Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rijden met de handrem erop??(toch de accu?)

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Rijden met de handrem erop??(toch de accu?)

Bericht door Franck846 »

Normaal heb ik een saaie T4,zelden een probleem :gekte :gekte :gekte
Maar nu heb ik toch een dingetje :bonk :bonk

Ik heb mijn bussie er nu een paar keer op betrapt dat hij niet vooruit te branden is,alsof de handrem er nog op staat. :groteogen :groteogen
Als ik dan vervolgens door de 3500 toeren doortrek dan "schiet"ineens weer door en is het euvel weg,alsof er dan ergens een klep opengaat.
:ie
Nu hoor ik al een hoop mensen denken "LMM"nakijken maar er zit zinds 2 maanden een nieuwe op dus lijkt mij de kans heel klein dat deze kuren vertoond.
Omdat ik op het ogenblik totaal geen tijd heb voor narigheden aan de bus hoop ik dat het tussen de druktes is op te lossen als ik weet waar ik naar moet kijken,graag jullie reactie.

Groet Franck. :love
Laatst gewijzigd door Franck846 op 06 jul 2007, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Hai Franck, kijk eens even of je wastegate nog keurig met 2 schroefjes vastzit. Of misschien een gescheurd vacuumslangetje.
Of stiekem toch heel misschien je LMM :bifun
Groetjes Egbert
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Bericht door Bikevouwer »

heb hetzelfde gehad en bij mij was het de brandstofpomp die niet op tijd stond.
tis net alsof in een keer het vermogen van de turbo erin komt.
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Bikevouwer schreef:heb hetzelfde gehad en bij mij was het de brandstofpomp die niet op tijd stond.
tis net alsof in een keer het vermogen van de turbo erin komt.
Ik heb vorig jaar alle riemen laten vervangen en weer laten afstellen en nog geen 90.000 km gereden :ie ,dus die kans acht ik niet hoog in,ik heb dit probleempje nu vier keer gehad en ga eerst maar eens aan die turbopot rukken :bonk :bonk kijken of ie los zit
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Egbert&Manon schreef:Hai Franck, kijk eens even of je wastegate nog keurig met 2 schroefjes vastzit. Of misschien een gescheurd vacuumslangetje.
Of stiekem toch heel misschien je LMM :bifun
Groetjes Egbert
Heb net de wastegate nagekeken maar kan geen loszittende onderdelen vinden,waar ik aan zit te denken is dat mijn accu niet al te best meer is,zou het van invloed kunnen wezen dat de spanning te laag is?? :groteogen
Laatst gewijzigd door Franck846 op 03 jun 2007, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

onder normale omstandigheden wordt je accu niet aangesproken tijdens het rijden, op dat moment zorgt de alternator voor de spanning (tenzij je groot vermogen vraagt voor stereo ofzo, dan trek je de accu leeg en is niet bevorderlijk voor de alt.)
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

maartent5 schreef:onder normale omstandigheden wordt je accu niet aangesproken tijdens het rijden, op dat moment zorgt de alternator voor de spanning (tenzij je groot vermogen vraagt voor stereo ofzo, dan trek je de accu leeg en is niet bevorderlijk voor de alt.)
Uhhh er hangt wel een zware versterker aan(900 watt),en soms gaat ie ff open :lach :lach Deze zit rechtstreeks op de accu aangesloten,dus radio uit tijdens het rijden? :groteogen :bonk :groteogen :bonk
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Ik denk dat je hebt zit te klooien aan de aerodynamica van de T4.

Het heeft al een CW waarde van een container, maar als je dan ook nog eens een fietsenstalling voorop monteert.......

Hoe zit het met de beschuit met muisjes?
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

Franck846 schreef:
maartent5 schreef:onder normale omstandigheden wordt je accu niet aangesproken tijdens het rijden, op dat moment zorgt de alternator voor de spanning (tenzij je groot vermogen vraagt voor stereo ofzo, dan trek je de accu leeg en is niet bevorderlijk voor de alt.)
Uhhh er hangt wel een zware versterker aan(900 watt),en soms gaat ie ff open :lach :lach Deze zit rechtstreeks op de accu aangesloten,dus radio uit tijdens het rijden? :groteogen :bonk :groteogen :bonk
Mag gerust op de accu hoor (hoe anders?), enkel de massa met het chassis verbinden en een smeltzekering op de spanningsdraad kort tegen de accu. Ik weet niet hoeveel Ampère de alternator van een T4 kan opwekken, maar een 900W versterker zou geen probleem mogen zijn.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb vorig jaar alle riemen laten vervangen en weer laten afstellen en nog geen 90.000 km gereden neutral ,dus die kans acht ik niet hoog in
Ik denk dat dit de clou is.
Op een distributieriem komt toch altijd een beetje rek, hierdoor komt de pomptiming net even anders te staan. Normaal bij een verse distibutieriemwissel, zetten ze de pomp op tijd (rond de 55), na verloop van tijd kan die waarde best wel eens opschuiven naar 80 of bijvoorbeeld 25.

