Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

neus geschonden

vragen over de T4
erik wijn
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:43
Locatie: hengelo

neus geschonden

Bericht door erik wijn »

Hallo T4'ders,

Gisteren een idioot die het nodig vond 2 keer achter elkaar op de rem te stampen omdat ie vond dat ik hem irriteerde.
De 1e keer kon ik op tijd remmen maar de 2e keer was het raak en zat ik op zijn trekhaak.
Op het 1e gezicht alleen de bumper kapot en het metalen bovendeel wat verbogen.
Maar vandaag bij nadere inspectie toch meer mooie spullen naar de *&^%$ :ie zijn, o.a. de voorbalk flink beschadigd, kunststof koplamp behuizing zo hier en daar gescheurd.
Gelukkig net de radiator niet geraakt maar vrees dat die links onder wel naar binnen is gedrukt en er spanning op de kunststof bak staat en deze daardoor zou kunnen gaan lekken.
Stevig balen en natuurlijk geen poot om op te staan terwijl het wel uitgelokt is, je duikt er achter in en hebt geen afstand kunnen houden.
Ondertussen wel weer het een en ander zodanig vast kunnen zetten dat het er niet meer af kan vallen, maar er moet wel het een en ander vervangen worden.
Ik ben dus nu op zoek naar minimaal een bumper en een dwarsbalk, die moet redelijk makkelijk te verwisselen zijn.
Weet iemand nog zoiets te liggen. liefst in de buurt van Hengelo(O)?

Het gaat om een T4 uit 2002, diesel 65kW
Sinds 2006 een blije weetjeweller
Afbeelding
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: neus geschonden

Bericht door koos 890 »

Erik , je heb die idioot toch wel even vast gehouden ??? ( hoezo agressie )
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
erik wijn
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:43
Locatie: hengelo

Re: neus geschonden

Bericht door erik wijn »

Hallo koos 890,

Bedankt voor je snelle medeleven!
Ja, zelfs zodanig vastgehouden, ik ben niet zo groot en zwaar, dat ie me bij m´n strot greep!!!!Later, toen de comotie en boosheid wat weren afgezakt heb ik er op gestaan dat ie zijn excuses aan zou bieden, dat heeft ie na veel tegensputteren uiteindelijk wel gedaan.
Politie komt er natuurlijk niet bij voor zo´n klein stukje leed.

De schade bij hem was ook zo groot dat ie daar geen genoegen mee nam en natuurlijk de oorzaak bij mij neer legt, ik ben er immers op gedoken, geen afstand gehouden.
Er is een schadeformulier ingevuld en het zal wel in orde komen bij de verzekering wat zijn schade betreft vrees ik. Toevallig wel allebei bij dezelfde verzekering, maar dat zal niets uitmaken, ik ben met deze wagen alleen maar WA verzekerd en draai zelf voor de onkosten op. Daar ga ik van uit, maar laat het niet over mijn kam gaan. Heb dit vanmorgen al bij de verzekering aangegeven en wacht de reactie van de verzekering af, de zaak zal nog doorgenomen worden.

Groet Erik
Sinds 2006 een blije weetjeweller
Afbeelding
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: neus geschonden

Bericht door Harry 341 »

Erik,korte of wijsneus??
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
erik wijn
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:43
Locatie: hengelo

Re: neus geschonden

Bericht door erik wijn »

Hallo Harry,

Klap(je) korter dan een korte!

Grtn Erik.
Sinds 2006 een blije weetjeweller
Afbeelding
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: neus geschonden

Bericht door gijsplas »

Zeker als je niet alleen was en je dus een jou gunstig gezinde getuige hebt zou ik toch bij de verzekering eens goed duidelijk maken wat er nu werkelijk gebeurd is.
En dat dat op het schadeformulier niet zo staat komt omdat je je behoorlijk bedreigd en geintimideerd voelde. Da's allemaal niet zo ingewikkeld uit te leggen.
Laat de tegenpartij eerst maar eens een beetje zweten zou ik zeggen.
Je zou zelfs kunnen overwegen om alsnog aangifte te doen.
Succes !
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: neus geschonden

Bericht door Multivan Generation »

Onnodig remmen is ook lekker zeg :ie
Veel succes met de afwikkeling.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: neus geschonden

Bericht door limburger »

niet meteen ervan uitgaan dat jij schuld bent!! ik ken een verhaaltje van iemand die dus geen geld kreeg toen er iemand achterop reed (zij was de voorste) en de tegenpartij zei dus dat het een "abrupte remactie" was.
volhouden!! en als je rechtsbijstand hebt meteen inschakelen.

schade herstel even uitstellen tot je zekerheid hebt wie schuld is. of een taxatierapport laten maken, maar dat kost ook weer geld zeker als je toch schuld bent en de schade dan zelf hersteld.

succes ermee!!!
renevanh
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 apr 2010, 10:40
Locatie: Driebergen

Re: neus geschonden

Bericht door renevanh »

Aangifte doen nav de agressie van de andere bestuurder en situatie zo uitleggen dat de politie ambtenaar in het PV opneemt dat er sprake was van roekeloos rijgedrag en/of gevaar opleveren of hinderen van andere weggebruikers.
Als de verzekering niet meewerkt zou je er dan zelfs een zaak van kunnen maken, je hebt dan immers op papier staan, ondertekend door een politie ambtenaar in functie, dat de andere partij o.a. artikel 5 van de wegenverkeerswet schond.
Dat moet je kunnen winnen.
Gebruikersavatar
Erik-368
Berichten: 417
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Re: neus geschonden

Bericht door Erik-368 »

Hoi Erik,

Als je kan aan tonen dat de tegenpartij onnodig geremd
heeft dan treft het jouw geen schuld.
Onnodig remmen is ook strafbaar.
Succes met de afhandeling
M.vr.groet Erik


ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: neus geschonden

Bericht door Harry 341 »

erik wijn schreef:Hallo T4'ders,

Gisteren een idioot die het nodig vond 2 keer achter elkaar op de rem te stampen omdat ie vond dat ik hem irriteerde.
De 1e keer kon ik op tijd remmen maar de 2e keer was het raak en zat ik op zijn trekhaak.
Op het 1e gezicht alleen de bumper kapot en het metalen bovendeel wat verbogen.
Maar vandaag bij nadere inspectie toch meer mooie spullen naar de *&^%$ :ie zijn, o.a. de voorbalk flink beschadigd, kunststof koplamp behuizing zo hier en daar gescheurd.
Gelukkig net de radiator niet geraakt maar vrees dat die links onder wel naar binnen is gedrukt en er spanning op de kunststof bak staat en deze daardoor zou kunnen gaan lekken.
Stevig balen en natuurlijk geen poot om op te staan terwijl het wel uitgelokt is, je duikt er achter in en hebt geen afstand kunnen houden.
Ondertussen wel weer het een en ander zodanig vast kunnen zetten dat het er niet meer af kan vallen, maar er moet wel het een en ander vervangen worden.
Ik ben dus nu op zoek naar minimaal een bumper en een dwarsbalk, die moet redelijk makkelijk te verwisselen zijn.
Weet iemand nog zoiets te liggen. liefst in de buurt van Hengelo(O)?

Het gaat om een T4 uit 2002, diesel 65kW
Erik,heb je de spullen al??
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
erik wijn
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:43
Locatie: hengelo

Re: neus geschonden

Bericht door erik wijn »

Bedankt voor alle reakties en sugesties en tips tot zover, helaas waren er geen getuigen bij die mij kunnen steunen.
Maar ik heb goede hoop dat ik evengoed aan kan tonen dat een aanrijding op de plek waar het gebeurd is wel erg vreemd is!
We laten de moed niet zakken, vooral niet na alle opbeurende bijdragen in dit geweldige forum.

Voor Harry, nee ik heb nog geen reakties op mijn vraag voor onderdelen ontvangen.

P.S. excuses voor het uitblijven van mijn reaktie, ik heb niet altijd tijd om te kijken.
Nogmaals iedereen bedankt voor de steun. :sjaal

Groeten Erik
Sinds 2006 een blije weetjeweller
Afbeelding
Grover532
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:45
Locatie: Oosternieland ( Gr. )

Re: neus geschonden

Bericht door Grover532 »

Ik heb nog een bumper met mistlichten liggen erik. Zit wel een deukje in, maar men zegt dat die er met een fohn zo weer uit te halen is. Is wel een gewone zwarte. Ik neem hem mee naar de meeting :yes

Een losse dwarsbalk is volgens mij niet te vervangen. Het voorfront is volgens mij bij alle modelen uit een stuk.
Correct me if i`m wrong.
Ik heb een compleet front van de sloop gehaald voor 5 tientjes. is alleen wel een dagje sleutelen.

Succes met je schade afwikkeling.

Gr.
Rudi :driveT4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: neus geschonden

Bericht door Harry 341 »

Er zijn voor de korte neus 3 types front....En de balk is ook los te koop .
o.a. Bij Artaparts in Emmen...daar kost een nieuwe bumper haast minder dan wat sommige slopers durven te vragen.
grtz.Harry
Bijlagen
Kopie van IMG_0379.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: neus geschonden

Bericht door Pascal-141 »

Harry 341 schreef:Er zijn voor de korte neus 3 types front....En de balk is ook los te koop .
o.a. Bij Artaparts in Emmen...daar kost een nieuwe bumper haast minder dan wat sommige slopers durven te vragen.
grtz.Harry
Da's juist Harry , maar mijn ondervinding is dat het maar al te vaak blijkt dat "goedkoop" kan uitdraaien in een "duurkoop" . Het gebeurt namelijk vaak genoeg dat goedkoop namaakspul niet echt goed past .(niet goed aansluit bij de carosserie)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie