Weet iemand de meest voor de hand liggende reden van een slecht werkende stuurbekrachtiging ?,had altijd al het idee dat deze niet goed werkte,maar na een rit in een andere t4 werd dit vermoeden bevestigd.
B.v.d Jan
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
stuurbekrachtiging 19 td
Re: stuurbekrachtiging 19 td
Ik zou eens kijken of er nog genoeg olie in het expansievat zit.
Het vaatje zit aan de bijrijderskant tegen de grille, bij de koplamp.
naast de opening voor de tank van de ruitensproeiervloeistof.
Het zou ook nog kunnen zijn dat de riem van de pomp slipt.
Als je voor de auto staat de achterste riem aan de bijrijderkant.
Was nog niet zo lang geleden ook iets over:
viewtopic.php?f=2&t=34769
Groeten,
Odorf
Het vaatje zit aan de bijrijderskant tegen de grille, bij de koplamp.
naast de opening voor de tank van de ruitensproeiervloeistof.
Het zou ook nog kunnen zijn dat de riem van de pomp slipt.
Als je voor de auto staat de achterste riem aan de bijrijderkant.
Was nog niet zo lang geleden ook iets over:
viewtopic.php?f=2&t=34769
Groeten,
Odorf
- rubenverhaaf
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31
Re: stuurbekrachtiging 19 td
als je riem slipt dan hoor je dit 99 van de 100 keer, je zal er wat talkpoeder aankunnen doen om te zien of jij bij die 1 van de 100 hoort
als het niveau te laag is dan hoor je dat meestal wel aan de pomp.. die begint geluid te maken
controleer je bandenspanning eens, of vergelijk deze met de gene waar je mee vergeleek en natuurlijk ook de bandenmaat
maar mijn vermoeden gaat uit naar een versleten pomp, blijft een slijtage deel natuurlijk, hoeveel kilometers heeft je busje gelopen ?
en ben er zeker van dat je stuurbekrachtiging hebt, voor je gaat zoeken naar een oorzaak
succes iig.![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
als het niveau te laag is dan hoor je dat meestal wel aan de pomp.. die begint geluid te maken
controleer je bandenspanning eens, of vergelijk deze met de gene waar je mee vergeleek en natuurlijk ook de bandenmaat
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
maar mijn vermoeden gaat uit naar een versleten pomp, blijft een slijtage deel natuurlijk, hoeveel kilometers heeft je busje gelopen ?
en ben er zeker van dat je stuurbekrachtiging hebt, voor je gaat zoeken naar een oorzaak
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
succes iig.
![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
5 Cilinder For Life !!
Re: stuurbekrachtiging 19 td
Busje heeft zeker stuurbekrachtiging,heb vorig winter distr.riem vervangen,maar wist wel dat tie bekrachtiging had.
heeft 210.000 gelopen,mogelijk pomp nu op?
heeft 210.000 gelopen,mogelijk pomp nu op?
- rubenverhaaf
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31
Re: stuurbekrachtiging 19 td
dat kan ik niet op zoon afstand bepalen natuurlijk.
maar mijn eerste ingeving is wel dat deze gewoon defect is, al vind ik dit met 210.000 wel vlot
natuurlijk hangt het van meerdere factoren af, veel inparkeer werk, draaien zonder dat de wielen rollen enz.
het niveau kan je iig. zo na kijken
en dit riem ook even op spanning controleren
dit beide hoort bij een onderhoudsbeurt dus wellicht is die er aan toen ?
mvg, Ruben
maar mijn eerste ingeving is wel dat deze gewoon defect is, al vind ik dit met 210.000 wel vlot
natuurlijk hangt het van meerdere factoren af, veel inparkeer werk, draaien zonder dat de wielen rollen enz.
het niveau kan je iig. zo na kijken
en dit riem ook even op spanning controleren
dit beide hoort bij een onderhoudsbeurt dus wellicht is die er aan toen ?
mvg, Ruben
5 Cilinder For Life !!
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 06 feb 2010, 17:33
Re: stuurbekrachtiging 19 td
Hallo Jan
komt je stuur wel in de o stand terug onder het rijden ?? of moet je hem dan helpen ??
als dit zo is dan moet je de kogels controleren
heb meegemaakt dat er een fusseekogel welliswaar geen speling had maar door de roest bijna vast zat.
je kunt dit ook controlen door de spoorstangen los te halen en te kijken of de wielen simpel van L naar R kunnen.
mijn T 4 1,9D is ruim 15 jaar oud met bijna 3 ton op de teller maar de pomp is nog steeds super.
succes Theo![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
komt je stuur wel in de o stand terug onder het rijden ?? of moet je hem dan helpen ??
als dit zo is dan moet je de kogels controleren
heb meegemaakt dat er een fusseekogel welliswaar geen speling had maar door de roest bijna vast zat.
je kunt dit ook controlen door de spoorstangen los te halen en te kijken of de wielen simpel van L naar R kunnen.
mijn T 4 1,9D is ruim 15 jaar oud met bijna 3 ton op de teller maar de pomp is nog steeds super.
succes Theo
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)