Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
lekkage achterdeuren
lekkage achterdeuren
Hallo,
ik heb een verhoogde T5 met hoge deuren. Probleem daarbij is, dat er water naar binnen loppt bovenaan de linkerdeur. Er zit een stuk rubber aan de rechterdeur, waar de linkerdeur tegen aan valt als je de deur sluit. Daar blijft echter een kier over, waar regenwater of spoelwater van het wassen zo naar binnen drupt. Erg lastig, want spullen worden nat en binnen is het altijd damp. Als het vriest mag ik 2x krabben (buiten en binnen). Wie weet raad?
Gr.
Albert
ik heb een verhoogde T5 met hoge deuren. Probleem daarbij is, dat er water naar binnen loppt bovenaan de linkerdeur. Er zit een stuk rubber aan de rechterdeur, waar de linkerdeur tegen aan valt als je de deur sluit. Daar blijft echter een kier over, waar regenwater of spoelwater van het wassen zo naar binnen drupt. Erg lastig, want spullen worden nat en binnen is het altijd damp. Als het vriest mag ik 2x krabben (buiten en binnen). Wie weet raad?
Gr.
Albert
Re: lekkage achterdeuren
Kun je niet eens proberen om de niet sluitende deur met beleid enigszins te torderen? Kijk wel uit voor te grote spanning op de ruit.
De deuren kunnen strakker worden afgesteld, waardoor ze beter op het rubber aansluiten.
Kan dit ook met een achterklep? Want door parkeerschade sluit blijkbaar m'n klep ook niet meer waterdicht af. Het valt niet op dat ie scheef staat, maar ik zie het aan het waterspoor op de laadvloer bij hevige regen dat die rubbers dus niet meer goed afsluiten aan het gebied rechtsonder.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Natuurlijk kan die bij een achterklep ook, dat afstellen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dat heb ik al geprobeerd, maar er blijft een kiertje over waar, als het regent, precies het water naar binnen wil. Iemand een andere oplossing?
- Multivan Generation
- Contacteer:
slotvanger verder naar binnen geschoven?
Dopje iets verder indraaien?
Dopje iets verder indraaien?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ja, dat heb ik gedaan, maar helpt niet, er blijft een kiertje. Ik zoek naar een alternatief. Iets van een spoilertje, of iets tussen deur en rubber?
Multivan Generation schreef:Natuurlijk kan die bij een achterklep ook, dat afstellen..
En hoe doe ik dat dan?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Spelen met slotvanger?bthebird schreef:Multivan Generation schreef:Natuurlijk kan die bij een achterklep ook, dat afstellen..
En hoe doe ik dat dan?
Spelen met klepgeleiders?
Spelen (als laatste) met scharnieren?
Beetje creativiteit gebruiken hè

Ik kan het niet voorkauwen omdat ik geen T5 heb..
Maar met logica kom je een eind.
Het is ook mogelijk dat één of beide deuren ontzet zijn en daardoor niet meer op elkaar aansluiten. Een carrosseriebedrijf kan een deur op eenvoudige wijze narichten.