Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Interkoeler boutjes
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Interkoeler boutjes
Heb vandaag gezien dat mn interkoeler bijna loskomt. De 4 boutjes (met rubber) waarmee de interkoeler vastzit op de grondplaat zijn heel slecht. Volgens mij is er 1 helemaal door gescheurd en nog 2 bijna doorgescheurd. Moeten dus heel snel nieuwe op. Zijn deze ook los te krijgen bij de dealer? Of misschien heeft iemand ze hier op voorraad?
Groet Ron 63
Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Nou ik heb ze maar bij de dealer gehaald. Kon niet wachten, Turbo eruit gehaald en zag dat alle boutjes vernieuwd moesten. Wat een &#%^&@*! klus om die boutjes eruit te halen zeg !!!
Maar goed ff 4 nieuwe gehaald bij de dealer. Moest maar liefst 15 euro per stuk betalen..............Kreeg wel korting ,totaal 50 euro kwijt maar blijft natuurlijk belachelijk dat het zoveel moet kosten.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat weetjewel
Ff uurtje kwaad gemaakt en ze zitten er weer in. Turbootje weer leker goed vast nu.
:klappen :klappen
Groet Ron
Maar goed ff 4 nieuwe gehaald bij de dealer. Moest maar liefst 15 euro per stuk betalen..............Kreeg wel korting ,totaal 50 euro kwijt maar blijft natuurlijk belachelijk dat het zoveel moet kosten.
Kost een paar centen maar dan heb je ook wel wat weetjewel
Ff uurtje kwaad gemaakt en ze zitten er weer in. Turbootje weer leker goed vast nu.
:klappen :klappen
Groet Ron
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Hey Rene,
Nee hoor die rubberen boutjes waren gans verrot, 2 waren finaal doormidden en die andere 2 ware nal behoorlijk ingescheurd. Nieuwe boutjes erin en klaar.
Ook meteen maar ff de motorbeschermplaat verbogen want begon weer te piepen weetjewel. Ook daar moeten nieuwe trillingsboutjes nog in, maar heb er de ruimte niet voor.
Hoe vond je vader het uitje naar Duitsland eigenlijk, vorige week?
Nee hoor die rubberen boutjes waren gans verrot, 2 waren finaal doormidden en die andere 2 ware nal behoorlijk ingescheurd. Nieuwe boutjes erin en klaar.
Ook meteen maar ff de motorbeschermplaat verbogen want begon weer te piepen weetjewel. Ook daar moeten nieuwe trillingsboutjes nog in, maar heb er de ruimte niet voor.
Hoe vond je vader het uitje naar Duitsland eigenlijk, vorige week?
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Hee Ron,
volgende keer even bij Motorenco vragen aan de parallelweg.......
Mogen volgens mij niet meer dan € 1,50 per stuk kosten.
Ik koop deze rubbers maar dan van 50mm rond en twee maal M10 x 20 voor €3,= p/s bij een ander bedrijf in aandrijftechniek. Bijv De Bruin in Alkmaar of Kalkhuis in Hoorn of Op den Velde in Zaandam.
Dat scheelt.........
volgende keer even bij Motorenco vragen aan de parallelweg.......
Mogen volgens mij niet meer dan € 1,50 per stuk kosten.
Ik koop deze rubbers maar dan van 50mm rond en twee maal M10 x 20 voor €3,= p/s bij een ander bedrijf in aandrijftechniek. Bijv De Bruin in Alkmaar of Kalkhuis in Hoorn of Op den Velde in Zaandam.
Dat scheelt.........
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
intercooler rubbertjes
Ik zou als ik bij een anderbedrijf dan vw nieuwe trilrubbertjes koop wel even kijken of ze ongeveer de zelfde flexibilitijd hebben.
