie: grote brogel

Re: mijn T4 vervangen

Bericht door the body docter »

Wij zien ook wel graag een knappe Belgische T4
niet enkel de t4 een knappe belgische hebben we allemaal wel gezien
:yes
suc 6 we zien de pics wel verschijnen



effe update mijn doss : ik heb vandaag nog effe zelf contakt opgenomen met het ministerie nog steeds geen antwoord wel dat het over enkele weken via mail gaat gebeuren
zodra der hier nieuws is horen jullie het
hansl
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:03
Locatie: Maastricht

Re: mijn T4 vervangen

Bericht door hansl »

mijn reactie van gisteren bleek er niet op te staan:

ik had te vroeg gejuigd: de Belgische staat had toch nog een verrassing in petto:

toen ik de wagen ging laten verzekeren, bleek dat alleen als bestelwagen of als personenbus te kunnen volgens de computer. Dit heeft te maken met het nr. waaronder hij centraal in de data bank zit. Er is blijkbaar is fout gegaan met inschrijven destijds.
Op mijn identificatieverslag van dezelfde dag echter, staat duidelijk dat het een dubbele cabine met 6 zitplaatsen betreft.
Nu probeert de verzekering het te laten veranderen maar het is de vraag of dat lukt.

Wat een land!!!!!
hansl
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2011, 14:03
Locatie: Maastricht

Re: mijn T4 vervangen

Bericht door hansl »

dubbele cabime is 6 verzekerde zitplaatsen. bestelwagen is drie zitplaatsen en personenbus 9.
Plaats reactie