Is dat dan makkelijk te doen, je komt in de knoop met wat sensoren, IC, LMM, tellerbak wellicht dus je moet best nog wat vervangen en draden trekken.stijnh schreef:En als je van plan bent elke week het programma te wijzigen dan steek je gewoon een motorcomputer van het nieuwere type in
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tunen met laptop??
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Tunen met laptop??
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: Tunen met laptop??
Ik was net van plan een afspraak te maken voor een tuning...(bij Chipmeister) maar ga nu toch twijfelen. Kan jij dan ook wat voor ons betekenen Peter?? :klappen
Groeten Thomas
Groeten Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Tunen met laptop??
Ja ik kan ook iets voor jullie betekenen.
Ik liep er alleen nooit zo mee te koop
Stuur me anders even een PB.
Groeten Peter
Ik liep er alleen nooit zo mee te koop
Stuur me anders even een PB.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Tunen met laptop??
Hoi,
reactie van een ervaringsdeskundige:
recent met hulp van P. Multivan onze TDI ACV laten tunen. Eerst een roetkatvervangende pijp opgezet. Het effect hiervan is nihil tot zo minimaal dat ik het niet kon bemerken.
Algeheel proces: Loggen vooraf, wijziging maken, loggen achteraf, proefrijden, niet helemaal goed, even bellen, uitleggen wat er nog verbeterd kan worden, bakkie koffie/thee, nieuwe files binnen, opnieuw ingeladen, loggen, proefrijden--> tevreden.
Het resultaat:
Mijn vrouw de volgende avond (ook regelmatig chaffeuse van de TDI... heeft zelf een golfje III...)
"Goh, waarom hebben we dit niet eeveel eerder gedaan"... Maar ja, zij is ook fan van snelle lancia's enzo ;-)
Met dank aan Peter en Johan, goed uitgevoerd maatwerk en gehoor voor onze wensen.
Zie je die lachende aap hiernaast... dat ben ik na de tweede testrit.
Bij belangstelling kan ik de logs wel posten, mogelijk gaan we zondag a.s. verder met een modificatie aan de LMM.
Grtz 2 all
reactie van een ervaringsdeskundige:
recent met hulp van P. Multivan onze TDI ACV laten tunen. Eerst een roetkatvervangende pijp opgezet. Het effect hiervan is nihil tot zo minimaal dat ik het niet kon bemerken.
Algeheel proces: Loggen vooraf, wijziging maken, loggen achteraf, proefrijden, niet helemaal goed, even bellen, uitleggen wat er nog verbeterd kan worden, bakkie koffie/thee, nieuwe files binnen, opnieuw ingeladen, loggen, proefrijden--> tevreden.
Het resultaat:
Mijn vrouw de volgende avond (ook regelmatig chaffeuse van de TDI... heeft zelf een golfje III...)
"Goh, waarom hebben we dit niet eeveel eerder gedaan"... Maar ja, zij is ook fan van snelle lancia's enzo ;-)
Met dank aan Peter en Johan, goed uitgevoerd maatwerk en gehoor voor onze wensen.
Zie je die lachende aap hiernaast... dat ben ik na de tweede testrit.
Bij belangstelling kan ik de logs wel posten, mogelijk gaan we zondag a.s. verder met een modificatie aan de LMM.
Grtz 2 all
Life's no monkey business.........
Re: Tunen met laptop??
Tja wat is makkelijk?sgsdebruijn schreef:Is dat dan makkelijk te doen, je komt in de knoop met wat sensoren, IC, LMM, tellerbak wellicht dus je moet best nog wat vervangen en draden trekken.stijnh schreef:En als je van plan bent elke week het programma te wijzigen dan steek je gewoon een motorcomputer van het nieuwere type in
Je kan de kabelbomen veranderen of je kan de stekker afknippen en die van het nieuwe type kopen en eraan solderen.
Methode 2 is het goedkoopst en zeker even snel.
Het enige noodzakelijke is andere sensoren om inlaat temp en druk te meten. Maar daarvoor moet je geen andere ic steken, die kan je ook in tussen de slangen steken.
maar nogmaals, als je er niet zelf met motortuning bezig bent heeft het allemaal niet zoveel nut hoor.
@PJJ-65535: Diode ipv lmm zal bij een getunde tdi rook geven de eerste tellen bij het indrukken van het gaspedaal.
Ik rijd T-vier met veel plezier!!