Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zijn er al mensen met een amerok

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

zijn er al mensen met een amerok

Bericht door raymondo »

vandaag even zitten kijken naar de Amerok.. geweldig om te zien.. en zeker intressant geprijst.

zijn er al mensen die er mee hebben gereden? of er 1 bezitten??
Lisboa

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Lisboa »

raymondo schreef:vandaag even zitten kijken naar de Amerok.. geweldig om te zien.. en zeker intressant geprijst.

zijn er al mensen die er mee hebben gereden? of er 1 bezitten??
Amerok,

Idd mooi om te zien maar wat moet je er mee?
Volgens mij is ie aantrekkelijk geprijst omdat de verkopen tegen vallen.
Ik had ook ergens iets gelezen over een lange uitvoering, zodat de Amorak met grijs kenteken ook met dubbele cabine verkrijgbaar is?
Verder een stoere bak!

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door raymondo »

klopt.. er zijn momenteel in Nederland een groot aantal amerok.. met dubbel cabine in korte laadbak... deze autos zijn bpm plichtig..

nu gaan ze de voorraar autos de bakken vervangen voor langere en heb je dus geen bpm plicht.. Wat ik begrepen heb is dat ze verwachten de eerste auto rond oktober leverbaar te hebben...

Dus met een kap op de laadbak vind ik het een super auto.. ook schijnt er een dsg te komen voor deze autos..

verder.. ik zoek een stevige auto om een zwaar kar te trekken... mijn t5 gp 180 pk... zal het zeker kunnen maar misschien wil ik hem daarvoor liever niet gebruiken..

momenteel kost een amerok higline.. dus ( nagenoeg) met alle opties 33000 euro ex.... en heb dan wel 4 motion.. met 165 pk.. denk dat dit een goede optie is voor mij. een t5 met zelfde opties kost me minimaal 15000 euro meer. en ik heb al een mooie t5... zo'n amerok zal er goed bij staan....
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Donald4Motion »

De amarok is de nieuwe topper onder de pickups. Het 4motion deel is meer een Quattro deel nu.
Heling op met voet van het gas is mogelijk. ABS voor in het zand ook en meerdere leuke features. Erg veel elctronische hulpmiddelen en dus helaas meer dat stuk zou kunnen gaan.
De amarok doet het ook erg goed met een volle bak vracht maar aan de trekhaak mag ook maar 2500kilo.

Je moet jezelf afvragen hoe vaak je een 2500+ kar gaat trekken en of het risico om zo af en toe met teveel belading te rijden het waard is. Eens in het jaar een boete kost nog altijd minder dan een complete amarok die hetzelfde mag trekken.

Check Google eens op amarok offroad. Meeste zijn promobeelden

Heb je al eens gekeken naar een Toyota tundra of landcruiser 100 dit zijn gewoon gewoon wagens die vragen om gesloopt te worden maar dat gaat je niet lukken.
De tundra mag eigenlijk net als alle ander Amerikanen 5ton trekken
In Nl maar 3500 of met luchtremmen tot wel 8ton.
Er zijn meerdere landcruiser 100 in nl die meer dan 6/7 ton mogen trekken en waarvan de automaat het zonder zuchten en steunen ondergaat.

Kijk eens op landcruiser 100 offroad op Google.

Als ze het in het terrein goed houden is het op de weg helemaal een makkie.

Ben zelf ook echt op zoek naar een 4x4 en al mijn favorieten zijn hierboven opgenoemd, maar de 100 staat voor mij op 1
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Pascal-141 »

Donald4Motion schreef:De amarok doet het ook erg goed met een volle bak vracht maar aan de trekhaak mag ook maar 2500kilo.
De Amarok mag 2800kg trekken :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Pim 328 »

Heb al met de amerok gereden ook in het terrein. Met de auto een illegaal motorcross parcour op gereden en met gemak een rondje kunnen afleggen.

De eerste grijskenteken dubbel cabine's zullen pas begin volgend jaar leverbaar zijn. Dit omdat de software van de esp dan pas beschikbaar is.

