Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BPC motor ipv AXE

vragen over de T5
Plaats reactie
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

BPC motor ipv AXE

Bericht door Lars Johansson »

Hallo,
Excuus voor het wederom starten van een subject, maar ik kon geen eenduidig antwoord vinden in vorige posts hierover. Ik kreeg zojuist een motor aangeboden door, een BPC, 17 k gelopen, 174pk, volledig met turbo, kabelboom etc

Ik zag in een andere post een hele lijst van dingen die anders zijn, maar wellicht zitten die onderdelen allemaal al op deze motor? Hij zou zogezegd compleet zijn.

En zijn de BPC motoren verbeterd, of zijn ze gewoon nieuwer, als in later geproduceerd?. Maw, is het een verbetering een BPC motor, of kun je beter bij een AXE blijven?

groet
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: BPC motor ipv AXE

Bericht door Lars Johansson »

Ik heb net een reactie gehad van het revisiebedrijf. Ze zeggen dat er teveel anders is aan de BPC motor, en dat van AXE naar BPC een kostbare grap gaat worden. Dus als je het perse zou willen is het vast mogelijk, een aanrader is het niet geloof ik.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: BPC motor ipv AXE

Bericht door Pascal-141 »

In 2007 is er een "update" geweest , waarbij er nieuwe motoren in de T5 gekomen zijn .
Deze motoren zijn inderdaad "betrouwbaarder" dan de "oude" types . Vele "kwaaltjes" van de oude types zijn eruit. Er zijn bij de nieuwe motoren inderdaad ook heel wat onderdelen "anders" tegenover de oude , zoals bvb de EGR , en bvb de DPF die erbij gekomen is , enz .
Een nieuw type blok zomaar in de plaats van het oud type blok monteren zal zomaar niet lukken , je hebt bvb ook heel andere software nodig .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: BPC motor ipv AXE

Bericht door heemskerk »

Ik dacht dat het meeviel om dit passend te krijgen. Doe Edje raketje eens een pbtje, hij heeft ruimschoots ervaring met het ombouwen van AXE naar BPC.

Wanneer je deze switch gaat maken niet vergeten om van LL-2 naar LL-3 te gaan. 17K is wel erg weinig, als het mogelijk is zou ik zeggen: Doen! :knipoog

P.s.: beding dan meteen een versnellingsbak en een complete 3pers.bank mee... :knipoog :knipoog
Gebruikersavatar
Borrel
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2011, 22:14

Re: BPC motor ipv AXE

Bericht door Borrel »

Dit is alleen mogelijk als je een complete motor gaat overbouwen incl alle aanbouwdelen, relais, kabelboom, pedalen, contact slot, computer, uitlaat, sensoren. Dus het complete motormanagment systeem.
Plaats reactie