Als je namelijk stuggere rubbers gaat gebruiken dan kan bijvoorbeeld je intercooler scheurren rond de slang aansluiting.
sucses
en groeten
Coen
Als je namelijk stuggere rubbers gaat gebruiken dan kan bijvoorbeeld je intercooler scheurren rond de slang aansluiting.
sucses
en groeten
Coen
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Zat ik ook al aan te denken Dennis. Ik wilde er al heen gaan maar kwam er niet van. Volgens mij was het een speciale maat dus haalde ze maar maar bij Martin Schilder.Dennis 449 schreef:Hee Ron,
volgende keer even bij Motorenco vragen aan de parallelweg.......
Mogen volgens mij niet meer dan € 1,50 per stuk kosten.
Ik koop deze rubbers maar dan van 50mm rond en twee maal M10 x 20 voor €3,= p/s bij een ander bedrijf in aandrijftechniek. Bijv De Bruin in Alkmaar of Kalkhuis in Hoorn of Op den Velde in Zaandam.
Dat scheelt.........
Had er trouwens lekker voor uit eten gekunt !!!
Ga je ook nog naar de keverdag in Schagen?
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Hej Ron,
Wees maar niet bang dat het een andere maat of sterkte is. Die kleine rubberstompies zijn nagenoeg allemaal hetzelfde. Meestal 60-65 shore.
Als ze echt veel zouden bewegen zouden ze langere toegepast moeten hebben. Het zijn trouwens dezelfde onder de carterbescherming.
Wij hebben dezelfde voor het plaatsen van het motorkastje op onze scheepsmotoren. Zijn exact dezelfde.
De winst van het produktiebedrijf als VW is het uitzoeken van zoveel mogelijk universele onderdelen. Dus waarom zouden de vier voor de intercooler anders zijn dan die van de carterbescherming? Gewoon allemaal dezelfde, dus makkelijker inkopen.
Eh Keverdag......ik denk het niet, het Fort bij Spijkerboor in de Beemster heeft Open dag. Dus ik wordt verwacht in mijn Natuurmonumenten outfit. Helaas.
Groeten....
Wees maar niet bang dat het een andere maat of sterkte is. Die kleine rubberstompies zijn nagenoeg allemaal hetzelfde. Meestal 60-65 shore.
Als ze echt veel zouden bewegen zouden ze langere toegepast moeten hebben. Het zijn trouwens dezelfde onder de carterbescherming.
Wij hebben dezelfde voor het plaatsen van het motorkastje op onze scheepsmotoren. Zijn exact dezelfde.
De winst van het produktiebedrijf als VW is het uitzoeken van zoveel mogelijk universele onderdelen. Dus waarom zouden de vier voor de intercooler anders zijn dan die van de carterbescherming? Gewoon allemaal dezelfde, dus makkelijker inkopen.
Eh Keverdag......ik denk het niet, het Fort bij Spijkerboor in de Beemster heeft Open dag. Dus ik wordt verwacht in mijn Natuurmonumenten outfit. Helaas.
Groeten....
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
He Ron,
ik las het net nog even door.
Maar je hebt toch niet de turbo losgehaald om even 4 dempertjes van de interkoeler te vervangen?
Je hebt namelijk genoeg ruimte om ze zo ertussen te pielen.
Oude losdraaien en de nieuwe vast, en net zo vast dat ze niet mee gaan draaien
ik las het net nog even door.
Maar je hebt toch niet de turbo losgehaald om even 4 dempertjes van de interkoeler te vervangen?
Je hebt namelijk genoeg ruimte om ze zo ertussen te pielen.
Oude losdraaien en de nieuwe vast, en net zo vast dat ze niet mee gaan draaien
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Hoi Peter,
Ik heb dus wel de hele intercooler eraf gehaald. De 2 rubbers waren helemaal door en het moertje 16 wat er onder zit kreeg ik met geen mogelijkheid los. Dus het gehele spul maar op de werkbank uit elkaar en in elkaar gezet. Wat een pokke klus was het zeg.............
En het aandraaien van de boutjes is ook niet erg handig, de rubbers draaien nl mee, je tordeert ze dan als het ware. De 16 moer aan de onderkant kun je nl niet tegenhouden met een tang/steeksleutel. Lastig te doen dus maar uiteindelijk wel gelukt.
