Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zijn er al mensen met een amerok

vragen over de T5
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door RKDesigns »

raymondo schreef:maar ook veel met super charger... weet eigenlijk niet zo wat dat ding doet..
Dan wordt de atmosferische motor krachtiger en feller en zuipt flink meer, meer vermogen en meer koppel als je t motormanagement op een compressor aanpast... met een VW Golf R32 gereden met compressor kit van TVS Engineering... kanon wordt t dan vergeleken met origineel en gelijk aanwezig in tegenstelling tot een turbo die eerst moet opbouwen alvorens die er in komt.

Betreft de Dodge Ram SRT-10, is onderhand een vrachtwagen zo groot en alleen ABS als hulp... laat maar lekker een ander er in rijden ik ging de eerste bocht al gummend de hoek om terwijl me gevraagd was rustig proef te rijden. Zo'n motor al hangt er ene automaat of handbak aan hou je je niet rustig in dat brult zo mooi ;)

Amaroks worden allen nog omgebouwd ofzo? want kom er nog geen tegen tot op heden, ja alleen binnen bij de dealer als ik daar moet zijn.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Multivan Generation »

Is mooi afgewerkt,
binnenin gewoon basic, wat er in niet zit kan niet kapot,
en ook lekker robuust.
Midden armsteun en de ruimte daaronder zou gekoeld leverbaar moeten zijn, maar is dit niet.

Onder de motorkap:
Geen gasdrukveer voor een wel zware motorkap.
veel succes gewenst met olie peilen en vooral vullen :zwaai
Goede materialen gebruikt voor slang klemmen en drukslangen.
Registerlading door de turbo's, enen turbo is meteen op de andere geschroefd.
Geen afwerkkap bovenop de motor,ziet er een beetje rommelig uit.
De achterbumper in chroom ziet er niet uit, detoneert bij de rest van de auto.
De bakafwerking achterin schreeuwt een beetje om een kunststof binnenbak.

Overal, mooi afgewerkt en voelt rock solid aan :yes
Wat is dat logo op de achterklep groot :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door XAVIER »

mijn california is bij de dealer voor enkele herstellingen en men heeft mijn een amarok als vervangwagen meegegeven. de 2.0l, die ik enkel ken uit de tiguan van mijn vrouw, doet het vlotjes het betreft hier wel de 163pk versie. zeer comfortabel in pick-up normen maar boodschappen of bagage staan buiten in de laadbak uiteraard. qua verbruik zit het rond hetzelfde als mijn california 12-13l/100. na 3dagen verlang ik toch weer naar m'n T5ke.
xavier :driveT5
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door mettesboy »

12-13l/100km?
Wat doe jij met je california?

Als ik me aan de regels houdt, geraak ik met m'n 180pk zelfs amper aan 8L!
Ik krijg hmm zelfs tot 7.1L/100 op een tank als ik wil (als ik zeeeeeeeeeeeer zuinig rijd met extrasuperfluwelen voet!)
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door RKDesigns »

zware voet? :gekte
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door XAVIER »

ik doe dagelijkse woon werk verkeer 40 km enkel waarvan 35 autostrade ik tank ongeveer eens te week en de boordcomp geeft me tussen 550 en 620km en dit is wat ik er ongeveer uithaal soms 500 soms 700. in de winter haal ik er het fietsrek af dit scheelt 1.5 a 2 l. de luifel blijft er het hele jaar aanhangen. de motor is nog een 5 cyl 174pk elektronisch wat aangepast tot 195?? en met een tip 6 boite eraan.
GG xavier :driveT5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Multivan Generation »

wellicht kun je wat verbruik reduceren door je bandenspanning wat te verhogen?

Maar we gaan steeds verder off topic :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door XAVIER »

er zit 3bar rondomrond op
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Multivan Generation »

lijkt me al aan de lage kant, welke bandenmaat?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Pascal-141 »

mettesboy schreef:12-13l/100km?
Wat doe jij met je california?

