Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 schudt bij wegrijden

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zweiradunion
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2010, 18:28

T5 schudt bij wegrijden

Bericht door zweiradunion »

Hallo allemaal

Mijn T5 1.9 tdi 75.000 km schudt als het koud is bij het wegrijden in de eerste versnelling, de zomer is weer bijna voorbij, de koude dagen komen weer, dus het euvel begint weer.

Nu heb ik wel een op fora gelezen, dat dit aan het hydraulieklager, de motorsteun rechts kan liggen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan je deze motorsteun ook zelf vervangen?

VW levert deze steun alleen maar helemaal compleet, is ook alleen het rubber te vernieuwen?

Kees

:driveT5
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: T5 schudt bij wegrijden

Bericht door harry t5 191 »

Dat doet die van mij ook als het een beetje vochtig weer is.
Ik heb er mee leren leven.
Het is maar één keer bij het wegrijden,dan niet meer.
Er zijn veel meer VW's met deze kwaal. :knipoog

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: T5 schudt bij wegrijden

Bericht door heemskerk »

zweiradunion schreef:Hallo allemaal

Mijn T5 1.9 tdi 75.000 km schudt als het koud is bij het wegrijden in de eerste versnelling, de zomer is weer bijna voorbij, de koude dagen komen weer, dus het euvel begint weer.

Nu heb ik wel een op fora gelezen, dat dit aan het hydraulieklager, de motorsteun rechts kan liggen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan je deze motorsteun ook zelf vervangen?

VW levert deze steun alleen maar helemaal compleet, is ook alleen het rubber te vernieuwen?

Kees

:driveT5
Daaar is idd veel over geschreven. Volgens mij is het tweemassavliegwiel de boosdoener al weet ik niet of de vierpitters zo'n ding ook hebben. Bij mij wordt het van lieverlee wat erger, is begonnen bij 60.000km en nu bij 104.000 wel heftiger geworden. Binnenkort maar eens naar laten kijken..... Inderdaad alleen bij koude motor en na een km of 5-10 is het nagenoeg over. bij volledig op bedrijfstemp doet het zich nooit voor. Het laat zch het best omschrijven als een vette plek op de koppelingsplaat, bonkerig klapperen bij het op laten komen van de koppeling.
Gebruikersavatar
drikje
Berichten: 208
Lid geworden op: 18 okt 2007, 21:12
Locatie: Hoogezand-Sappemeer

Re: T5 schudt bij wegrijden

Bericht door drikje »

:toppie Hallo , dit komt bij heeeeeeeeel veel :T5cruisin voor , mij is bij de dealer verteld dat dit te maken heeft met het materiaal van de koppelingsplaat ,deze is van een milieuvriendelijk materiaal gemaakt en niet meer van asbest ,en daardoor is het net of deze plakt.
kan geen kwaad maar is ergerlijk,en vaak na een paar Km weer over.

Groet , Drik :T54LIFE
VW Caravelle Highline 180PK DSG- Black Magic.LWB
Plaats reactie