Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke composet t5?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
maartenonnink
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jul 2011, 13:47
Locatie: Leiden ZH

Welke composet t5?

Bericht door maartenonnink »

Wil in mijn t5 een beter geluid dan wat er nu in zit.
Welke composet hebben jullie en hoeveel cm gaat er maximaal voor in de deuren?
1.9 Tdi uit 2007
Kleur: Grauw-weis R902
Multivan voor bumper en koplampen
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Welke composet t5?

Bericht door Inbouwer »

composet van Pioneer uit de E-serie. 17 cm bouw deze heel veel in in T5en.
TS-E170Ci

En als je echt geld heb liggen neem dan de PRS serie, die schijnt fantastisch te zijn, maar wel 500 (oude serie) of 899 euries!!!
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 03 aug 2011, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Welke composet t5?

Bericht door Rick »

Ik heb nog een prachtige CDT braxial set liggen welke ook als compo set gebruikt kan worden. Dit is in combinatie met de juiste versterker een van de betere sets op de markt die diverse prijzen heeft gewonnen.

Stuur maar een PM voor de prijs! :yes
Bijlagen
wjw.jpg
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Welke composet t5?

Bericht door Donald4Motion »

Rick schreef:Ik heb nog een prachtige CDT braxial set liggen welke ook als compo set gebruikt kan worden. Dit is in combinatie met de juiste versterker een van de betere sets op de markt die diverse prijzen heeft gewonnen.

Stuur maar een PM voor de prijs! :yes
Deze set is echt super, daar kan de pioneer niet aan tippen hoor.
Braxiaal kan je ook gewoon losse compo van maken door middel van klik klak.

Heb zelf de CDT's op een Sinfoni versterker spelen, à
Alsof er een engeltje in je oor pist :love
Gebruikersavatar
maartenonnink
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jul 2011, 13:47
Locatie: Leiden ZH

Re: Welke composet t5?

Bericht door maartenonnink »

Donald4Motion schreef:
Rick schreef:Ik heb nog een prachtige CDT braxial set liggen welke ook als compo set gebruikt kan worden. Dit is in combinatie met de juiste versterker een van de betere sets op de markt die diverse prijzen heeft gewonnen.

Stuur maar een PM voor de prijs! :yes
Deze set is echt super, daar kan de pioneer niet aan tippen hoor.
Braxiaal kan je ook gewoon losse compo van maken door middel van klik klak.

Heb zelf de CDT's op een Sinfoni versterker spelen, à
Alsof er een engeltje in je oor pist :love

Mooi spul, hoeveel cm zijn deze speakers=
Heb net vulringen besteld dat ik 20cm speakers in de deuren kwijt kan, had het liefst 3 weg gehad ( 1 speaker 20 cm, 1 speaker, 10 cm en een tweeter)
Maar ga nu waarschijnlijk voor pioneer 2/weg speakers 20 cm.
Heb nog mooi versterker van kicker liggen 4x 50 watt rms.

Is dit aan te raden of zeggen jullie dat een composet het toch overtreft=
1.9 Tdi uit 2007
Kleur: Grauw-weis R902
Multivan voor bumper en koplampen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke composet t5?

Bericht door Multivan Generation »

ik zou eerst beginnen met de deuren aan de binnenzijde te voorzien van bitumen,
en ook de deurpanelen aan te pakken.

Dat levert namelijk ook veel op, zo is mijn ervaring.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Welke composet t5?

Bericht door Inbouwer »

Hou wel rekening met de inbouw diepte, er is niet veel diepte als je direct 20cm op het binnenpaneel schroeft. Bij inbouw van een17 cm set gaat een verloopring van dik 3 cm hoog tussen als een adapter van 20 naar 17cm.
Voor een klant een PSR serie ingebouwd en daar moest naast de 3 cm ring nog echt een 1cm spacer tussen om te zorgen dat het raam nog open en dicht kan.

