Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Caravan Speigels T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Caravan Speigels T4

Bericht door heartbeat »

Een vraag aan ervaren caravan rijders met een T4 .

Onlangs is een goeie vriend van mij plotseling overleden op een veelste vroege leeftijd van net 38 jaar en laat vouw en kinderen 1 en 6 jaar achter.
Om hun leed wat te verminderen heb ik aangeboden voor hun de caravan naar spanje te brengen gezien we daar toch ook samen heen zouden gaan
maar ik rij met mijn campertje en hun met de sleurhut normaal en zien we elkaar daar wel .
Mijn vraag is moet je op de T4 ook caravan spiegels hebben of is de auto breed genoeg en wat advieseren jullie me zijn er nog speciaale dingen die ik in de gaten moet houden ivm tol en dergelijke .
Ik ga normaal lekker op het gemakkie van GOP plaats naar GOP plaats dit is speciaal voor trekkende campers war je gratis of voor een klein bedrag kan overnachten ,maar nu zal ik een overnachting moeten maken op een camping hebben jullie daar ook een goed en goedkoop adres voor ???
WE moeten naar Blanes

BvD voor de Info Rob :toppie
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: Caravan Speigels T4

Bericht door Ernst »

Wat verschrikkelijk erg van je vriend en z'n nabestaande, wens een ieder maar onwijs veel sterkte . . . . . . .


V.w.b. de caravan ik heb er wel spec. speigels bij geplaatst als ik met de caravan gaat rijden, qua rijden maakt het (voor mij) niets uit de T4 trekt alles goed, mijn caravan is geladen 1400 kilo. De tol zal wel een stukje hoger liggen bij jou aangezien je nu met "aanhanger" voorbij het poortje moet.

Overnachtingsadressen weet ik op die route niet, helaas, wij rijden nl al een aantal jaren ri. Kroatie en heel af en toe in het voorjaar naar Italie......dus die adressen moet je even via internet bekijken aan de hand van de door jou gekozen rij-route.

Sterkte, groeten Ernst.
:T44EVER :driveT4
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Bericht door Rico »

Jeetje mina, wat erg!!! Sterkte in ieder geval!

Ik gebruik zelf opzetspiegels van Special Mirror en dat bevalt uitstekend. Onze caravan (Kip) is 2,3 meter breed en dan heb je gewoon extra spiegels nodig om strak langs de combinatie te kunnen kijken.

Bij de ANWB hebben ze een boekje met doorgangscampings. Dat boekje zit altijd gratis bij de KCK tegen de vakantietijd, maar wellicht is het ook bij een ANWB-winkel te koop. Dat is een erg handig boekje is m'n ervaring. Je kunt ook op internet kijken in het digitale campingboek van ACSI (http://www.eurocampings.net).

Weet niet welke route je gaat rijden, maar vlak voor Lyon zit een leuke doorgangscamping, weet de naam ff niet meer maar hij staat goed aangegeven. Het is de laatste afslag voor Lyon. Je moet dan echter niet de omleidingsroute rond Lyon nemen, maar gewoon Lyon aanhouden. Dat betekent wel dat je dan de volgende morgen de snelweg door Lyon op moet, maar ik heb daar geen negatieve ervaringen mee en het is best een leuke route.

Groet,

Rico
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

OK dank je ik ga ddus opzoek naar een paar goeie spiegels
ik hoop dat er nog maensen zijn die evt nog een adresje hebben voor ons
hoe ik rij maakt mij niet zo uit of het nu via lyon is of die brug van milou
de afstand blijft voor mij het zelfde maar heb geen ervaring met plekjes onderweg om te stoppen met caravan.
dus alle info is welkom.

rob
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Bericht door Adrie 260 »

Hee die Rob

In ieder geval sterkte gewenst van deze kant.

Vwb de spiegels, wanneer heb je deze nodig.( special mirror , bol glas )
Wij gaan nl in week 30 op weg naar Noorwegen, tot die tijd kun je ze van me gebruiken.
Vervoer is geen probleem, ik ben toch in Schiedam aan het werk, dus ik kan ze even afgooien of je kan ze ophalen.
Ik hoor het wel. Tel 06-12701393
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Fred189
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:40
Locatie: spijkenisse

caravan spiegels

Bericht door Fred189 »

Hallo Rob

Het is erg als je iemand verliest en helemaal als het op jonge leeftijd is .
Vind het een mooi gebaar van je dat je de caravan wegbrengt
Als je spiegels nodig hebt moet je het zeggen van mij kan je ze lenenik hen emuk spiegels.
Je kan ze op komen halen in spijkenisse

Groeten Fred189
Gebruikersavatar
Fred189
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:40
Locatie: spijkenisse

Bericht door Fred189 »

Hallo rob

Heb het nog even voor je na gekeken aan tol ben je €92.90 kwijt als je over lyon gaat met caravan .
Aan brandstof was ik vanaf spanje (girona) ongeveer €200 kwijt met caravan
En dan heb ik aardig door gereden
Hoop dat je hier wat aan hebt

Groeten Fred189
Als je meer wil weten bel me maar 0651079616
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ik zat eigenlijk al te wachten op zo'n aanbod :jumpklap :jumpklap
mooi cluppie toch??
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

Ik ben erg dankbaar voor alle hulp ik moet nog even de exacte datum bekijken en zal dan zeker contact op nemen om de set spiegelste lenen wel weet ik dat het drie weken vakantie is eind juli / augustus .

ik ben weer eens erg trots op onze leden Bvd Rob en het gezin van mijn vriend
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

Bericht door zwekkie »

Hoi Rob,

Sorry het te horen van het overlijden van je vriend.
Ik zag dat je als spiegels aangeboden hebt gekregen, ik heb alleen nog wat tips voor adressen onderweg.
In de gids van de KCK staan mega veel overnachtings campings, als je wilt zal ik dit boekje inscannen en naar je doormailen.
Ik hoor het wel,

Succes en sterkte,

Ruud
zwekkie 760
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

Dat lijkt me erg tof daar kan ik wel wat mee bvd rob
wolzak1@xs4all.nl

ps ik ga week 30/31/32 op vakantie dus ik zal nog contact op nemen met iemand om de spiegels te lenen als je ze zelf niet nodig heb
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Bericht door The Indian*701* »

Hoi Heartbeat,

ik wil me hierbij aan toevoegen en sterkte voor de familie van je vriend.
Top dat je dat doet.
Ik kan verder geen adviezen geven.
Plaats reactie