Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

3e remlicht\markeringslampjes

vragen over de T5
Plaats reactie
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

3e remlicht\markeringslampjes

Bericht door emil »

:gekte :muur :adhd
ben gisteren bezig geweest om de ledjes in m'n 3e remlicht te veranderen
heb het zodanig aangeloten dat de 2 buitenste met het achterlicht meebranden en de rest
met het 3e remlicht natuurlijk
ziet er geinig uit
P1010056.JPG
franzl54
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2008, 07:54
Locatie: Heemskerk NH

Re: 3e remlicht\markeringslampjes

Bericht door franzl54 »

Hallo ziet er leuk uit, kun je misschien uitleggen hoe je dit gedaan hebt, alvast bedankt, Franzl
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: 3e remlicht\markeringslampjes

Bericht door emil »

kort gezegd :beetje prutsen
wat langer:
als je het remlicht loshaalt ,3 schroefjes binnezijde klep en dan het glas er af hou je een printplaatje over
dan de printspoortjes van beide ledjes verwijderen met een dremel (die naar de rest lopen) een van beide kanten gaat ook een ander ledje niet meedoen daarvoor haal je de voeding van het afgekoppelde ledje en verbind je door naar het ledje dat niet meer doet
dan moet je zien dat je een weerstandje krijgt want 12 volt op 2 ledjes zetten vinden ze niet leuk
dus daar moet een weerstandje tussen ,weet niet hoeveel, ik heb een led mistlamp gesloopt met wel 20 ledjes er in en ook een handvol weerstandjes en daar gewoon wat mee getest
dan gewoon ledjes en weerstand in serie ,massa kun je bij aan de connector solderen en stroom haal je uit het achterlicht en klaar
wil je wel even waarschuwen ,is niet 100% legaal ,je mag 4 extra markerings lampen hebben als je auto breder is
dan 1.80 (t5 is 1.90) maar de plaatsing mag eigenlijk net niet
ik heb laatst een "reserve" 3e remlicht gehaalt kost ongeveer 35 euro dus als je wat verprutst kost het niet alle wereld
sucses
laat even weten of het gelukt is en eventueel met een foto
p.s. ik ga die van mij zo maken dat ik met een schakelaartje het uit kan zetten en de beide buitenste weer met
remlicht mee doen
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: 3e remlicht\markeringslampjes

Bericht door Rick »

Stoer!!! :love
jayvw
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 okt 2009, 16:13
Locatie: Belgie

Re: 3e remlicht\markeringslampjes

Bericht door jayvw »

Ik heb LED achterlichten gestoken waarvan het remlichtgedeelte automatisch lichtjes mee oplicht als de achterlichten branden. Dit heeft blijkbaar automatisch hetzelfde effect (de 2 buitenste leds lichten op) met m'n 3de remlicht. Ik vind het er inderdaad erg mooi uitzien en blijkbaar scheelt dit me een hoop gepruts :nuts

Toch complimenten voor dit mooie geduldwerkje groeten !
Plaats reactie