Ik heb dus wel de hele intercooler eraf gehaald. De 2 rubbers waren helemaal door en het moertje 16 wat er onder zit kreeg ik met geen mogelijkheid los. Dus het gehele spul maar op de werkbank uit elkaar en in elkaar gezet. Wat een pokke klus was het zeg.............
En het aandraaien van de boutjes is ook niet erg handig, de rubbers draaien nl mee, je tordeert ze dan als het ware. De 16 moer aan de onderkant kun je nl niet tegenhouden met een tang/steeksleutel. Lastig te doen dus maar uiteindelijk wel gelukt.
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
veerringetjes gebruikt? Dan kun je ze later nog eens wat gemakkelijker loskrijgen
Enne moertje 16?
Ik dacht dat het sleuteltje 8 (uit mijn hoofd, kan ook 10 zijn) was
Ik doe het altijd met een rateltje
En NIET torderen, want dan gaan ze weer snel stuk net daarvoor stoppen met aandraaien :alarm
Enne moertje 16?
Ik dacht dat het sleuteltje 8 (uit mijn hoofd, kan ook 10 zijn) was
Ik doe het altijd met een rateltje
En NIET torderen, want dan gaan ze weer snel stuk net daarvoor stoppen met aandraaien :alarm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Peter die moertjes die er je aan moet draaien zijn inderdaad maatje 10, dat klopt als een (T4)bus.
Maar in het rubber zitten nl ook aan 2 kanten een moer maat 16 ingegoten. Het rubber valt nl precies in de steun van de intercooler waardoor je die moer 16 niet ff los kunt krijgen. Steeksleutel past er echt niet tussen, een waterpomptang eigenlijk ook niet.
Nooit gezien dat deze moeren erin gegoten zitten? Moet jij toch weten als ervaren klusser.
In derdaad niet te vast draaien anders scheuren ze snel weer door. Beetje vervelend want je wilt ze natuurlijk zo vast mogelijk draaien, zodat ze niet los trillen. Eigenlijk wel een vreemd systeem. Kan toch ook gewoon een starre verbinding maken met normale boutjes, lijkt me?
Grtz Ron
Maar in het rubber zitten nl ook aan 2 kanten een moer maat 16 ingegoten. Het rubber valt nl precies in de steun van de intercooler waardoor je die moer 16 niet ff los kunt krijgen. Steeksleutel past er echt niet tussen, een waterpomptang eigenlijk ook niet.
Nooit gezien dat deze moeren erin gegoten zitten? Moet jij toch weten als ervaren klusser.
In derdaad niet te vast draaien anders scheuren ze snel weer door. Beetje vervelend want je wilt ze natuurlijk zo vast mogelijk draaien, zodat ze niet los trillen. Eigenlijk wel een vreemd systeem. Kan toch ook gewoon een starre verbinding maken met normale boutjes, lijkt me?
Grtz Ron
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Dennis, Open dag fort spijkerboor in de beemster is dar Zaterdag?Dennis 449 schreef:Hej Ron,
Wees maar niet bang dat het een andere maat of sterkte is. Die kleine rubberstompies zijn nagenoeg allemaal hetzelfde. Meestal 60-65 shore.
Als ze echt veel zouden bewegen zouden ze langere toegepast moeten hebben. Het zijn trouwens dezelfde onder de carterbescherming.
Wij hebben dezelfde voor het plaatsen van het motorkastje op onze scheepsmotoren. Zijn exact dezelfde.
De winst van het produktiebedrijf als VW is het uitzoeken van zoveel mogelijk universele onderdelen. Dus waarom zouden de vier voor de intercooler anders zijn dan die van de carterbescherming? Gewoon allemaal dezelfde, dus makkelijker inkopen.
Eh Keverdag......ik denk het niet, het Fort bij Spijkerboor in de Beemster heeft Open dag. Dus ik wordt verwacht in mijn Natuurmonumenten outfit. Helaas.
Groeten....
Ik moet s avonds bij aagje deken uit eten misschien combineren?
groeten erik