Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

omos dubbele cabine naar achter?

vragen over de T4
Plaats reactie
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

omos dubbele cabine naar achter?

Bericht door freek »

Hallo, wij hebben een t4 korte wielbasis met een dubbele cabine van omos.
Nu de kinderen groter en groter worden kort er een moment dat de beenruimte achter te klein gaat worden. Wat kunnen we dan het beste doen? Kan de dc van omos 10 cm naar achteren worden verplaatst? En hoe vul je de dan ontstane speten op (plafond, vloer) ?
Tips zeer welkom!
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: omos dubbele cabine naar achter?

Bericht door rick_k »

Een lange wielbasis kopen.

Maar ik zelf ben 1.92 en kan nog vrij goed achterin een korte wielbasis zitten, dus de kids moeten gewoon wat minder zeuren, of bijleggen voor een andere auto.

De laadruimte mag niet kleiner worden dan wat het nu is. Bij een korte wielbasis is het al net aan.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33909
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: omos dubbele cabine naar achter?

Bericht door Multivan Generation »

Als je de bodem, voor de DC wand er uit zou halen,
dan heb je al aardig wat meer beenruimte.

Deze dus:
Afbeelding

De DC wand van een OMOS staat aan de "veilige kant" en zou een paar cm naar achter kunnen.
Maar maak een kartonnen blok zo groot als het meetblok voor de fiscale inrichtingseisen, en ga daarmee passen.

De bevestiging van de poten op de vloer, en met name de verstevigingen onder de vloer, hebben dan wel veel minder vlees..
En dus is het minder stevig.

Er zijn andere leveranciers van DC wanden, die iets meer ruimte op de achterbank van de DC bieden.

Wellicht is het een mogelijkheid om een caravelle bank te monteren en zelf een achterwand van hout te maken,
naar jouw ruimte eisen voor de bank,
maar wel voldoende aan de fiscale inrichtingseisen..

succes met de afweging
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: omos dubbele cabine naar achter?

Bericht door freek »

Bedankt voor de reactie. We hebben nog even tijd om na te denken: ze zijn nu 10 en 12, maar over een paar jaar zou een beetje meer ruimte welkom zijn. En een Caravelle bank is misschien niet zo gek, De huidige bank is vrij primitief met een korte zitting en geen hoofdsteunen
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: omos dubbele cabine naar achter?

Bericht door frank884 »

als je voorin 2 stoelen hebt ipv het bankje en je hebt maar 2 kinderen dan zet je de langste in het midden op de achterbank dan kan die zijn landingsgestel stekken tot aan de versnellingspook, meer plaats voor de benen vindt je nergens!!!!!!!!!!! en op de terugweg mag de andere daar zitten
--opgelost--

Als wij met 4 kinderen een ritje van 9 a 10 uur gaan doen naar Polen ook in een korte 2.92m wielbasis T4 DC
met 2 heren van 17 en 16 jaar (1.85m en 1.80 m) en ik voorin 1.96m
dan moet mijn jongste dochter 10 jaar achter mij zitten en de andere dochter 12 met mijn vrouw voorin op het bankje (zetten we er alleen in als we naar Polen gaan)
en dan zeuren die grote pubers ook behoorlijk, dan zeg ik : als ik een aygo-tje had
op zo'n ander gelijksoortig gebakje of achterin op de 3e zitrij van een touran/zafira achtige dan is de beenruimte nog veel minder, en met 3 man in de breedte is er in de transporter veel meer plaats dan in welke
personenwagen ook.
het hoge deel bij de voeten (foto Multivan Generation) hebben we er wel inderdaad uit.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie