Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
bevestiging dakdrager
bevestiging dakdrager
Ik wil een dakdrager op mijn dak (logisch).
Ik heb eentje gevonden (old school) op het gedacht van de golf en kever dakdragers.
Natuurlijk passen deze bevestigingen niet op mijn t4.
Ik heb dakdragers voor t4 gekocht om te kijken of ik de dakdrager daar kon op monteren maar dan komt hij te hoog. en de t4 dakdragers komen er te ver ven onderuit.
Niet mooi dus. Daarom zou ik ze rectstreeks op mijn dak willen bevestigen in de goten op mijn dak.
Nu is de vraag hoe ik dit best doe. Ik ben geen voorstander om ze los door mijn dak te boren en te bouten.
Ik had gedacht aan plaatwerklijm. à la 3M 8115 of Teroson 9225SF en dergelijke.
Hiermee zou het zeker lukken om de bevestigingen vast te lijmen. Maar heb geen vertrouwen of dit sterk genoeg is als hij beladen zal worden en dan nog eens tegen hoge snelheid ivm de opwaartse krachten enzo.
Zou dit te vetrouwen zijn?? of ben ik toch beter om door het dak te gaan. en heeft iemand hier een voorbeeld van? Want dan moet mijn hemel er uit en dat wil ook zeggen dat mijn dubbele cabine ook eruit moet.
Ik heb eentje gevonden (old school) op het gedacht van de golf en kever dakdragers.
Natuurlijk passen deze bevestigingen niet op mijn t4.
Ik heb dakdragers voor t4 gekocht om te kijken of ik de dakdrager daar kon op monteren maar dan komt hij te hoog. en de t4 dakdragers komen er te ver ven onderuit.
Niet mooi dus. Daarom zou ik ze rectstreeks op mijn dak willen bevestigen in de goten op mijn dak.
Nu is de vraag hoe ik dit best doe. Ik ben geen voorstander om ze los door mijn dak te boren en te bouten.
Ik had gedacht aan plaatwerklijm. à la 3M 8115 of Teroson 9225SF en dergelijke.
Hiermee zou het zeker lukken om de bevestigingen vast te lijmen. Maar heb geen vertrouwen of dit sterk genoeg is als hij beladen zal worden en dan nog eens tegen hoge snelheid ivm de opwaartse krachten enzo.
Zou dit te vetrouwen zijn?? of ben ik toch beter om door het dak te gaan. en heeft iemand hier een voorbeeld van? Want dan moet mijn hemel er uit en dat wil ook zeggen dat mijn dubbele cabine ook eruit moet.
Re: bevestiging dakdrager
Niemand die weet of plaatwerklijm het houden zal?
en heeft eventueel iemand een voorbeeld hoe zijn dakdrager door het dak geboord is?
en heeft eventueel iemand een voorbeeld hoe zijn dakdrager door het dak geboord is?
Re: bevestiging dakdrager
niet gebruikelijk om dakdragers vast t lijmen , bouten alleen bij bedrijfswagens , dus geen beschrijving van
bmw houders thule zijn volgens mij iets lager dan de t4 uitvoering
en hoezo te hoog???/
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISIEAJCW-G.jpg)
![fun :T44EVER](./images/smilies/T44EVER.gif)
bmw houders thule zijn volgens mij iets lager dan de t4 uitvoering
en hoezo te hoog???/
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISIEAJCW-G.jpg)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: bevestiging dakdrager
Ik denk dat je het verkeerd voorhebt.
Ik heb een dakdrager van een volkswagen golf (zo een kleintje)
Nu wil ik dit op mijn dak bevestigen. maar deze past niet standaard op de bus.
Nu heb ik ook de t4 dakdragers zoals hierboven op de foto.
Ik heb de kleine drager op de t4 drager bevestigd maar das niet mooi. (2 op een dus)
Het kleine dragertje past juist tussen de 2 goten boven op mijn dak.
Dus wil ik ze hier in met beugels vastmaken. Maar nu is de vraag hoe?
Ik heb een dakdrager van een volkswagen golf (zo een kleintje)
Nu wil ik dit op mijn dak bevestigen. maar deze past niet standaard op de bus.
Nu heb ik ook de t4 dakdragers zoals hierboven op de foto.
Ik heb de kleine drager op de t4 drager bevestigd maar das niet mooi. (2 op een dus)
Het kleine dragertje past juist tussen de 2 goten boven op mijn dak.
Dus wil ik ze hier in met beugels vastmaken. Maar nu is de vraag hoe?
- Multivan Generation
- Berichten: 33892
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: bevestiging dakdrager
Je hebt een bagagebakje voor een Golf1 oldskool zeg maar,
en dat wil je monteren op allesdragers voor een T4,
is dat het probleem?
Of wil je anders een foto's plaatsen van wat nu precies het probleem dan nu wel is?
Ik heb beide posts van je gelezen en ik begrijp niet helemaal je probleem..
en dat wil je monteren op allesdragers voor een T4,
is dat het probleem?
Of wil je anders een foto's plaatsen van wat nu precies het probleem dan nu wel is?
Ik heb beide posts van je gelezen en ik begrijp niet helemaal je probleem..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: bevestiging dakdrager
ik wil een oldschool bagagebakje op mijn t4.
