Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ruitenwisser probleem

vragen over de T5
Plaats reactie
Flow
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2007, 18:09

Ruitenwisser probleem

Bericht door Flow »

Beste,

Mijn VW T5 is bijna 2 jaar en ik heb voor de 3e maal een ruitenwisser crash gehad. Gewoon gebruik van de wissers en opeens houden ze er opeens volledig mee op. Na een aantal minuten proberen zijn ze dan wel weer aan te schakelen, maar welke stand er ook ingesteld wordt vliegen de wissers op volle touren. opnieuw starten van de wagen en de werking van de wissers is weer normaal.
De wagen is hiervoor 2 maal in de garage geweest, vorige week hebben ze denk ik bijna alles vervangen en vandaag weer zo een crash.

Heeft iemand een ide wat voor stukken ze moeten vervangen om de wissers weer te doen werken ?

Groeten,

Michael
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Ruitenwisser probleem

Bericht door Pim 328 »

Kan goed zijn dat dit veroorzaakt wordt door je boordnet regelapparaat, laat dit eens controleren of dit nog up to date is.

Dit regelapperaat is volgens mij in 2 jaar tijd al 7 keer gewijzigd. Dit regelapparaat kan hele vreemde storingen te weg brengen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
wiem
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 okt 2009, 12:58

Re: Ruitenwisser probleem

Bericht door wiem »

Even deze koe uit de gracht halen,

Heb mijn T5 nu 1 jaar en bij 50 000 blijde km'ters, en heb dit reeds in het begin voorgehad en daan een hele tijd niet meer.

Ik reed donderdag voor een shortski naar oostenrijk en bij het binnenrijden van Mayrhofen hielden men ruitenwissers er opeens mee op, na 2 minuten werkten ze weer op vollekracht, maar dan op elke stand hetzelfde :nuts Heb de motor dan stilgelegd en dan functioneerden ze weer normaal...
Vandaag tijdens het teugrijden tot 3 maal toe weer hetzelfde verhaal,

Ben er dan op gaan letten en als de wissers op interval staan gaan die telkens weer een 5 tal cm opnieuw omhoog om dan tot stilstand te komen :nuts :nuts Dit doet die niet altijd, maar toch 8 op de 10 keer 'intervallen'

Zijn er nog mensen die hier last van hebben (gehad) en weten wat de oplossing is? bij de vorige beurt bij de dealer vonden ze niets, typisch :muur

groeten,
Wim
allememaggie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2011, 00:07

Re: Ruitenwisser probleem

Bericht door allememaggie »

heb het zelfde probleem ook al een tijdje met mijn t edition 128 kw automaat maar nu met die regen wordt het wel erg irritant want die van mij doet het dan vervolgens 10 minuten niet meer ook bus uitzetten en sleutel uit en weer in het contakt helpt ook niet meer ik vermoed een relais probleem wie heeft hiervoor de oplossing want stoppen op de snelweg gaat zo slecht.
Plaats reactie