Maar ik denk eerder in jouw geval dat het wel eens de magneetklep voor de aansturing van de wastegate zou kunnen zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Dennis 449 schreef:Ik denk dat je hebt zit te klooien aan de aerodynamica van de T4.

Het heeft al een CW waarde van een container, maar als je dan ook nog eens een fietsenstalling voorop monteert.......

Hoe zit het met de beschuit met muisjes?
Over drie weken barst het hier van de muisen,dus heb ik nog mijn handen vol met aftimmeren,leidingen omleggen,radiatoren ophangen,schilderen,behangen en.....werken :groteogen :groteogen :groteogen
Zal blij zijn als de vakantie is aangebroken,ff rust :toppie

Oh ja nog bijna vergeten,ik moet in de bus ook nog steeds 2 dakkies inbouwen :ie
Laatst gewijzigd door Franck846 op 04 jun 2007, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Multivan Generation schreef:
Ik heb vorig jaar alle riemen laten vervangen en weer laten afstellen en nog geen 90.000 km gereden neutral ,dus die kans acht ik niet hoog in
Ik denk dat dit de clou is.
Op een distributieriem komt toch altijd een beetje rek, hierdoor komt de pomptiming net even anders te staan. Normaal bij een verse distibutieriemwissel, zetten ze de pomp op tijd (rond de 55), na verloop van tijd kan die waarde best wel eens opschuiven naar 80 of bijvoorbeeld 25.

Maar ik denk eerder in jouw geval dat het wel eens de magneetklep voor de aansturing van de wastegate zou kunnen zijn.
Als de pomp van tijd zou zijn dan zou je toch continu last moeten hebben??Ik heb het nu wel regelmatiger,bij een koude start,zodoende moet ik eerst voldoende warm rijden om de moter door de 3000 toeren te jassen,voor die tijd is het van 0 tot 100 in een uur :bonk :bonk
Is die magneetklep te repareren of praat je over een complete unit??
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

maartent5 schreef:
Franck846 schreef:
maartent5 schreef:onder normale omstandigheden wordt je accu niet aangesproken tijdens het rijden, op dat moment zorgt de alternator voor de spanning (tenzij je groot vermogen vraagt voor stereo ofzo, dan trek je de accu leeg en is niet bevorderlijk voor de alt.)
Uhhh er hangt wel een zware versterker aan(900 watt),en soms gaat ie ff open :lach :lach Deze zit rechtstreeks op de accu aangesloten,dus radio uit tijdens het rijden? :groteogen :bonk :groteogen :bonk
Mag gerust op de accu hoor (hoe anders?), enkel de massa met het chassis verbinden en een smeltzekering op de spanningsdraad kort tegen de accu. Ik weet niet hoeveel Ampère de alternator van een T4 kan opwekken, maar een 900W versterker zou geen probleem mogen zijn.
Ik heb de massa gewoon op de accu aangesloten,leverd dat dan veel problemen op?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

magneetklep kun je volgens mij vervangen maar dat weet ik niet zeker
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
maartent5
Berichten: 262
Lid geworden op: 17 mar 2007, 16:16

Bericht door maartent5 »

Franck846 schreef:
maartent5 schreef:
Franck846 schreef: Uhhh er hangt wel een zware versterker aan(900 watt),en soms gaat ie ff open :lach :lach Deze zit rechtstreeks op de accu aangesloten,dus radio uit tijdens het rijden? :groteogen :bonk :groteogen :bonk
Mag gerust op de accu hoor (hoe anders?), enkel de massa met het chassis verbinden en een smeltzekering op de spanningsdraad kort tegen de accu. Ik weet niet hoeveel Ampère de alternator van een T4 kan opwekken, maar een 900W versterker zou geen probleem mogen zijn.
Ik heb de massa gewoon op de accu aangesloten,leverd dat dan veel problemen op?
De kans bestaat dat je storing hebt met andere gebruikers, maar als je dat niet merkt is dat OK :jumpklap. Alleen zonde van de (ietswat) dure kabel, gewoon met het chassis verbinden is even goed, vermits het op bloot metaal is. Wel de signaalkabel zo ver mogelijk uit de buurt houden van de voedingskabel(s).
Plaats reactie