Standaard past dit niet.
Dus heb ik het op mijn dakdragers voor t4 gemonteerd.
Met als resultaat dat het allemaal veel te hoog uitkomt en dat het op niets trekt.
Nu wil ik enkel dat bagegebakje op mijn t4 zonder t4-dakdragers en dit dus met beugels in de goten op mijn dak bevestigen.
hoe doe ik dit het best en zou plaatwerklijm voldoende zijn
Standaard past dit niet.
Dus heb ik het op mijn dakdragers voor t4 gemonteerd.
Met als resultaat dat het allemaal veel te hoog uitkomt en dat het op niets trekt.
Nu wil ik enkel dat bagegebakje op mijn t4 zonder t4-dakdragers en dit dus met beugels in de goten op mijn dak bevestigen.
hoe doe ik dit het best en zou plaatwerklijm voldoende zijn
- Multivan Generation
- Berichten: 33892
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: bevestiging dakdrager
ik vermoed,
dat als je het aan de achterzijde van het dak zou monteren met een goede carrosseriekit
dat het wellicht voldoende zal zijn.
Misschien is het ook een optie om het bagagerek van onder tegen de dragers te monteren,
dan win je de dikte van de allesdragers dus een cm of 3 lager wordt het dan..
dat als je het aan de achterzijde van het dak zou monteren met een goede carrosseriekit
dat het wellicht voldoende zal zijn.
Misschien is het ook een optie om het bagagerek van onder tegen de dragers te monteren,
dan win je de dikte van de allesdragers dus een cm of 3 lager wordt het dan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: bevestiging dakdrager
Het is inderdaad de bedoeling dat hij achteraan op het dak komt.
Op of onder de t4 dakdragers monteren is geen mooie oplossing omdat ze veel breder zijn dan de dakdrager.
Zou plaatwerklijm sterk genoeg zijn? rekening houdend dat hij beladen zal worden en op autostrade zal rijden.
Dan denk ik maar of de lijm sterk genoeg is om de opwaartse druk te verdragen.
Op of onder de t4 dakdragers monteren is geen mooie oplossing omdat ze veel breder zijn dan de dakdrager.
Zou plaatwerklijm sterk genoeg zijn? rekening houdend dat hij beladen zal worden en op autostrade zal rijden.
Dan denk ik maar of de lijm sterk genoeg is om de opwaartse druk te verdragen.
Re: bevestiging dakdrager
Nog steeds hulp gezocht.
Waarschijnlijk is door het dak bevestigen met bouten de beste keuze maar dan moet er mijn dubbele cabinne ook uit en das een heel werk waar ik mezelf niet direct meester over zie.
iemand die al iets op deze manier al op zijn dak heeft gemonteerd en mij wat tips of uitleg kan geven, hoe het best te doen?
Waarschijnlijk is door het dak bevestigen met bouten de beste keuze maar dan moet er mijn dubbele cabinne ook uit en das een heel werk waar ik mezelf niet direct meester over zie.
iemand die al iets op deze manier al op zijn dak heeft gemonteerd en mij wat tips of uitleg kan geven, hoe het best te doen?
Re: bevestiging dakdrager
Zomaar een ingeving ... misschien vast lassen?
Of strips met draadeind aan het dak vastlassen en daar de imperiaal op vastbouten
Je hebt dan geen gaten en als het weer weer af moet slijp je het los en smeer je er weer lak over ...
Met plaatwerklijm worden wel spoilers vastgezet,
Maar een imperiaal met belading is wel iets anders.
Je zult dan echt een groot lijmvlak moeten hebben denk ik.
Of strips met draadeind aan het dak vastlassen en daar de imperiaal op vastbouten
Je hebt dan geen gaten en als het weer weer af moet slijp je het los en smeer je er weer lak over ...
Met plaatwerklijm worden wel spoilers vastgezet,
Maar een imperiaal met belading is wel iets anders.
Je zult dan echt een groot lijmvlak moeten hebben denk ik.
Re: bevestiging dakdrager
misschien een mogelijkheid om blindklinkmoeren te gebruiken?Stintjen schreef:Nog steeds hulp gezocht.
Waarschijnlijk is door het dak bevestigen met bouten de beste keuze maar dan moet er mijn dubbele cabinne ook uit en das een heel werk waar ik mezelf niet direct meester over zie.
iemand die al iets op deze manier al op zijn dak heeft gemonteerd en mij wat tips of uitleg kan geven, hoe het best te doen?
deze dingen zijn in staal of alu te krijgen van m3 tot m... heel groot
dan hoef je misschien niets uit te bouwen en kun je alles vanaf het dak monteren. ik zou dan toch nog alles afkitten of met rubbers monteren zodat je geen zwembad in de auto krijgt als het regent.
succes ermee
![fun :T44EVER](./images/smilies/T44EVER.gif)
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
Re: bevestiging dakdrager
Bagagebak???
en lassen ben ik zo meteen geen voorstander van. dak herspuiten enzo
en lassen ben ik zo meteen geen voorstander van. dak herspuiten enzo
Re: bevestiging dakdrager
Ik zal er eens foto's van nemen. :p
Nederlands tis het zelfde en toch ander he :p
Nederlands tis het zelfde en toch ander he :p