Onlangs heeft mijn 2.5 tdi uit '99(88pk) na een kapotgelopen waterpomp een koprevisie ondergaan. Uitgaande van wissel bij 100.000 km, 30.000 te vroeg, dus dikke pech
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Er zijn 6 kleppen + toebehoren, retourslangen,olie- en brandstoffilter, koppakkingset, distributieset+waterpomp+spanrol en meelooprol en 1 gloeibougie vervangen.
Kortom de hele bups. Het onderblok was helemaal ok.
Kosten; 1730 euro
Na deze operatie loopt de bus weer als een zonnetje, maar ruik ik na een km of 2 een sterke diesellucht (voornamelijk) in maar ook rond de auto, start deze zo nu en dan moeizaam bij koude start, lijkt de bus een tikje minder vermogen te hebben en last but not least; getik in de motor. Dit getik is niet de vacuümpomp want reageert niet op het rempedaal en klinkt iets dunner/metaliger en is pas hoorbaar bij gas geven en niet bij stationair draaiende motor.
Volgens mijn garage is het waarschijnlijk een verstuiver en afgaande op de symptomen neig ik ook naar een of meerdere defecte verstuivers.
volgende week wordt dit gecheckt, maar ik was toch even nieuwsgierig wat jullie er van denken en wat eventueel andere defect-opties kunnen zijn.
Alvast dank!
Mvg, Martijn