Als je een goede set speakers inbouwt moet je eigenlijk ook noise killers installeren. Daarvoor moet je wel het raammechanisme demonteren en daar heb je wel de nodige kennis voor nodig.

Succes
Gebruikersavatar
maartenonnink
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jul 2011, 13:47
Locatie: Leiden ZH

Re: Welke composet t5?

Bericht door maartenonnink »

Was al van plan om het met geluids-isolatie de binnenkant van m'n deur te beplakken.
Raam-mechanisme ben ik onderhand bekend mee, die heb ik laatst vervangen.

Wat soort isolatie is het best? heb nu van die matten gehaald die onder een parketvloer horen.
En is dit het beste met lijm erop te plakken of met plamuur?
1.9 Tdi uit 2007
Kleur: Grauw-weis R902
Multivan voor bumper en koplampen
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Welke composet t5?

Bericht door robertTREBOR »

Vorige. Maand. Bij Brian.nl. in zoetermeer. 20 cm topklasse. All. Range speakers in mijn deuren laten. Plaatsen. Deuren laten laten beplakken. Met. Antie. Resonance. Nieuwe tweeters. In het dashboard. Een. Versterke r van 2 x250. Watt. Onder. Mijn. Linker. Stoel. Alles netjes netjes aangesloten. Bedrading. Keurig. Weggewerk t. . En wat. Een. Ongelooflijk. Goed geluid. Nu. Betaalde. Ernu 750 euro excl.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Scottie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:11

Re: Welke composet t5?

Bericht door Scottie »

Inbouwer schreef:Hou wel rekening met de inbouw diepte, er is niet veel diepte als je direct 20cm op het binnenpaneel schroeft. Bij inbouw van een17 cm set gaat een verloopring van dik 3 cm hoog tussen als een adapter van 20 naar 17cm.
Voor een klant een PSR serie ingebouwd en daar moest naast de 3 cm ring nog echt een 1cm spacer tussen om te zorgen dat het raam nog open en dicht kan.

Als je een goede set speakers inbouwt moet je eigenlijk ook noise killers installeren. Daarvoor moet je wel het raammechanisme demonteren en daar heb je wel de nodige kennis voor nodig.

Succes
Dat is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mijn composet. :yes

Ik heb deze PRS serie composet samen met een PRS serie subwoofer spelen op een Audison versterker. Geluid is werkelijk super!!

Overigens is, zoals reeds eerder vermeld, het dempen van de deuren een must. Wil je optimaal rendement uit de speakers halen dan moet je echt de deuren met kwalitatief goede dempingsmaterialen behandelen.

Ik heb een laag Dynamat met daar bovenop een laag Dynaliner (foam) aangebracht en dat verschil is inderdaad te merken.

Succes.
Gebruikersavatar
maartenonnink
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jul 2011, 13:47
Locatie: Leiden ZH

Re: Welke composet t5?

Bericht door maartenonnink »

[/quote]

Overigens is, zoals reeds eerder vermeld, het dempen van de deuren een must. Wil je optimaal rendement uit de speakers halen dan moet je echt de deuren met kwalitatief goede dempingsmaterialen behandelen.

Ik heb een laag Dynamat met daar bovenop een laag Dynaliner (foam) aangebracht en dat verschil is inderdaad te merken.

Succes.[/quote]


Ik heb zitten kijken op internet maar dat professionele dempingsmateriaal voor auto's kost een godsvermogen, zag een rol voor 697! euro.
Ben nu naar bouwmarkt geweest en heb ik 2mm dikke ondervloer gehaald met montage kit, schijnt ook goed te werken heb ik begrepen. En was maar 23 euro kwijt totaal.
Ook heb ik 20 cm 2-weg pioneer speakers aangeschaft, en had nog een kicker 4 kanaals versterker 4x 50 watt rms. Nu nog kijken voor subje onder de passagiers stoel met interne versterker denk ik.

Nog even een vraag over het aanbrengen dempingsmateriaal, is dit verstandig om op de deur én het raam mechanisme te plakken?
Heb ook begrepen dat je het beste ronde de speaker een dikke laag dempingsmateriaal moet aanbrengen voor nog beter geluid.
1.9 Tdi uit 2007
Kleur: Grauw-weis R902
Multivan voor bumper en koplampen
Scottie
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:11

Re: Welke composet t5?

Bericht door Scottie »

Die Dynamat is inderdaad aan de prijzige kant. Het is echter wel erg goed spul en redelijk makkelijk te verwerken.

Wellicht is het een optie om twee sets van de "doorkit" aan te schaffen (deze zijn op internet voor om en nabij de 65 euro te koop). Eén kit is voldoende om de deur van een T5 volledig mee te dempen. Resultaat: deur voelt aan als een kluisdeur!

http://www.dynamat.com/products_car_audio_door_kit.html

Ik heb zowel de deur als ook het raammechanisme met Dynamat bekleed. Mocht je genoeg dempingsmateriaal hebben dan is dat zeker aan te raden.

Let overigens wel op met eventuele alternatieven dat het enigzins bestand moet zijn tegen vocht etc. In de deuren zullen geen grote hoeveelheden water stromen maar vochtig wordt het daar zeker wel.

Mocht je nog info wensen stuur dan even een PB.

Succes!
Gebruikersavatar
maartenonnink
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jul 2011, 13:47
Locatie: Leiden ZH

Re: Welke composet t5?

Bericht door maartenonnink »

Scottie schreef:Die Dynamat is inderdaad aan de prijzige kant. Het is echter wel erg goed spul en redelijk makkelijk te verwerken.

Wellicht is het een optie om twee sets van de "doorkit" aan te schaffen (deze zijn op internet voor om en nabij de 65 euro te koop). Eén kit is voldoende om de deur van een T5 volledig mee te dempen. Resultaat: deur voelt aan als een kluisdeur!

http://www.dynamat.com/products_car_audio_door_kit.html

Ik heb zowel de deur als ook het raammechanisme met Dynamat bekleed. Mocht je genoeg dempingsmateriaal hebben dan is dat zeker aan te raden.

Let overigens wel op met eventuele alternatieven dat het enigzins bestand moet zijn tegen vocht etc. In de deuren zullen geen grote hoeveelheden water stromen maar vochtig wordt het daar zeker wel.

Mocht je nog info wensen stuur dan even een PB.

Succes!

Bedankt voor de info.
Ik heb nu 25 M2 dempingmateriaal het is 2 mm dik, het is bestemd voor onder parket en op beton, is ook waterdicht.
Wil alles zoveel mogelijk dicht bouwen, zodat de deur luchtlediger word.

Toen ik mijn raammechanisme ging vervangen lag er inderdaad wat water in de deur,
leek mij geen lekkage.

Wou overigens nog wat weten hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
Mijn bekerhouder/asbak is kapot. Kun je deze alleen bij de dealer bestellen voor 130,- euro?
1.9 Tdi uit 2007
Kleur: Grauw-weis R902
Multivan voor bumper en koplampen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke composet t5?

Bericht door Multivan Generation »

waarom niet isoleren met bitumen of alubutyl?
Is goed en betaalbaar :knipoog

http://shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid= ... Categories

en bitumen:
http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_t ... Categories
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Welke composet t5?

Bericht door ktmkrik »

Multivan Generation schreef:waarom niet isoleren met bitumen of alubutyl?
Is goed en betaalbaar :knipoog

http://shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid= ... Categories

en bitumen:
http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_t ... Categories
Je brengt een mens op ideeën :toppie
Waarom geen zelfklevende EPDM (resitrix) waar elke dakdekker wel afvalstukken van heeft liggen voor een zacht prijsje
Aankomende week gelijk eens ff mee aan de gang
Plaats reactie