Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rammelende versnellings bak

vragen over de T4
Plaats reactie
nicky
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2011, 13:56

rammelende versnellings bak

Bericht door nicky »

hallo allemaal, Ik heb onlangs mijn motor gewisseld (acv 102pk 245000km) ik had een gebroken hoodlagerschaal van de krukas lagering ik heb dit nog nooit meegemaakt, ik heb de oorzaak gezocht in het tweemassavliegwiel(trillingsdemper is nieuw)als ik de motor stop zette, kwam deze altijd tot stilstand met een verme rammel, deze rammel was het beste te horen aan de bak kant, ik heb het tweemassavliegwiel vervangen door een 3p koppelingsset van valeo met een vast vliegwiel, nu heb ik het probleem dat de versnellingsbak een rammelend geluid produceert bij stationair draaien van de motor, dit geluid word erger als de olie in de bak warmer word(ik heb de olie al ververst)ook het geluid bij het stopzetten is nog precies het zelfde, nu wil ik mijn versnellingsbak wel wisselen maar ben er niet zeker van of het probleem hiermee is verholpen, deze bakken zijn volgens kenners oersterk, pas als de prise-as stil staat(koppeling voor meer als de helft ingetrapt) verdwijnt het geluid, ik weit dit aan een veel grotere massa van de valeo plaat met zware veren, deze zit op de prise-as en zorgt misschien voor meer onbalans,kan dit de oorzaak zijn van het rammelen van de tandwielen in de bak, en heeft ook iemand ervaring met de valeo set (ik lees veel tegenstrijdige berichten). Naar mijn mening mag de motor wel iets meer trillen, maar geen rammel bij stationair en stopzetten produceren.

Iemand een passend antwoord?????????
Plaats reactie