De demo's die de dealers hebben staan worden nog allemaal omgebouwd naar dubbele cabine lange wiel basis.
Er komt een stuk plaat werk net achter de cabine. Hierdoor zal de bak verlengt worden.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door raymondo »

ik zit een beetje te kijken naar zo;n tundra... maar zie alleen maar autos op benzine?? mogen of kunnen deze niet op lpg?? verwacht toch 50.000 per jaar jaar te rijden... heb ook zitten kijken naar nieuwe model avalance.....toch ook wel mooi model nu....

de ford raptor word nog effe iets te prijzig.....

ga nu eens landcruiser zoeken...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door matje86 »

RAMMSTEIN
http://www.youtube.com/watch?v=YtDmLVzx ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
:knipoog :driveT5 :T54LIFE
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Multivan Generation »



Best geinig zo'n vw amok
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Pascal-141 »

Dit lijkt mij een mooie combinatie : tijdens de vakantie de afzetunit erop , en tijdens de werkdagen de pick-up bak erop .
Heb deze Amarok met afzetunit eens goed bekeken in Hockenheim , en dat is véél ruimer vanbinnen dan dat het eruitziet , heel mooi afgewerkt , knappe inrichting.
Onderstel van de Amarok lijkt mij ook héél stevig gebouwd te zijn : dikke stevige chassisbalken , dikke achteras , stevige vering ...
Moest daar nou een mooie V6 TDI in verkrijgbaar zijn , DAN zou het pas een échte kwijlbak zijn !

Afbeelding
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door RKDesigns »

raymondo schreef:ik zit een beetje te kijken naar zo;n tundra... maar zie alleen maar autos op benzine?? mogen of kunnen deze niet op lpg?? verwacht toch 50.000 per jaar jaar te rijden... heb ook zitten kijken naar nieuwe model avalance.....toch ook wel mooi model nu....

de ford raptor word nog effe iets te prijzig.....

ga nu eens landcruiser zoeken...
zelfs een Dodge Ram SRT-10 knallen ze 2 LPG systemen gekoppeld aan de viper motor en flinke tanks in de bak... 505 pk en 712 nm koppel standaard zonder compressor of turbo dus alles kunnen ze op LPG laten lopen als dat al lukt en dan zijn slechts met ABS uitgerust 22 inch weg rokende krachtpatsers...te groot om fatsoenlijk ergens me te komen dus een T5 GP gekocht...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door raymondo »

dat klopt mijn compagnon heeft ook srt 10... maar datis zo lomp ding.... dikker bumpers.... 22 inch standaard... alleen achterwiel aandrijving.... en als onderaan nemer in de bouw iets te opzichtig vind ik..

maar zie in spijkenisse sunshine cars heeft 20 tundra of iets. maar allemaal benzine.. maar ook veel met super charger... weet eigenlijk niet zo wat dat ding doet.. maar zou het daar mee te maken hebbe??
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door raymondo »

denk dat ik al een oplossing heb gevonden.... moet even kijken wat het kost exact...... maar volgens meer als 1500 euro kost het ombouwen van een tourag ook niet denk ik naar grijs kenteken..

http://www.autovit.ro/volkswagen-touareg-C18756030.html vertaal de tekst in google..... auto is inclusief 24 % btw..

dus blijft er 35000 euro over voor een auto met 4000 km..... in het verleden nieuwe dacia's geimporteerd vanaf daar .. zonder kenteken is het goed te doen...

deze is iets duurder... http://www.autovit.ro/volkswagen-touareg-C19887523.html maar ook zonder kenteken... als je dus op grijs invoert betaal je hier alleen de keurings kosten..

denk dat ik hier maar eens in ga verdiepen...
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door broekhof »

Beste Ray,

De tundra is zeker wel op lpg te verkrijgen.
Ik heb zelf een touareg (oude model) en zeg doen. :jump :jump Super auto
Touareg is groot maar goed te bereiden, met een tundra ben je meer met een "truck" onderweg en blijf je sturen.
Als je voor een Touareg kiest zou ik wel een model met luchtvering nemen.
Me zwager heeft een tundra gehad, beest van een auto maar niet ontspannen te rijden en erg breed als je regelmatig in de stad moet zijn.
Hij heeft hem al vrij snel verkocht hierdoor.

Succes met je zoektocht.

Groet Coen
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Donald4Motion »

Als je een wagon last ombouwen naar grijs dan is het makkelijkst een van uitvoering.
Gewoon banken eruit, soms een klein opstaand plankje achter de stoelen en klaar. Kost het minst en oogt als geel.
Plaats reactie