Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

happende koppeling

vragen over de T4
Plaats reactie
Dick B
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jun 2011, 21:34
Locatie: Heerde

happende koppeling

Bericht door Dick B »

Ik heb sinds juni dit jaar mijn eerste t4. Een 2.5 tdi van 1996 met 165.000 (aantooonbare) kilometers op de teller. Ik volg vanaf die tijd deze website en met name het forum met veel belangstelling. Ik heb een vraag die ik hier kwijt wil.
Bij het optrekken hapte/trilde de koppeling iets. Met name op het aangrijpingspunt. Hoe sneller je de koppeling liet komen, hoe minder last. Met een aanhanger was het erger.
Een paar weken terug heeft de auto een beurt gehad. Daarbij heb ik ook de distributieriem en alles wat daarbij hoort laten vervangen. (Was wat km.'s betreft nog niet nodig maar de riem was wel bijna 7 jaar oud). Daarna was het trillen/happen van de koppeling ook over.
Kan dat toeval zijn? Ik had al meer gelezen over het vliegwiel. Staat het er toch aan te komen dat ik problemen krijg. Ik wil in januari met deze bus op wintersport naar Oostenrijk. Ondanks dat ik ook een Golf VI heb, ga ik toch liever met de bus. Kan ik met die koppeling en/of vliegwiel problemen verwachten ?
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: happende koppeling

Bericht door m.c van den berg »

is het trillen nu over? of is het weer terug dat trillen ?
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Dick B
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 jun 2011, 21:34
Locatie: Heerde

Re: happende koppeling

Bericht door Dick B »

Het trillen/happen is nu over. Daarom mijn vraag: Kan dat te maken hebben met het onderhoud cq de vervanging van de distr.riem of is dit toeval.
Op dit moment dus geen enkel probleem, maar kan ik dit binnenkort verwachten
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: happende koppeling

Bericht door m.c van den berg »

misschien nu goed de afsteling, en optijd gezet(inlaat) denk dat nu als ik het zo lees van je.
Dus kopeling nog goed, misschien de onderste steun(baksteun) slechter, dan bok tie ook. maar als de motor op tijd staat heb je minderlast. :toppie

nu maar vele veilige km :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie