Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie weet het ????????

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
musky
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 feb 2007, 15:45
Locatie: almere

wie weet het ????????

Bericht door musky »

hallo allemaal
ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe lang levertijd er op een nieuwe t5 zit .
ik heb hem begin februarie bestelt en heb nog steeds niks
werd gezegd dat het ongeveer 14 weken zou duren
en zoals het er nu uit ziet heb ik hem niet eens als ik op vacantie ga eind jullie

wie weet wat ik hier aan kan doen ????????
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Allereerst is het belangrijk wat voor een uitvoering je hebt besteld. Is dat bijv. een dubbele cabine met behoorlijk wat opties dan kan de levertijd behoorlijk oplopen ! De mijne is besteld op 10 maart en wordt aanstaande vrijdag geleverd na 15 weken.

Mijns inziens moet je gewoon je dealer wat meer achter de broek zitten, en laten bellen met Pon. Daar kunnen ze namelijk altijd zien waar de auto is ! Moet er een dubbele cabine in dan kan je dealer bellen met de afdeling logistiek van Pon. Alle bussen die bij Pon staan en omgebouwd moeten worden staan keurig in een computersysteem en men kan bij benadering aangeven wanneer die van jou omgebouwd gaat worden.

Sterkte met wachten.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Bericht door urla »

18 februari besteld afgelopen zaterdag geleverd 174 pk aut dc met alle 60 edition opties.
hagie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2007, 16:43
Locatie: Sittard

wie weet het?????

Bericht door hagie »

hallo weetjewellers,

Na 9 jaar tevreden gereden te hebben met een toyota hiace heb i nu een t5 gekocht. 130 pk aut. full options. Ik heb hem besteld 20 april. dealer heeft gezegd produktieweek 22, 3 weken voor de automaat, 1 week transport, 1 week voor aflevering. Dus levering week 27.
Het duurt mij eigenlijk te lang...........
Gebruikersavatar
musky
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 feb 2007, 15:45
Locatie: almere

Bericht door musky »

ik heb een 174 pk automaat dubbele cabine met leer en alle 60 jaar opties besteld
heb al een paar keer gevraagd waar me auto blijft heb hem 18 februarie bestelt
4 weken geleden werd er gezegd dat hij wel in nederland is maar ze wisten niet waar
en nu zeggen ze dat hij pas vrijdag in nederland is en dat het nu nog 9 weken duurt
ik zou over 4 weken op vacantie gaan
maar kan me toercarevan niet achter me fiets doen
dus baal als een stekker en weet niet wat ik er mee moet doen
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

levering

Bericht door j.d.hukema »

gewoon pon bellen en het probleem voor leggen. zij kunnen je precies vertellen of wanneer hij afgeleverd wordt.Heeft te maken met de betaling de importeur leverd de kentekenplaten pas af als de auto bij hen betaald is.
Heb dit bij een kennis al eens meegemaakt en na een telefoontje aan de importeur kon hij ineens de zelfde week nog opgehaald worden.

Dick t4 rijder
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Bericht door Adrie 260 »

Ik heb de mijne besteld opp 15-03 en afgeleverd gekregen op 14-06, op 1 dag na 13 weken dus.
Succes met wachten.
De groewten uut Sommersdiek
Klompkeman
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 mei 2007, 19:22
Locatie: Noardburgum

Bericht door Klompkeman »

Binnen 8 weken geleverd, 130 pk dubbele cabine 60 edition, zo hoort en kan het dus ook.
nr.258 in de lijst der Giganten
150multi
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 apr 2007, 08:51

Bericht door 150multi »

23 april besteld: 1 x 130 pk KWB automaat en 1 x 130 pk LWB handbak, de automaat staat al bijna 2 weken bij de dealer en de andere sinds vrijdag.
Dus idd het kan wel snel
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: levering

Bericht door Schildertje »

j.d.hukema schreef:gewoon pon bellen en het probleem voor leggen. zij kunnen je precies vertellen of wanneer hij afgeleverd wordt.Heeft te maken met de betaling de importeur leverd de kentekenplaten pas af als de auto bij hen betaald is.
Heb dit bij een kennis al eens meegemaakt en na een telefoontje aan de importeur kon hij ineens de zelfde week nog opgehaald worden.

Dick t4 rijder
Lijkt me wat overdreven dit verhaal. Ik heb zelf een aantal weken geleden ook naar Pon gebeld en die vertellen je dus gewoon helemaal niks maar verwijzen je naar je dealer ! Ten tweede levert een importeur helemaal geen kentekenplaten af, dat wordt in NL al sinds tijden door de RDW gedaan.

Probleem is gewoon de diverse opties die op elke T5 weer anders zijn. De auto van Klompkeman is echt extreem snel geleverd, maar is geen automaat. De wagens van 150multi ? Ook snel, maar zo te lezen geen DC.

Conclusie, als je eenmaal besteld hebt is het gewoon hopen dat het meevalt :knipoog
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

afleveren

Bericht door j.d.hukema »

kan overdreven zijn maar het heeft wel gewerkt.
Zou maar eens verder informeren.
dick
150multi
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 apr 2007, 08:51

Bericht door 150multi »

@ schildertje: klopt allebei geen DC
maar dus wel 1 met automaat. Moet ook wel zeggen dat de dealer ook verbaasd was dat de bus met automaat eerder bij hun op de stoep stond als de andere
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: levering

Bericht door theo »

Schildertje schreef:
j.d.hukema schreef:gewoon pon bellen en het probleem voor leggen. zij kunnen je precies vertellen of wanneer hij afgeleverd wordt.Heeft te maken met de betaling de importeur leverd de kentekenplaten pas af als de auto bij hen betaald is.
Heb dit bij een kennis al eens meegemaakt en na een telefoontje aan de importeur kon hij ineens de zelfde week nog opgehaald worden.

Dick t4 rijder
Lijkt me wat overdreven dit verhaal. Ik heb zelf een aantal weken geleden ook naar Pon gebeld en die vertellen je dus gewoon helemaal niks maar verwijzen je naar je dealer ! Ten tweede levert een importeur helemaal geen kentekenplaten af, dat wordt in NL al sinds tijden door de RDW gedaan.

Probleem is gewoon de diverse opties die op elke T5 weer anders zijn. De auto van Klompkeman is echt extreem snel geleverd, maar is geen automaat. De wagens van 150multi ? Ook snel, maar zo te lezen geen DC.

Conclusie, als je eenmaal besteld hebt is het gewoon hopen dat het meevalt :knipoog
het ligt vaak aan de dealer die de rekening niet betaald aan pon niet betaald aan pon betekend geen kenteken papieren dus geen kenteken heb dit aan de lijve ondervonde mijn bus heb 7 weken bij de dealer gestaan en ik maar wachten tot ie los kwam
theo
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Plaats reactie