Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van multivan naar camper.

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: van multivan naar camper.

Bericht door Multivan Generation »

Dat platter maken moest ik ook :toppie

Heb je er een foto van hoe het is geworden?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

Nee, het is nog niet zo als ik het hebben wil, het zit er een heel klein beetje scheef in, de zijkanten van het multivan interieur wijken mij nog net iets te veel. hopelijk ga ik vandaag nog een een paar fotootjes maken
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

om wat aangenamer in :winter de bus te kunnen werken :werkaanT4 wilde ik de standkachel eens aanzetten, maar dat was nog niet zo eenvoudig, geen stroom om de stekker van de standkachel en een heleboel losse draden die nergens aan vast leken te zitten er maar eens uit gehaald en geknipt. LEEK vast te zitten want nu doet de achterventialtie niets meer :nuts . ik ben dus duidelijk iets te enthousiast geweeest met knippen en los halen. Er is zeker een kilo koperdraad uit gekomen, maar ik ben nog niet helemaal blij. :muur :gif :muur :bonk :muur :bonk
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

jan2009 schreef:Toch kan dat best handig zijn wat reserve draadjes in je bus .
Knippen kan altijd nog .
Een paar extra draadjes zijn inderdaad best handig maar zo'n warboel aan draaden dikke en dunnere draaden die onderweg van kleur veranderen :groteogen omdat er soms draden aan elkaar geknoopt zijn :nuts (weleenswaar met krimpkousjes :klappen ) overal losse eindjes :ie ...ik hou ook van opruimen en overzicht :toppie
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

Na wat hulp van Oskar :T44EVER , (nou ja wat hulp? :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 ) rookt de kachel weer en gaan er weer dingen weer fuctioneren zoals het bedoeld is :ikrij ! :koffie
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

Bij Oskar stond alles nog in een proef opstelling :werkaanT4 , ik ben nu bezig met een definitieve oplossing :campingT4 , het is bijvoorbeeld toch handiger als de benzine uit de tank gaat :bifun :bifun en niet via een jampotje onder de bus!! :huilen :huilen :huilen

Ja, en ik ben nu ook nog bezig met stoelverwarming, met een draadboompje van Oskar! Het is al goed maar het wordt nog beter! :yes
:T44EVER
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

Vandaag belde een een man van het CED( taxateur)Deze man had wat opmeringen over het keukenblokje. de gasfles zou een een apparte afgesloten ruimte moeten zitten waarin er een onderuitsroom naar onder de bus zou moeten zijn zodat zware gassen niet in de bus blijven, het aanrecht blad mocht niet van hout zijn, en het gasfornuis moest aan de achter en zijkanten afgeschermd zijn voor brandgevaar.
nu heb ik gewoon een klein draagbaar gastoestelletje met een ( spuitbus model) gasflesje

Ik had nog nooit over deze eisen gehoord :nuts
Het was handig geweest als ik dat van te voren had geweten :muur :muur :muur

Is daar iemand bekend mee?
:peace
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: van multivan naar camper.

Bericht door Multivan Generation »

Uit het oogpunt van veiligheid te verdedigen maar noodzakelijk voor camper keuring?
Volgens mij niet.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

Multivan Generation schreef:Uit het oogpunt van veiligheid te verdedigen maar noodzakelijk voor camper keuring?
Volgens mij niet.
Ja Peter, het gaat ook niet om de rdw keuring of de keuring van de belastingvrienden :knipoog . Dit kwam uit de koker van "de Europese" verzekeringen.
Wanneer ik dit van tevoren wist had het weining uit gemaakt in de constructie, maar VERbouwen kost veel meer tijd EN geld.

ik baal daar gewoon van. :muur :censor
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2029
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: van multivan naar camper.

Bericht door Mickel Moen »

Rob,

Dit is inderdaad balen. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Nu is mijn bus nooit getaxeerd. Toen mijn bus officieel camper was heb ik de verzekering om laten zetten naar camperverzekering. Waarde werd telefonisch bepaald door de waarde van de bus + een schatting van de waarde van de camperinventaris, met als belangrijkste het hefdak. Uiteindelijk ben ik wel een beetje onderverzekerd vermoed ik . Ik loop nog steeds met het idee om te laten taxeren, maar dat laat ik nu denk ik maar mooi. Ook mijn keukentje zal bij die taxateur er dan waarschijnlijk niet door komen. Zal voor veel van de zelfbouwbussen gelden. Het zou overigens ook nog wel eens per taxateur en verzekering kunnen verschillen. Ik ben benieuwd of er ook een lijst is van die verzekeringseisen.

Iemand?

Overigens mijn complimenten voor je mooie project.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2029
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: van multivan naar camper.

Bericht door Mickel Moen »

Rob,

Ik heb even gegoogled. Dit citaat kwam ik tegen bij veelgestelde vragen bij Camperverzekerd (overigens niet mijn verzekering):

Kan ik mijn zelfbouwcamper ook verzekeren bij Camperverzekerd?
Ook zelfbouwcampers kunt u bij Camperverzekerd verzekeren. De verzekering voor zelfbouw kampeerauto's heeft dezelfde voorwaarden als fabriekscampers. U kunt dan ook uitgaan van de voorwaarden en premies zoals genoemd op de website van Camperverzekerd. Wij stellen geen taxatie-eis bij zelfbouwkampeerauto's indien deze WA of WA/Beperkt Casco verzekerd worden. Inspectie-eisen zijn in zijn geheel niet van toepassing bij Camperverzekerd.


Aangezien het hier ook gaat over brandveiligheidseisen heb ik hier een berichtje over gemaakt: viewtopic.php?f=13&t=30170&p=243552#p243552" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens lijkt me dat op jouw kooktoestelletje nauwelijks van toepassing.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

Hoi Mickel, :yes

Bedankt voor je reacktie :klappen , mijns inziens zou een gasflesje van nog geen halve liter buiten de regeling kunnen vallen, tenslotte zie ik meer campers die voorzien zijn van zo'n klein kooktoestel of mensen hebben er een extra mee genomen :campingT4 .
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: van multivan naar camper.

Bericht door Oskar 725 »

Hoi Rob,
gaat de bus nog steeds gewoon "aan" en "uit" met de sleutel? het kostte een ritje heen en weer maar hebben het dacht ik toch opgelost. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

Hoi Oskar,
De bus start en stopt helemaal naar behoren! :T44EVER
Je hebt me weer TOP geholpen!!!! :wjw

Vandaag met de standkachel weer bezig geweest :werkaanT4 , ik ben nu in overweging om maar een extra tankje aan te schaffen :muur ( van een boot of zo) om daar maar de benzine uit te halen. Ik ben nu een beetje uit mijn ideeën :nuts :nuts om een T stuk ergens tussen te kunnen plaatsen.
:bonk
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Gebruikersavatar
multivan_rob
Berichten: 227
Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
Locatie: Amersfoort

Re: van multivan naar camper.

Bericht door multivan_rob »

Een ander vlotter deksel lijkt me niet zo eenvoudig te monteren :werkaanT4 , de bovenkant valt misschien nog wel mee, maar wat er allemaal in de tank zit :nuts .
T5 1,9 Tdi en wel zwart
Plaats reactie