Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraagje bi xenon

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: vraagje bi xenon

Bericht door Inbouwer »

Koplampspoeiers kosten bij mij T5 T-edition 220 euro excl. BTW en voor mijn nieuwe GP uit 2011 iets van 230 euro excl. BTW.

Ik vind dat koplampsproeiers in combinatie met de extra accu onder je voorstoel een optie die je voor het geld er altijd bij moet nemen. Koplampsproeiers vind ik bovendien DIK staan. Achteraf inbouw krijg je niet meer voor elkaar zo mooi als fabrieksaf. Of je krijgt van die paaltjes die op je bumper gemonteerd worden.

Voor Xenon maak ik altijd gebruik van sets van Pilot, ik heb wel eens een setje besteld van Xenonlampen.nl maar wat een k*t zooi. Lampen gaan om de haven klap kapot. Starten vaak niet op, waardoor je je licht aan en uit moet zetten. Meneer, u koplamp doet het niet..... zucht. En service is dramatische, ja meneer u lampje is kapot nu 7 maanden en dat had u maar een aanvullende garantie moeten afsluiten. BULL SHIT, nooit verteld!! :gif
Gewoon geen teringzooi verkopen. Dus neem een tip van mij aan alle waar naar zijn geld.

Sinds dien ik Xenon van Pilot ben gaan gebruiken heb ik deze klachten niet meer. Daar zitten van die relais tussen in de kabel die zich zelf resetten als een Xenon lamp niet opstart. Vaak kan een Xenon lamp er niet tegen als ze branden en de wagen wordt daarna pas gestart waardoor even de spanning naar beneden gaat.
Gebruikersavatar
ND4SPD
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 feb 2011, 08:46
Contacteer:

Re: vraagje bi xenon

Bericht door ND4SPD »

Het ombouwen is begonnen. Eerst een nieuwe BCM erin met software 251 toen de lampen erin en alles werkt. Moet nu alleen nog opzoek naar een bumper met sproeiers en een pomp. Dan nog een hoogte regelaar en dan is het klaar. Totale kosten tot nu toe: inclusief klein materiaal een kleine 1200 euro.
Kreeg een link waar de bumper slechts 220 euro kostte dus dat word hem wel.
T5 GP 2011 2.0 180 pk cruisecab automaat
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vraagje bi xenon

Bericht door Multivan Generation »

wat is een BCM?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: vraagje bi xenon

Bericht door robertTREBOR »

ik ga met mijn bouwjaar 8-2008 een setje pilot xenon kleur 4300 erin laten zetten.

pilot heeft een perfect UV filter waardoor je chroom in je koplampunits blijft en erniet uitbrand binnen 3 mnd !!

weet dat het hardstikke verboden is maar de kleur 4300 is zelfde als de halogeen kleur

1x per jr. voor de apk ff de lampen wisselen voor H4 om door de apk te komen .

met de kleur 4300 xenon loop je minste risico op gezeik en dat ze je aanhouden.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vraagje bi xenon

Bericht door Multivan Generation »

en het verblindingseffect dan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ND4SPD
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 feb 2011, 08:46
Contacteer:

Re: vraagje bi xenon

Bericht door ND4SPD »

BCM is de boordcomputermodule, die hangt onder je dashboard.
Ik was wel een beeeeetje te optimistisch. Nu blijkt dat mijn ventilator van de kachel het niet meer doet en de mistlampen ook niet.
De oude BCM is erin gezet en nu op zoek naar een oplossing. De software kon niet geflasht worden omdat de BCM niet bij de auto hoort.

Wanneer het is opgelost meld ik me wel weer.
T5 GP 2011 2.0 180 pk cruisecab automaat
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: vraagje bi xenon

Bericht door robertTREBOR »

Multivan Generation schreef:en het verblindingseffect dan?
je hebt gelijk M.G.

net even gebeld met http://www.sky-xenon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in rotterdam
de heldere koplampglazen van de t5 (zonder ribbels) zouden doen vermoeden dat je er probleemloos xenon in kan zetten.
echter zoals ik hier op het forum heb gelezen zit de zeg ontvlambuis van het xenon licht ca 5 mm meer naar voor als de gloeidraad
van de halogeen lamp., dus niet in het brandpunt van de unit :-(
dit werd ook door sky-xenon bevestigd, andere units met lenzen werd aanbevolen.
pfff heel die voorbumper er weer af laaaaaaaaaaat maar, heb dat 1x gedaan wat een drama.
dat was bij de t4 allemaal veel eenvoudiger, heb er toen zelf angel eyes ingezet met xenon, was zo gebeurd.

wrom zijn er eigenlijk geen xenon lampen met de vlambuis op de zelfde plek als de gloeidraad van de halogeen?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vraagje bi xenon

Bericht door Multivan Generation »

daarom heb ik deze gemaakt: :lach :lach

Afbeelding
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie