Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kinderslot in schuifdeur.

vragen over de T5
Klompkeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2007, 19:22
Locatie: Noardburgum

Kinderslot in schuifdeur.

Bericht door Klompkeman »

Ik heb mijn T5 60 edition nu 2 weken, en gelijk viel het me op dat er geen kinderslot zat in de schuifdeur. Navraag bij de dealer leerde me dat de auto als bestelbus is besteld vanaf de fabriek, en dat de dubbele cabine hier in Nederland is ingebouwd. Deze bezitten dus geen kinderslot! Als je een T5 besteld met dubbele cabine vanaf de fabriek zit ie wel in.....ik vindt dat vreemd.

Nou zit de kleine van 5 achterin zonder een kinderslot. Zou je dat alsnog kunnen eisen van de dealer??
nr.258 in de lijst der Giganten
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Eisen kan je het niet, dan had je het bij de bestelling expliciet moeten melden. Wel kun je de carjack functie door je dealer in laten schakelen zodat je deuren vanaf een snelheid vanaf 10 km automatisch op slot gaan.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Das een goeie tip,dat gaan we ook doen,had geen idee dat dat kon!


:toppie :toppie
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Je kunt van alles wijzigen, bijv. 1 druk op de knop bestuurdersdeur open, 2 x drukken alles open. Of 1 x drukken alles open.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Je bent goed op de hoogte,bedankt voor de tip.


:toppie :toppie
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

Henk250 schreef:Je bent goed op de hoogte,bedankt voor de tip.


:toppie :toppie
Kleine kinderen krijgen de schuifdeur niet open!!!!
Te weinig kracht!
jannes
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 jan 2007, 09:42
Locatie: Gorinchem

Bericht door jannes »

@erik 924
Ik weet niet of er op de 60jaar editie ook een veiligheids schakelaar zit want, wij hadden deze functie ook laten inschakelen, maar hadden eerst geen veiligheidsschakelaar. Je deuren gaan open na 2 keer trekken of wanneer je de sleutels uit het contact haalt. Dit heb ik als zeer vervelend ervaren want als iemand achterin iets wou pakken omdat ik iemand had afgezet of wat dan ook moet ik telkens het contact uitschakelen.
Met de veiligheidsschakelaar kan je alle deuren altijd open of sleuten ook al gebeurt dit weer als je 20 km rijd.

er staat ook nog wat geschreven bij tips en trucks t5 over de veiligheidsschakelaar.

succes

Jannes
een Mac zeker. :)

Heb een T3 campertje!! :) en ga er 4 maanden mee reizen
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Kinderslot in schuifdeur.

Bericht door vaniac »

Klompkeman schreef:Ik heb mijn T5 60 edition nu 2 weken, en gelijk viel het me op dat er geen kinderslot zat in de schuifdeur. Navraag bij de dealer leerde me dat de auto als bestelbus is besteld vanaf de fabriek, en dat de dubbele cabine hier in Nederland is ingebouwd. Deze bezitten dus geen kinderslot! Als je een T5 besteld met dubbele cabine vanaf de fabriek zit ie wel in.....ik vindt dat vreemd.

Nou zit de kleine van 5 achterin zonder een kinderslot. Zou je dat alsnog kunnen eisen van de dealer??
Vreemde zaak. Mijn T5 heeft wel een kinderslot af fabriek (luxe dubbele kabine). Wat ik wel begrepen heb, is dat er verschil bestaat tussen tussen de uitgangsbasis voor de dubbele kabines. Het schijnt dat de T5 met luxe dubbele kabine baseert op de kombi of de caravelle en dat de basisuitvoering baseert op de gesloten bestelwagen. Ik kan me dus goed voorstellen dat de gesloten bestelwagen geen kinderslot op de schuifdeur heeft.
Klompkeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2007, 19:22
Locatie: Noardburgum

Bericht door Klompkeman »

erik 924 schreef:
Henk250 schreef:Je bent goed op de hoogte,bedankt voor de tip.


:toppie :toppie
Kleine kinderen krijgen de schuifdeur niet open!!!!
Te weinig kracht!
Lariekoek dus, die meid van mij krijgt de deur dus wel open.
nr.258 in de lijst der Giganten
Klompkeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2007, 19:22
Locatie: Noardburgum

Bericht door Klompkeman »

Schildertje schreef:Eisen kan je het niet, dan had je het bij de bestelling expliciet moeten melden. Wel kun je de carjack functie door je dealer in laten schakelen zodat je deuren vanaf een snelheid vanaf 10 km automatisch op slot gaan.....
Bedankt voor de tip schildertje, is dat met een simpele ingreep te doen? Softwarematig iets?
nr.258 in de lijst der Giganten
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Ook ik heb de luxe dubbele cabine besteld net als Vaniac, en zou dus ook een kinderslot moeten hebben ! Heb er zaterdag niet op gelet, maar zal volgende week meteen kijken...
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Bij mij zit er dus ook een kinderslot in de schuifdeur.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Klompkeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2007, 19:22
Locatie: Noardburgum

Bericht door Klompkeman »

Schildertje, is jouw DC hier in nederland bij de dealer ingebouwd? of door pon? Vindt het nog steeds een vreemde zaak dat ik een dubbele cabine bestel en er geen kinderslot op zit, bij jullie wel....heel vreemd.
nr.258 in de lijst der Giganten
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

De mijne is bij Pon omgebouwd. Maar heb jij nu wel of niet een luxe dubbele cabine ? Zo niet dan zit het verschil dus daar......
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Klompkeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2007, 19:22
Locatie: Noardburgum

Bericht door Klompkeman »

Wat is luxe dc? ik heb niet een normale bank achterin, maar wel voorgevormde stoelen met gordels, niet de goedkoopste uit het assortiment. Geen leer in ieder geval.
nr.258 in de lijst der Giganten
Plaats reactie