Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

radio aan: cruisecontrol uit

vragen over de T4
Plaats reactie
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

radio aan: cruisecontrol uit

Bericht door freek »

zo'n 2 maanden geleden werd de radio uit de auto gestolen. Door Care zijn alle sloten vervangen (ook contactslot) en is een nieuwe JVC radio ingebouwd. Na inbouw merkten we dat de cruise control niet meer werkte. Wij foeteren op Care dat ze een fout hadden gemaakt. Tijdens de vakantie deed de CC het heel af en toe wel. Maar nu blijkt dat de CC perfect werkt zolang de radio maar niet aanstaat (en dat is dus bijna nooit). Vandaag alle aansluitingen bekeken maar alles ziet er goed uit. Ik begrijp er niets van: de cc doet het perfect maar zodra je dus de radio aanzet stopt hij ermee. Waar zou ik het moeten zoeken?
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: radio aan: cruisecontrol uit

Bericht door Wim T4 935 »

Wat voor radio had je hiervoor? Origineel VW soms?

Ik weet wel dat als je een niet VW radio aansluit en de bedrading niet wordt gewijzigd de auto niet meer goed valt uit te lezen met diagnoseapparatuur.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: radio aan: cruisecontrol uit

Bericht door freek »

hiervoor hadden we een kenwood. Ik weet dat de 2 voedingdraden (permanente stroom en de accesoire plus) moeten worden omgewisseld. En dat is niet anders met deze.
Ik zal eens een radio aansluiten die ik nog heb liggen. Ik heb wel begrepen dat de cc erg gevoelig is voor spanningswisselingen.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
Locatie: Barneveld

Re: radio aan: cruisecontrol uit

Bericht door Christoffel »

Waarschijnlijk wordt je snelheidsdraad in je radiostekker ( wit/lila ) door je radio aan + gelegt.

Hierdoor wordt snelheidssignaal van instumentenpaneel onderdrukt en niet meer door motorregelapparaat gelezen.

Draad uit din stekker radio halen. Dus de wit/lila draad.

Succes Chris
Afbeelding
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: radio aan: cruisecontrol uit

Bericht door freek »

dit klinkt als een supertip! De auto is nu even weg maar zodra ik het heb gedaan breng ik verslag uit.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33910
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: radio aan: cruisecontrol uit

Bericht door Multivan Generation »

@ Christoffel,

fijn dat je weer wat vaker het forum van jouw expertise wilt voorzien.
Je hebt altijd zeer nuttige en to the point tips!
Ik mag ze graag lezen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: radio aan: cruisecontrol uit

Bericht door freek »

eindelijk tijd gehad om weer naar de aansluitingen te kijken. En ja hoor, CARE heeft vreselijk zitten kl****. Ze hadden de draden in de din stekker op andere plekken gezet en een extra stroomdraad getrokken. Ze snappen er duidelijk niets van. De radio ging ook uit bij contact uit en dat hoort pas bij sleutel uit. De blauw-witte van het snelheidssignaal zat nota bene aan de gele stroom draad :nuts
Nu alles in de stekker zoals het hoort en de CC doet het weer als vanouds. Plus de radio gaat pas uit als je de sleutel uit het contact haalt.
Kortom: Enorm bedankt Christoffel en naar CARE gaan we nooit meer !
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
rubenverhaaf
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31

Re: radio aan: cruisecontrol uit

Bericht door rubenverhaaf »

mooi dat het weer werkt hoor !!


Care.... zijn dat niet de zelfde mensen die de auto's in De Grote Beurt zwaar verknoeiden... :T4politie
5 Cilinder For Life !!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: radio aan: cruisecontrol uit

Bericht door Roger B. (11)61 »

yup, dezelfde prutsers.....kwalitatief waren die verbouwingen dramatisch...na een jaar scheurde plamuur en blaasvorming van roest en dat soort verhalen, op mx5 form zit die knul met die gifgroene m5 met vleugeldeuren, die vielen er ook al een keer zowat uit...

maar bedrading in de iso gaan wijzigen....dan heb je echt geen benul van autoradios
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie