Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door ratlookcalifornia »

Hallo weetjewellers, :T4politie

Graag wil ik via deze weg iedereen op dit forum waarschuwen voor een advertentie die geplaatst is geweest op marktplaats. Tot mijn grote verbazing bleek mijn camper daar namelijk te koop aangeboden te worden door een persoon uit Goor :ie . Deze heeft mijn oude advertentie gebruikt van de aanschaf, inclusief foto`s van het interieur en buitenzijde alsmede de beschrijving van de staat van onderhoud....
Ik heb z.s.m. bij marktplaats aangegeven dat deze auto van mij is en ZEKER niet te koop staat :politie . Jammer genoeg duurde het nog al lang voor marktplaats deze uiteindelijk verwijdert heeft ( dag of 3 ).
Ik heb de adverteerder een mail gestuurd waarin ik aangaf geinteresseerd te zijn en hierop kreeg ik een l*l verhaal terug over een auto in het buitenland/transport mogelijk :bonk etc. etc. Kortom, iets waar je normaal niet intrapt maar je weet nooit wat ze naar andere goedwillende bieders mailen.
Kortom: mocht er iemand gereageerd hebben op een advertentie van een grijze T5 zelfbouw transporter van 2004 met inbouw van Fischer en reimo dak ( inbouw 2009) voor 10.000 euro (!!!) ahummmm,...(verzekerde waarde volgens recente taxatie is 31.000 euro) dan zou ik er niet mee in zee gaan.. Hoop dat er geen mensen gedupeerd zijn.

M.v.g. Ad
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door ratlookcalifornia »

Dank je wel ,.....enneuuhhh ....klopt als een (vw) bus dat kenteken ,..............zat er met grote ogen naar te kijken tot het kwartje viel..... de oplichter had hem zelfs nog als dagtopper aangeboden ( kost nog eens geld ook als investering)......met dezelfde foto`s en historie . Je kunt het dan wel negeren maar anderzijds had ik ook zo iets van -je zal er maar op reageren- op goed vertrouwen.... Mocht ik hem ooit wegdoen dan zal dat hooguit zijn als ik hem met wat bijbetaling kan omruilen voor een "echte" california maar we gaan er eerst maar eens gebruik van maken in de komende tijd ( of de loterij moet vallen.. :klappen .)
Hoop dat ik hier op het forum leuke weetjes te weten kom, ik heb aardig wat auto`s achter de rug en hoop me hier weer wat op uit te kunnen leven.. :T54LIFE
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door Bikevouwer »

En niet om paniek te zaaien, maar zou de bus wel even goed beveiligen voordat deze wel " verkocht " word als je begrijpt wat ik bedoel
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door ratlookcalifornia »

:goodidea , maar ook daar is reeds aan gedacht, de verzekering wil hem anders niet eens verzekeren....Vandaag weer lekker winterbandjes en nieuwe gloeibougies geplaatst dus zou zonde zijn als ie weggehaald werd :groteogen
Gebruikersavatar
vw-freak
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:39

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door vw-freak »

Hij zou gepakt zijn in een flat.....

Maar zag laatst weer zoiets.......... dus blijf op je hoede en koop altijd een auto/bus bij een autobedrijf... :ikrij :T54LIFE
Afbeelding Tjaa dat zegt genoeg

Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door ratlookcalifornia »

wie zou er gepakt zijn in een flat ? De aanbieder ??? ( kan het me niet voorstellen met de trage gang bij marktplaats :toppie ).
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door vw_camper »

Ratlookcalifornia, heeft jouw bus nog de eerste kentekenplaten of zijn ze ooit gestolen? Te gek dat je je mooie bus op marktplaats te koop ziet, moet niet gekker worden.
Groeten, Bert
Landcruiser
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:54

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door Landcruiser »

Hoorde van een collega dat hetzelfde gebeurt met Triumph sportauto's. Je moet dan een aanbetaling doen omdat de auto nog bij de buitenlandse garage staat met een onbetaalde rekening.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door ratlookcalifornia »

vw_camper schreef:Ratlookcalifornia, heeft jouw bus nog de eerste kentekenplaten of zijn ze ooit gestolen? Te gek dat je je mooie bus op marktplaats te koop ziet, moet niet gekker worden.

De bus is origineel een bedrijfswagenkenteken en bij het overkeuren in 2009 is het kenteken veranderd.....vandaar... (ziet er lekker "nieuw" uit voor de leek... :lach ..)
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door ratlookcalifornia »

Hier het berichtje dat ik terug gekregen heb.......leest lekker betrouwbaar weg :nuts



Ik heb een paar foto's van de camper bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www......................................." onclick="window.open(this.href);return false;.
Deze camper is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de camper, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de camper naar uw adres, je hebt 5 dagen om de camper te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de camper is 10.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

:bifun
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2028
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door Mickel Moen »

Dit soort praktijken komen regelmatig voor. Op het camperforum wordt er ook vaak melding van gemaakt. Zie bv. deze:
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... er#p889045" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 19 nov 2011, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door TsX »

komt zeer regelmatig voor.
is oplichting via zogenaamde escrow-service.
ik hou meestal de belgische tweedehandssite's in het oog op allerhande abnormaal laag geprijsde T5's.
Als ik er eentje zie meld ik dit aan de site. Als ik er een mail van krijg stuur ik die ook door naar
Ecops.be , zodoende heeft de politie er ook ineens melding van.
De laatste tijd weer minder gemerkt aan deze kant, waarschijnlijk hebben ze hun werkterrein verlegt ? :)
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Gebruikersavatar
it.hoogendorp
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 sep 2008, 17:28

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door it.hoogendorp »

Gaat lekker zeg..... wordt je busje niet verprutst, dan wordt hij bijna gejat !

En zulk soort mensen zullen we ons hele leven houden vrees ik, die kruipen door alle mazen van de wet !!!

Gr. Theo
na regen komt echt altijd zonneschijn, al duurt het soms wel erg lang.
Gebruikersavatar
vw-freak
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 jul 2011, 12:39

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door vw-freak »

Btw Maxieboy dat ben ik..... (op het camperforum)
Afbeelding Tjaa dat zegt genoeg

Saab 9-5 1.9TiD Vector 150PK 2007
WillemS
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2010, 17:05

Re: camper te koop aangeboden op marktplaats door oplichter...

Bericht door WillemS »

Beste weetje wellers
Deze Engelse persoon heeft van alles te koop op marktplaats Auto`s ,Caravans ,Campers Allen zijn vrouw niet ,maar die schijnt zoals hij schrijft Nederlandse te zijn.
Ik snap niet dat dit mogelijk is op Marktplaats :bonk :bonk
Gr Wim
Plaats reactie