Als ik me aan de regels houdt, geraak ik met m'n 180pk zelfs amper aan 8L!
Ik krijg hmm zelfs tot 7.1L/100 op een tank als ik wil (als ik zeeeeeeeeeeeer zuinig rijd met extrasuperfluwelen voet!)
12-13L lijkt mij een "normaal" verbruik voor een zware California met tiptronic .
Ik heb een 130PK versie , een bijna lege 'panel van' (2-zitter) met tiptronic , en het gemiddeld verbruik zit steeds boven de 10L/100km , met aanhangwagen gaat het al snel richting 14L/100km . Wil ik onder de 10L/100km komen , dan rijden de fietsers me waarschijnlijk al voorbij ...
Om zuinig te rijden : doe mij maar een T4 dan !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door WouterW »

Pascal-141 schreef:
mettesboy schreef:12-13l/100km?
Wat doe jij met je california?

Als ik me aan de regels houdt, geraak ik met m'n 180pk zelfs amper aan 8L!
Ik krijg hmm zelfs tot 7.1L/100 op een tank als ik wil (als ik zeeeeeeeeeeeer zuinig rijd met extrasuperfluwelen voet!)
12-13L lijkt mij een "normaal" verbruik voor een zware California met tiptronic .
Ik heb een 130PK versie , een bijna lege 'panel van' (2-zitter) met tiptronic , en het gemiddeld verbruik zit steeds boven de 10L/100km , met aanhangwagen gaat het al snel richting 14L/100km . Wil ik onder de 10L/100km komen , dan rijden de fietsers me waarschijnlijk al voorbij ...
Om zuinig te rijden : doe mij maar een T4 dan !
We gaan nu wel compleet offtopic maargoed... Heb ook een 130 pk t5 en zit meestal zo rond de 2500 kg totaalgewicht en heb volgens mij toch redelijk nette verbruikscijfers. gem. volgens bc 6.8 l/100km over 3500 km, Heb er incidenteel ook een 2-paardstrailer achter. Met trailer zit ik zo rond de 9l/100km.
Afb002.jpg
Afb002.jpg (17.16 KiB) 981 keer bekeken
Afb003.jpg
Afb003.jpg (16.83 KiB) 981 keer bekeken
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Donald4Motion »

Om nog verder offtopic te gaan,
Zijn er mensen die een goed recept voor pannenkoeken weten :winter
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door RKDesigns »

kan je pannekoeken bakken dan op een amerok, wellicht dat dat wel lukt tijdens dakar? om ff wat terug ontopic te gaan van te ver offtopic n :bonk
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door raymondo »

de amarok gaat komen.. het word als het goed is een zilveren high line... met permanente 4x4. en zwart lederen interieur en een 163 pk met 6 bak.... de chrome beugels. en bak kleding zullen niet ontbreken... de auto moet nog in nederland en word dan direkt 30 cm verlengd bij pon.. hierdoor krijg je dus grijskenteken en toch 5 persoons.. ook word het hemeltje boven de achter passagiers vervangen voor een exemplaar dat meer ruimte geeft om zo aan de kuubs voor grijs kenteken te komen. auto krijgt 19 inch velgen en standaar rns 315. radio nav...

de keuze dat ik toch vw neem. is dat de auto in het echt super vind om te zien.. lekker lomp .. alleen jammer die chromer achterbumper .. maar word vervangen door een bumper in kleur. maar aangezien ik door heel europa rijd.. vooral regelmatig roemenie... is het handig dat mijn garantie overal gedekt is... 2e hands over geimporteerde autos zullen dit niet hebben.

vele japense en franse merken zijn slecht vertegenwoordigd in het oostblok.. en VW vind ik in iedere stad...
de auto zit heerlijk en rijgedrag vond ik niet verkeerd.. het is geen t5 met dsg... maar voor is het de hoofdzaak om een aanhanger te trekken dus veel harder dan 100 km per uur zal die niet vaak gaan..

ik laat hiet hier wel zien als die er is...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zijn er al mensen met een amerok

Bericht door Multivan Generation »

ga je dan de T5 al weer van de hand doen Raymondo?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie